Тема. Число і цифра 10.
Мета: формувати поняття про число 10; учити писати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру; ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 в натуральному ряді: ввести в мовлення учнів термін «натуральний ряд чисел»; формувати вміння складати рівності на додавання і віднімання за малюнком або схемою; складати рівності на додавання на основі складу чисел 2 – 9, виконувати додавання і віднімання числа 1, порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій, пам’ять; виховувати старанність, любов до математики, товариськість.
Обладнання: набір математичних матеріалів, таблиці, ноутбук, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
Хто любить рахувати? Прошу потупати ніжками.
Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.
А хто знає як правильно сидіти за партами? Той сів рівненько, руки поклав одну на одну, ніжки поставив на підлогу.
Сьогодні на уроці ми будемо міркувати,
а також рахувати,
задачі , розв’язувати.
Свій розум розвивати.
Тож давайте працювати старанно
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
Сьогодні до нас прийшла на урок гостя, спробуйте її відгадати.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна? (зима)
Давайте зустрінемо нашу гостю українською традицією гостинно, простелимо їй килимок. А він у нас числовий. Зимовий вітер подув і всі цифри загубили свої місця. Вам треба відновити числовий ряд.
Гра «Числова доріжка»
Стали числа на зарядку
Стали числа по порядку
Як солдати на парад
Вийшов натуральний ряд.
(Один учень біля дошки виставляє натуральний ряд чисел від 1 до 9)
Постав числа у порядку зростання. Полічить від 1 до 9. Причитайте числа у зворотньому порядку. Порахуй парами до 8, а тепер трійками до 9.
Назвіть числа від2 до 6; від 8 до 4.
Назвіть число, що передує числу 5.
Назвіть число наступне до числа 8.
Назвіть числа менші від 5.
Назвіть число, що стоїть між 7 і 9, менше від 6 і більше від 4.
Назвіть сусідів числа 6, числа 3.
Скажіть, а яка вам подобається погода? (сонячна чи похмура).
Давайте звільнимо наше сонечко від хмаринки, розв’язавши задачі.
Гра «Звільни сонечко».
Морквинки збирали
Тут 4, а там 3.
Ну-мо, порахували.(4 + 3 = 7)
Ніс 5 яблук на пиріг.
4 впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось. (5– 4 =1 )
Зручно всівся коло хати і узявся рахувати:
«Два й одна. Одна та дві». Вклав моркву на траві,
А сорока із гори загукала: - Буде …..( 2 + 1 = 3).
П’ять горняток на полиці
Й дві тарілочки для супу. Скільки посуду у купі? (5 + 2 = 7)
Ще одну зробив Мартин.
І замислився ведмідь:
Скільки вуликів стоїть? (5 + 1 = 6)
Надзвичайно спритні.
В однієї м’яч зелений.
Двох рябих, біленьке, сіре. Скільки ж всіх малят? (2 + 1 + 1 = 4)
Ось і вийшло наше сонечко.
А зараз візьміть один трикутник і покладіть ще один, скільки вийшло?(2). Тепер покладіть ще один(3)……( до 9). Покладіть ще один, скільки вийшло? (10). Як ми получили число 10? (9 + 1 = 10 )
2.Так яка тема уроку ? Молодці.
А зараз прослухайте нашого равлика і сонечко.
Давайте повторимо:
Одиниця жартувала
Та нуля все розважала
Коли друзі поруч стали
Число десять вони склали.
Читаємо числа від 1 до 10, від 10 до 1, назвіть сусідів числа 10, яке число більше 9 чи 10?
Скажіть чим відрізняється число 10 від других, які ми вивчили?
3.Фізкультхвилинка.(черепаха аха-аха)
4.Робота з підручником (ст.49)
5.Робота у друкованому зошиті(ст.49)
IV. Рефлексивно-оцінюючий.
1.Підведення підсумку уроку. Метод «Мікрофон».
- Яке число вивчили? Як воно утворюється? Чим відрізняється число 10 від попередніх 9-ти?
- Чого навчилися на уроці? Що вас найбільше зацікавило? Що було важким?
2.Рефлексія.
- Оберіть смайлик.
- Веселий. Урок сподобався: я впорався з усіма завданнями. Я задоволений собою.
-Простий. Урок сподобався, але завдання були не такими вже легкими.
- Сумний. Завдання на уроці виявилися занадто складними. Мені потрібна допомога!