Основні цілі уроку: встановити відповідність між цілим відрізком
і його частинами; закріпити навички додавання і віднімання в
межах 6; взаємозв'язок між частиною і цілим; розвивати
мислення, увагу, математичне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Урок математики
у 1 класі за педагогічною технологією «Росток»
вчитель вищої категорії Броварської ЗОШ I-III ст.№6
Сеник Людмила Василівна
Тема уроку: Відрізок і його частини.
Основні цілі уроку: встановити відповідність між цілим відрізком
і його частинами; закріпити навички додавання і віднімання в
межах 6; взаємозв’язок між частиною і цілим; розвивати
мислення, увагу, математичне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: відкриття нових знань.
Обладнання: Петерсон Л.Г. Математика 1 клас, 2 частина, інтерактивна дошка, цеглинки LEGO.
Хід уроку
I. Самовизначення до діяльності.
-Побажання на урок.
Сядьте зручно, посміхніться
І на мене подивіться
Зробимо в науку крок –
Починаємо урок.
II. Усний рахунок.
III. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1. -Назвати число на один більше 4.
-На один менше 7.
-Назвати сусідів числа 5.
-Яке число наступне після 3.
-Попереднє 4.
2. Записати числа, які почуєте у віршах-загадках.
а) В кенгуру сумує син, бо у мами він один.
б) На лужку серед лози, заховались дві кози.
в) Три веселих киці, грались на травиці.
г) До годівниці, прилетіли чотири синиці.
д) Було у Марини шість ягід малини.
е) Сім метеликів літають і на квіточку сідають.
(1,2,3,4,6,7)
-Яке число пропущене?
-Що ми знаємо про число 5?
-Написати рядок цифри 5.
Фізкультхвилинка (вправи для очей)
IV. Виявлення причин утруднення.
-Що ви бачите на малюнку?
-Що ви знаєте про пряму лінію?
Якщо від прямої відрізати частинку, як можна назвати цю частинку
(відрізок).
На відміну від прямої, відрізок має початок і кінець. Початок і кінець можна позначити рисочками, а можна точками. Відрізку можна дати назву великими буквами, які ставлять на початку відрізка і в кінці, а можна дати назву маленькими буквами. Тоді маленькі букви пишуть посередині відрізка.
V.Побудова проекту виходу з утруднення.
Для того, щоб накреслити відрізок, нам потрібно …
(А що нам потрібно відгадайте ).
Загадка
-Всі ми схожі, хоч і різні, дерев’яні чи залізні, чи з пластмасу,
Головне, в нас призначення одне, ми для креслення потрібні,
до паперу прикладеш, будь який відрізок рівно, акуратно проведеш (лінійка).
V. Побудова проекту виходу з утруднення.
1. Робота з підручником.
а) №1, №2 – прочитати назви відрізків, звернути увагу як позначено і як класти лінійку при кресленні.
б) Побудувати відрізки МК, СЕ, МС, КЕ.
(перший з допомогою вчителя, інші - самостійно)
Фізкультхвилинка
в) –Назвати відрізки, які ви бачите №4.
-Скільки відрізків?
VI. Включення в систему знань і повторення.
1. а) За відрізком скласти чотири рівності (дві на додавання, дві на віднімання). №5
б) Назвати частинки, ціле.
2. Скласти вираз за малюнком і малюнок за виразом. №7
3. Самостійно обчислити вирази №6.
(перевірка)
VI. Рефлексія діяльності.
-Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
-Продовжити речення.
а) На уроці я зрозумів …
б) Найбільший успіх мій …
в) Найбільші труднощі відчув … .