Урок-подорож "Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Порівняння чисел. Звірі взимку.

Про матеріал
Інтегрований урок-подорож "Математика 1 клас" та "Я досліджую світ 1 клас" Н.О. Будна. Мета: удосконалювати вміння читати і записувати числа другого десятка, складати числові нерівності, формувати вміння розв’язувати задачі; організувати діяльність учнів для сприймання, осмислення і запам’ятовування знань про тварин як частину живої природи; розвивати пам’ять, логічне мислення; викликати інтерес до пізнання природи, виховувати любов до світу тварин
Перегляд файлу

                                                                   Вчитель початкових класів

                                                     Шепетівської ЗОШ № 6

                                                                                     Попенчук З.Л.

                                      

Тема. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Порівняння чисел.

Звірі взимку.

Мета: удосконалювати вміння читати і записувати  числа другого десятка, складати числові нерівності, формувати вміння розв’язувати задачі;

 організувати діяльність учнів для сприймання, осмислення і запам’ятовування знань про тварин як частину живої природи; розвивати пам’ять, логічне мислення;

 викликати інтерес до пізнання природи,  виховувати любов до світу тварин.

Обладнання. Ноутбук, телевізор, предметні малюнки для навчальних ігор. Підручники «Математика 1 клас» Н.О. Будна, «Я досліджую світ 1 клас»

Н.О. Будна. Малюнки-настрої. Набір завдань, картки з задачами. Малюнки із зображенням звірів та домашніх тварин.

Тип уроку.  Інтегрований,  урок-подорож.

Предмети, що інтегруються. Математика і природознавство.

Хід уроку

 І. Організаційний  момент.

1. Запрошення на ранкову зустріч. (діти стають в коло)

 - Ігровий тренінг «Я обираю настрій» (Прислухайтеся до своїх почуттів і оберіть, той малюнок, що відповідає вашому настрою)

- Вітання. (Діти розповідають вірш та виконують рухи)

В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)

Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)

Я і ти, і ми, і ви. ( три клацання пальцями)

Не лякайся, той, хто зліва. (торкнутися плеча сусіда зліва)

Не лякайся, той, хто справа.(торкнутися плеча сусіда справа)

Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три плескання по грудях)

Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по грудях)

Пожалій того, хто зліва. (погладити по голові сусіда зліва)

Пожалій того, хто справа.(погладити по голові сусіда справа)

Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)

Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по колінах)

Помирися з тим, хто зліва. (взяти за руку сусіда зліва)

Помирися з тим, хто справа. ( взяти за руку сусіда справа)

Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)

Я і ти, і ми, і ви. ( три притопи ногами)

Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)

Посміхнись, тому, хто справа. ( посміхнутися сусідові справа)

Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)

  1. Мотивація  навчальної   діяльності

— Сьогодні урок математики у нас буде незвичайний. Ви любите подорожувати? Тоді я пропоную здійснити подорож до лісу, який уже зовсім скоро почне прокидатися від зимового сну. Цікаво, а як  же почуваються там звірі після холодної, сніжної зими?

  1. Повідомлення мети уроку

 А ще сьогодні на уроці ми дізнаємося  багато цікавих фактів про тварин. Зробити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики.  Отже, подорожуючи, ми виконуватимемо різні вправи, будемо вчитися читати і записувати двоцифрові числа в межах 20, складати числові нерівності, а також розв’язуватимемо задачу.

Девіз нашого уроку:

Яким буде урок –  (діти)  цікавим!

Які у мене діти? – (діти)   найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

  1. Фронтальна бесіда.

— На які групи можна поділити  тварин?

— Назвіть істотні ознаки звірів.

  1. Гра «Заблукало число»

— На дошці записані числа, прочитайте їх:   16, 19,  15,  20, 3, 14

— Яке число зайве? Чому?

— Запишіть числа у порядку спадання. Як ви це розумієте?

(Перевірка. Під час перевірки вчитель перевертає числа, на зворотній стороні написано букви – утворилося слово «Заєць»)

Віконце для допитливих  

     Важко було зайчикові взимку. Постійної хатки у нього немає. Але скоро в  зайців буде новий клопіт – з’являться  маленькі зайченята.   Вони народжуються одразу зрячими і з шерсткою.  Мати їх не стереже й не охороняє, вона десь бігає у своїх справах. А ось як біжить повз якась зайчиха – не мати, тітка чужа, зайчата до неї: «Нагодуй нас!» — «Ну ж бо, будь ласка, їжте!» — нагодує і до дому.  І це не тому, що зайчиха погана мати. Так вона вберігає своїх дітей від ворогів, які можуть прийти на запах. Маленькі зайчата такого запаху не мають

  1. Робота з нумерацією чисел у межах 20.

— Зайчик приготував нам завдання:

Назвати «сусідів»  числа  13,16, 19.

-Число, що передує 15, 18.

-Число, що наступне 20, 19 .

ІІІ. Узагальнення знань учнів.

      Рушаймо далі.   Але що це за гомін? Хтось сперечається.  А це білочки ділять горішки. Треба їм допомогти.

  1. Порівняння чисел (с. 95, впр.2,3)

Віконце для допитливих   (Повідомлення учня)

Ще восени білка запаслася  невеликою кількістю харчів на зиму. Жолуді, гриби або горішки вона ховає під корінням пеньків і дерев, неподалік від свого місця проживання. Коли їжі з настанням холодів стає мало, вона з легкістю знаходить свою схованку навіть під товстим покривом снігу.

— А хто сховався тут? Так це барліг ведмедя. Що ж відбувається там?

Віконце для допитливих   (Повідомлення учня)

Хоч ведмідь заліг у барліг до весни. Та на кінець зими у ведмедиці вже з’явилися маленькі сліпі ведмежата. Ростуть вони дуже швидко. Коли мати продовжує спати,  ведмежата граються, балуються, залазять на материну спину і з’їжджають. Ну справжні тобі діти!

     2. Робота над задачею (з використанням методу «Мозковий штурм»)

— З яких частин складається задача?

  Яку роль в задачі відіграє запитання? (Від запитання залежить дія розв’язання задачі)

Послухайте задачу:

Ведмежатко захворіло. Мама дала йому 6 ложок малинового варення, а меду – на 4 ложки менше.  Скільки  ложок меду з’їло ведмежатко?

— Що нам відомо в умові задачі?

– Що означає: на 4 менше?

— Про що запитується в задачі?

— Яку дію  треба виконати, щоб дізнатися, скільки меду з’їло ведмежа?

— Запишіть розв’язання задачі і прочитайте його.

— Дайте відповідь на запитання задачі.

  1. Творча робота над задачею.

— Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання.

  Ось так і зимують тваринки. Одні сплять усю зиму, а інші намагаються не замерзнути й знайти собі їжу. Пам’ятайте, що необхідно берегти природу, тому що людина зобов’язана виявляти турботу про менших братів.

–Як ми можемо допомогти тваринам?

— Як бачимо, всі звірі вже втомилися від зими. Вся жива  природа з нетерпінням чекає  приходу  весни. А щоб вона не забарилася і вчасно відкрила свої ворота, давайте допоможемо Весні  «підібрати  код» до цього замка.

4. Кодові задачі  (учні записують лише відповідь)

 Дві білки наввипередки збирали гриби. Одна білка зібрала 7 грибів, а

 друга – 3. Скільки грибів вони зібрали разом?

 До Білосніжки прийшли в гості  4 білочки і 6 зайчат . На скільки більше прийшло зайчат?

 Маша спекла для Ведмедя 9 пиріжків. На сніданок він з’їв 6 пиріжків. Скільки пиріжків залишилось йому на обід?

 У бобра народилося 3 малят, а у зайчихи -  на 5 більше. Скільки  народилося зайчат?    (код: 10, 2, 3, 8)

– Молодці! Ви справились із завданням.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

Я дізнався…

Я навчився…

Для мене стало новим…

            

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку