Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Позначення точок на відрізку буквами. Складання і розв'язування задач“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Позначення точок на відрізку буквами. Складання і розв'язування задач“. Метою уроку є: ознайомити з позначенням буквами точок і відрізків; формувати вміння додавати і віднімати в межах 20, розв’язувати задачі вивчених видів; удосконалювати обчислювальні навички в межах 20; вправляти у вимірюванні й порівнянні довжин відрізків.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Позначення точок на відрізку буквами. Складання і розв'язування задач. Додавання і віднімання чисел. Порівняння довжин відрізків

Мета: ознайомити з позначенням буквами точок і відрізків; формувати вміння додавати і віднімати в межах 20, розв’язувати задачі вивчених видів; удосконалювати обчислювальні навички в межах 20; вправляти у вимірюванні й порівнянні довжин відрізків; розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати акуратність, працьовитість.

Обладнання: предметні малюнки, нумераційна таблиця.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Весела лічба


Чотирнадцять груш у брата,
У сестрички — десять груш.
Треба нам порахувати,
На скільки більше в брата груш. (14 – 10 = 4)

Посадив ведмідь в лісочку

Десять берізок, три дубочки.

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати,

Та не може полічить.

Нумо, дітки, поможіть! (10 + 3 = 13).


2. Гра «Хто швидше?»

3. Робота з нумераційною таблицею

— Прочитайте числа. Назвіть число, у якому цифри показують однакову кількість одиниць і десятків.

— Назвіть найменше двоцифрове число.

4. Гра «Хто швидше?»

+ 2 = 12   16 – = 15   5 + = 15

15 – = 14   8 + = 18    – 4 = 10

7 + = 17    – 2 = 10   17 – = 16

– 3 = 10    + 9 = 19    + 10 = 18

5. Математичний диктант

• Назвіть число, у якому 1 дес. 4 од.

• Яке число наступне за числом 19.

• Яке число передує числу 18.

• На скільки число 9 більше, ніж число 7?

• Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.

• Різницю чисел 12 і 10 збільшити на 3.

Взаємоперевірка робіт. (Відповіді: 14, 20, 17, на 2, 15, 5)

6. Розв’язування задач (робота з числовим віялом)

• Бібліотекар видав одному учневі 3 книги, а другому — 5 книг. Скільки всього книг видав бібліотекар?

• В альбомі 18 сторінок. Олена розфарбувала 10 сторінок. Скільки сторінок залишилося розфарбувати Олені?

• У понеділок у класі чергували 4 учні, а у вівторок — 14 учнів. На скільки більше учнів чергувало у вівторок, ніж у понеділок?

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми навчимось позначати буквами точки і відрізки, будемо додавати і віднімати в межах 20, розв’язувати задачі вивчених видів, вимірювати й порівнювати довжини відрізків, а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Пояснення вчителя про позначення точок великими буквами

— Кожна людина має ім’я. Щоб дати точкам ім’я, їх позначають великими латинськими буквами.

Кінці відрізків – точки. Щоб назвати відрізок, треба назвати букви, якими позначено його кінці.


2. Первинне закріплення

857

— Що утвориться, якщо з’єднати точки А і О? (Відрізок АО.) Точки А і Д? (Відрізок АД.)

— Що отримаємо, якщо точку А з’єднаємо з точкою К і точкою М? (Трикутник АКМ.)

3. Робота за підручником (с. 96)

Завдання 1

— Прочитайте задачу і пояснення. Ще раз з’ясуйте, що таке числовий вираз, а що таке його значення.

Завдання 2

— Знайдіть числові вирази, що містять дію віднімання. Обчисліть їх значення. Підкресліть зменшуване.

5 + 3   7 – 1 = 6   10 – 10 = 0  9 – 5 = 4   1 + 6   10 – 9 = 1

Завдання 3

— Знайдіть пари кросівкам і складіть числові вирази, що містять дію додавання. Обчисліть їх значення.

5 + 4 = 9   9 + 1 = 10   6 + 3 = 9   10 + 2 = 12

— Назвіть компоненти дії додавання. (Доданок, доданок, сума).

Завдання 4

— Скільки чотирикутників заховалося у квадраті? (10).

— Скільки трикутників? (12).

— Чого більше? На скільки?

Фізкультхвилинка


Вже стомилися ми трішки,

Вийдем, дітки, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три.

Наші ніжки: раз, два, три.

Ось голівонька стомилась,

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати.

(Ходьба на місці.) 

(Поплескали.)

(Потупотіли.)

(Нахиляння головою в сторони.)

(Стискання пальців рук.)


4. Складання і розв’язування задач

— Складіть і розв’яжіть задачі за малюнками.

5. Повторення назв днів тижня


Братиків цих рівно сім,

Вам вони відомі всім.

Щотижня колом

Ходять братики один за одним.

Попрощається останній —

З’являється передній.


— Назвіть хором назви днів тижня.

— Сім днів становлять тиждень.

— Назвіть вихідні дні.

— Назвіть робочі дні.

6. Робота над текстовою задачею

Петрик відпочивав у бабусі один тиждень і два дні. Скільки всього днів відпочивав Петрик у бабусі?

— Незнайко розв’язав цю задачу так: 1 + 2 = 3.

— Як ви вважаєте, це правильно? (Ні, 7 + 2 = 9.)

7. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 59)

Пальчикова гімнастика «Павучки»

«Крокуємо» всіма пальчиками по столу, імітуючи рух павучка.

8. Порівняння виразів

— Щоб упоратися з ним, ми повинні порівняти вирази і вставити пропущений знак. Виконуємо це завдання з коментуванням.

10 + 7 10 + 5   12 – 2 5 + 5   13 – 3 13 – 1

14 – 4 14 – 10   7 + 3 3 + 7    9 + 1 20 – 10

9. Самостійна робота

10 + 3   13 – 3   16 – 10 10 + 5   17 – 1   4 + 10  18 – 8   19 + 1

Було — 16 коробок.

Віднесли — 6 коробок.

Залишилось — ?

10. Перетворення іменованих чисел

1 дм 6 см = см   14 см = дм см

1 дм 5 см 13 см   1 дм 9 см 2 дм

20 дм 20 см   5 дм 9 см

11. Геометричний матеріал

— Перший відрізок має довжину 12 см. А другий – 10 см. На скільки перший відрізок довший за другий?

12. Логічна задача

Наталя, Оля і Марина писали контрольну роботу. Оля здала роботу не останньою, а Н аталя раніше Олі. У якому порядку дівчата здали роботу? (Наталя, Оля, Марина)

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Продовжте речення.

• Я зрозумів, що...

• Було цікаво...

• Було важко...

• Мені захотілося...

• У мене вийшло...

 

doc
Додано
8 лютого
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку