Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Утворення і назви чисел від 21 до 39. Лічба в межах 39. Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Утворення і назви чисел від 21 до 39. Лічба в межах 39. Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць“. Метою уроку є: ознайомити учнів із десятком як лічильною одиницею, утворенням десятків, з утворенням і назвами чисел від 21 до 39; вчити лічити в межах 39; вдосконалювати навички усної лічби; вправляти у розв’язуванні складених задач.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Утворення і назви чисел від 21 до 39. Лічба в межах 39. Збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць

Мета: ознайомити учнів із десятком як лічильною одиницею, утворенням десятків, з утворенням і назвами чисел від 21 до 39; вчити лічити в межах 39; вдосконалювати навички усної лічби; вправляти у розв’язуванні складених задач; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення; виховувати уважність.

Обладнання: лічильний матеріал, предметні малюнки, геометричний матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент


Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

На уроці не куняй —

Математику вивчай.


ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Лічба «Ланцюжок»

— Назвіть числа від 5 до 9; від 10 до 14; від 15 до 20.

— Назвіть парні числа.

— Назвіть всі непарні числа.

2. Весела лічба

Скачуть жабки:


— Ква-ква-ква!

Ой, яка м’яка трава!

Тут — сімнадцять, а там — дві.

Скільки разом їх в траві? (17 + 2 = 19).

Бігло до річки одинадцять каченят.

А на шість більше — курчат.

Дуже вони захотіли попити.

Скільки курчат? Нумо лічити! (11 + 6 = 17).

Каже мати-квочка:

— В мене дванадцять синочків

І чотири дочки.

Скільки ж діток в квочки? (12 + 4 = 16).


3. Гра «Зберіть намистинки»

4. Усна лічба

Доданок

10

8

1

6

 

Доданок

9

 

10

 

3

Сума

 

18

 

8

15

 

Зменшуване

18

 

20

16

 

Від’ємник

8

7

 

4

3

Різниця

 

10

10

 

6

5. Усне розв’язування задач

• На городі працювали 10 хлопчиків, а дівчаток — на 4 менше. Скільки дівчаток було на городі?

• Школярі працювали в саду. У перший день вони зібрали 20 ящиків яблук, а в другий день — на 10 ящиків менше. Скільки ящиків яблук зібрали школярі в другий день?

• Намалюйте дві смужки: одну завдовжки 12 см, а іншу — на 2 сантиметри коротше.

6. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Запишіть ряд, вставивши пропущені числа.

3; 6; 9; ; ; 18.

7. Математичний диктант (в зошиті)

• Запишіть числа цифрами: дванадцять, вісімнадцять, тринадцять.

• Запишіть сусідів чисел: 17; 14.

• Запишіть число, у якому 1 десяток 6 одиниць; 2 десятки.

• Зменшуване 15, від’ємник 10. Чому дорівнює різниця?

• Запишіть, скільки дециметрів і сантиметрів у 19 см, 20 см, 10 см.

• Збільшіть на 1 числа: 0; 12; 19.

• Зменшіть на 1 числа: 1; 15; 16.

(Відповіді: 12, 18, 13, 16 і 18, 13 і 15, 16, 20, 5, 1 дм 9 см, 2 дм, 1 дм, 1, 13, 20, 0, 14, 15)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми ознайомимось із десятком як лічильною одиницею, утворенням десятків, з утворенням і назвами чисел від 21 до 39, будемо вчитись розв’язувати приклади і задачі, а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу

— Подивіться перед вами палички. Скільки їх? (багато) Як швидше дізнатися, скільки на столі паличок?

— Так, можна їх порахувати десятками. Спершу візьмемо 2 десятки. Далі беремо по одній паличці і міркуємо. Утворюються числа, які складаються вже з двох слів: двадцять один, двадцять два, …

— Як утворюється кожне наступне число?

— Назвіть числа, в яких 2 дес. і 4 од., 2 дес. і 5 од., 2 дес. і 6 од., 2 дес. і 9 од.

— Якщо додати ще одну паличку, отримаємо новий десяток, і тоді десятків стане 3 — 3 десятки паличок, або тридцять. Далі додаємо ще по одній паличці і утворюються числа 31, 32 …

2. Первинне закріплення

Для закріплення нових знань рахують десятки паличок і окремі палички, читають і називають числа від 21 до 39. Учитель стежить за мовленням учнів, виправляє помилки.

3. Робота за підручником (с. 105)

Завдання 1

Згадайте, що таке 1 десяток.

Завдання 2

Розгляньте малюнки і скажіть, що таке 2, 3, 4 десятки.

Завдання 3

Прочитайте і назвіть числа. (від 21 до 30, від 31 до 40)

Завдання 4

Назвіть числа від 13 до 24; від 25 до 38.

Завдання 5

Зменшіть 12 на 2.

Зменшіть 20 на 5.

— Число 11 збільшіть на 9.

Число 13 збільшіть на 7.

Фізкультхвилинка


Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.


V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Закріплення послідовності чисел третього й четвертого десятків.
— Яке число наступне за 26? за 29? за 30?
— Назвіть попереднє число для 25, 30, 38.

2. Розв’язування прикладів

10 – 4 + 2 =   7 + 6 =   13 – 4 =

7 + 9 – 6 =   12 – 6 =   8 + 4 =

7 + 2 – 6 =   11 – 4 =   15 – 8 =

2 + 8 – 5 =   17 – 8 =   6 + 7 =

18 – 10 – 7 =   8 + 8 =   14 – 5 =

3. Складання і розв’язування задач

— Зайчик просить вас розв’язати наступну задачу.

На обід зайчик приніс 10 морквин і 2 капустини. Скільки овочів приніс зайчик на обід?

10 + 2 = 12 (о.) Відповідь: 12 овочів.

— Складіть обернену до цієї задачі.

4. Розв’язування текстових задач

• У саду росло 15 кущів троянд. Зрізали 6 кущів. Посадили ще 8 кущів троянд. Скільки всього кущів троянд стало в саду?

Слід учити дітей пояснювати розв’язання задачі за планом, використовуючи пам’ятку.

1) У задачі відомо...

2) Потрібно дізнатися...

3) Пояснюю... Росло 15 кущів, зрізали 6. Отже, потрібно відняти від 15 число 6.

4) Розв’язую... Від 15 відняти 6, вийде 9.

5) Потім посадили 8 кущів. Значить…

6) Відповідь на питання задачі... Усього стало 17 кущів.

Розв’язання задачі записати в зошиті з поясненням першої дії.

• У хлопчика були 4 моделі вантажних автомобілів, а легкових — на 7 моделей більше. Скільки всього моделей було в колекції хлопчика?

Офтальмологічна пауза

Заплющивши очі, обертайте по колу очними яблуками — спочатку ліворуч, потім угору, праворуч, униз. Потім у зворотному напрямі 4–5 разів в один, а потім 4–5 разів в інший бік. Постарайтеся не мружитися.

При заплющених повіках подивіться спочатку вгору, потім униз. Повторити 8 разів.

Розплющивши очі, треба пильно дивитися вперед 30 секунд, потім швидко кліпати, потім знову нерухомо дивитися перед собою. Повторити 3 рази.

Дивіться спочатку ліворуч, потім угору, потім праворуч, потім опустіть очі і т. д. Повторити 8 разів.

Подивіться на кінчик носа, а потім — удалечінь. Вправу повторити 8 разів.

5. Самостійна робота

19 – 9 – 5 =       12 – 2 – 8 = 17 – 10 – 3 =       18 – 8 – 7 = 19 – 9 – 4 =  15 – 10 – 3 =

6. Робота з геометричним матеріалом

З яких геометричних фігур складається цей човен?

— Сторона човна — це відрізок, довжина якого 6 см. Накресліть відрізок, довжина якого на 2 см коротша.

7. Гра «Хто швидше?»

8. Задача на кмітливість

Над річкою летіли птахи: голуб, щука, 2 синиці, 2 стрижі та 5 вугрів? Скільки птахів? Відповідай скоріше!

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Полічіть від 20 до 30; від 39 до 30.
— З якою лічильною одиницею ми ознайомилися? (З десятком.)
— Три десятки — яке це число? (Тридцять.)

— Яке завдання здалося найскладнішим? Чому?

doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку