Тема. Порівняння натуральних чисел.
Мета: повторити означення дії порівняння чисел і правил порівняння чисел, а також спосіб запису результату порівняння чисел за допомогою нерівності; доповнити знання учнів правилом порівняння чисел за допомогою координатного променя; відпрацювати навички порівняння натуральних чисел за допомогою правил і координатного променя.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
( технологія „ Мікрофон “ )
а) сотень;
б) десятки тисяч;
в) одиниць мільйонів.
IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчальної
діяльності
Якщо я скажу таке речення: „ Владислав сьогодні молодець, бо одержав на уроці оцінку 10 балів.“ Зміст цього речення зрозумілий. Якщо я скажу: „ Владислав сьогодні молодець, бо працював на уроці краще.“ Зміст речення незрозумілий і хочеться почути продовження. Наведіть декілька своїх варіантів продовження цього речення. ( Діти пропонують варіанти продовження даного речення). Дуже часто ми чуємо або самі вживаємо такі фрази: надворі сьогодні тепліше, ніж вчора; я відповідав на цьому уроці краще, ніж на попередньому.
Кожен з нас прагне стати мудрішим, добрішим, успішнішим, ніж є зараз. Отже, порівняння дуже важливе для кожної людини, бо все пізнається в порівнянні.
Тому темою нашого уроку є „Порівняння натуральних чисел“.
Слайд 1
V. Засвоєння знань
Оскільки матеріал, що вивчають на цьому уроці, відомий учням, то на цьому етапі уроку можна провести фронтальну бесіду.
Фронтальна бесіда
Що означає порівняти два натуральних числа?
Як порівняти два числа за допомогою натурального ряду чисел?
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
VІ. Формування вмінь
Усні вправи
Розв’язування письмових вправ
Слайд 8
Запишіть нерівність:
7 менше від 12;
16 більше за 13;
92 більше за 43;
2516 менше від 3939;
5 більше за 4, але менше від 6;
40 більше за 30, але менше від 50
2) №145
Порівняйте числа:
1) 326 362;
2) 483 480;
3) 1999 2002;
4) 6235 6196;
5) 21 396 21 298;
6) 72 168 72 170;
7) 5 716 007 5 715 465;
8) 3 654 987 3 654 991;
9) 4 398 657 436 4 398 659 322;
10) 16 000 023 009 16 000 032 000.
3) № 147
Розташуйте в порядку зростання числа: 894, 479, 846, 591, 701.
Слайд 9
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання
Опрацювати: п. 6. Виконати: №№ 146; 148; 150; на повторення № 164 (1; 3).