ТРОЇЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ
РОЗРОБКА УРОКУ
З МАТЕМАТИКИ (З КЛАС)
УЧИТЕЛЬ: ПОНОМАРЕНКО О.І.
ТЕМА: Половина
МЕТА: Дати поняття «половина», учити знаходити половину від числа; закріплювати знання таблиць множення і ділення; удосконалювати техніку усної лічби; розвивати математичне мовлення і логічне мислення; виховувати доброзичливість.
ОБЛАДНАННЯ: Картки для індивідуальної роботи, наочність для здійснення подорожі(лісовичок, зайчик, їжачок, білочка, дерева з листям, корзини), записи на дошці.
ТИП УРОКУ. Урок - подорож
ХІД УРОКУ
Завітали люди щирі
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою та миром.
Ознайомимося з поняттям «половина», будемо закріплювати знання таблиць множення і ділення та удосконалювати техніку усної лічби.
На узліссі берізки стояли Цілує сонечко листи
Вони ясне сонечко стрічали. У ніжній теплій ласці,
Гриби наділи шапочки
Так само, як у казці.
На дошці рясніє барвистий килим листків з прикладами.
4.Каліграфічна хвилинка.
8 12 16 20 24 …
(Допишіть останнє)
- Кожне попереднє менше від наступного на 4.
5. Гра «Хто затопить піч?»
- А ось стежинка веде до хатинки. Вікна в ній до сонця, а двері для добрих людей. Давайте пограємо у гру «Хто затопить піч».Який з рядів затопить піч й обігріє хатку своїми знаннями.
А) Нагадую, тема сьогоднішнього уроку «Половина».
- А хто в цій хатинці. Як ви думаєте, друзі? І що вони хочуть робити?
Допоможемо яблучко розділити на дві частини, пополам, навпіл.(Пояснюю де яблучко, де половина від яблучка)
Б) У мене 6 морквин. Як розділити 2 зайцям порівну. 6/2=3(м.) – кожен зайчик отримав по 3 морквини.
В) Практична робота. У кожного на парті лежить синій кружок. Може, це частина ось цієї хмарки. Пропоную скласти його пополам, а потім розрізати за лінією згини. Скільки половинок вийшло? Покажіть одну половину, іншу. Як вийшло 2 половини?
½ від 10,10/2=5
½ від 12,
½ від 6
½ від 14
½ від 18
- Відкладіть підручники. Ви не забули, що ми в лісі?
- Тече річечка чудова
І водичка аж блищить.
Це – джерельце у діброві
Її повнить, веселить.
І воно напоїть вас,
Хай дзюрчить джерельце всюди,
Закликає третій клас.
Добре те, що сонце світить,
Добре те, що вітер віє,
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре те ,що в нашій річці
Синя, не брудна вода!
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі,
Добре вчитися у школі,
Добре плавати в ставку,
Добре те, що я живу!
Добрий дятел жив на дубі,
Долотом дерева длубав.
Де жука, де короїда
Роздобуде до обіду.
І білочка руденька, гарненька, маленька зустрілися на узліссі.
Послухайте діалог білочки та їжачка.
- Що нового дізналися на уроці.
- Ознайомилися з «половиною»
2)
Людмила і Оленка купили в буфеті по булочці, а Іринка забула гроші. Тоді Людмила і Оленка дали Іринці по половині булки. Кому дісталася ціла булка ? Поясніть.
С. 52, № 70
С. 52, № 68
1