РОЗРОБКА УРОКУ З МАТЕМАТИКИ "ПОЛОВИНА"

Про матеріал
Ознайомлення з поняттям «половина». Навчання знаходження половини від числа; закріплювання знання таблиць множення і ділення; удосконалення техніки усної лічби; розвиток математичного мовлення і логічного мислення; виховування доброзичливості.
Перегляд файлу

 

 

 

ТРОЇЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ

З МАТЕМАТИКИ (З КЛАС)

 

 

 

 

УЧИТЕЛЬ: ПОНОМАРЕНКО О.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: Половина

 

МЕТА: Дати поняття «половина», учити знаходити половину від числа; закріплювати знання таблиць множення і ділення; удосконалювати техніку усної лічби; розвивати математичне мовлення і логічне мислення; виховувати доброзичливість.

 

ОБЛАДНАННЯ: Картки для індивідуальної роботи, наочність для здійснення подорожі(лісовичок, зайчик, їжачок, білочка, дерева з листям, корзини), записи на дошці.

 

ТИП УРОКУ. Урок - подорож

 

ХІД УРОКУ

  •           Організаційний момент.
    • Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою та миром.

  •           Контроль, корекція і закріплення знань учнів.
  1.                    Повідомлення теми та мети уроку.
    •                                     Сьогодні ми здійснемо уявну подорож  до осіннього лісу.

Ознайомимося з поняттям «половина», будемо закріплювати знання таблиць множення і ділення та удосконалювати техніку усної лічби.

  1.                    Перевірка домашнього завдання.
    •                                     А ось і Лісовичок на пеньочку чекає. Питає, як ви виконали домашнє завдання?(Взаємоперевірка). У кого охайна, а у кого має бути кращою?
  2.                    Усне опитування. Беремо корзинку з гостинцями для лісових мешканців. Щось не пускає Лісовичок… Можливо, треба пригадати правила поведінку у лісі.
    •                                     Не кричати, не ламати гілок, не збивати грибів, не рвати квітів, не смітити, не руйнувати гнізд, мурашників, не залишати багаття. Треба підгодовувати птахів і тварин.
    •                                     Наш Лісовичок подобрішав і ви привітайте його посмішкою.
    •                                     (Індивідуальна робота) Цей дубовий листочок він дарує…, а  ось кленовий для…Готуйтесь виконувати усно. А нам всім Лісовичок дозволяє зібрати букет з осіннього листя.    
    •                                     Ось ми і в лісі. Пломеніє осінь багряно – жовто – золотистими барвами.

На узліссі берізки стояли  Цілує сонечко листи

Вони ясне сонечко стрічали.  У ніжній теплій ласці,

                                   Гриби наділи шапочки

                                             Так само, як у казці.

На дошці рясніє барвистий килим листків з прикладами.

 

 

4.Каліграфічна хвилинка.

 

8             12          16              20            24       …

(Допишіть останнє)

- Кожне попереднє менше від наступного на 4.

 

 

5. Гра «Хто затопить піч?»

 

 - А ось стежинка веде до хатинки. Вікна в ній до сонця, а двері для добрих людей. Давайте пограємо у гру «Хто затопить піч».Який з рядів затопить піч й обігріє хатку своїми знаннями.


 

  • Вивчення нового матеріалу.
    1. Пояснення матеріалу вчителем.

 

А) Нагадую, тема сьогоднішнього уроку «Половина».

- А хто в цій хатинці. Як ви думаєте, друзі? І що вони хочуть робити?

Допоможемо яблучко розділити на дві частини, пополам, навпіл.(Пояснюю де яблучко, де половина від яблучка)

 

Б) У мене 6 морквин. Як розділити 2 зайцям порівну. 6/2=3(м.) – кожен зайчик отримав по 3 морквини.

 

В) Практична робота. У кожного на парті лежить синій кружок. Може, це частина ось цієї хмарки. Пропоную скласти його пополам, а потім розрізати за лінією згини. Скільки половинок вийшло? Покажіть одну половину, іншу. Як вийшло 2 половини?

 

  • Закріплення вивченого, знаходження половини від числа.
    1. Читання правила, с. 51 (підручник).
    2. Управляння у написанні дробу ½. – Діти, нижнє число показує на скільки розділити ціле, а верхнє – скільки частин взяти.
    3. Знаходження за зразком.

½ від 10,10/2=5

½ від 12,

½ від 6

½ від 14

½ від 18

  1. Розв’язання № 65, 66, 67 (усно)

 

 

 

 

 

 

  • Фізкультхвилинка.

- Відкладіть підручники. Ви не забули, що ми в лісі?

- Тече річечка чудова

І водичка аж блищить.

Це – джерельце у діброві

Її повнить, веселить.

  • Бережіть джерельце, люди,

І воно напоїть вас,

Хай дзюрчить джерельце всюди,

Закликає третій клас.

  • Встали, відпочинемо біля водички.    

Добре те, що сонце світить,

Добре те, що вітер віє,

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс.

Добре те ,що в нашій річці

Синя, не брудна вода!

І мене матуся рідна

Після школи зустріча.

Добре гратися надворі,

Добре вчитися у школі,

Добре плавати в ставку,

Добре те, що я живу!

 

  • Закріплення й узагальнення знань учнів.
  1.   Закріплення та повторення.

Добрий дятел жив на дубі,

Долотом дерева длубав.

Де жука, де короїда

Роздобуде до обіду.

  • Цей добрий строкатий дятел пропонує нам задачу № 69.
  • На дубі додаткове завдання.
  • Білочка велика трудівниця. Вона збирала гриби та у низки їх в’язала. Ці низки і є додаткове завдання.
  1. На узлісся їжачок склав  хатинку з гіллячок.

І білочка руденька, гарненька, маленька зустрілися на узліссі.

Послухайте діалог білочки та їжачка.       

 

  • Доброго ранку, їжаче-небораче,
  • Здорова була, білочка
  • А що ти робиш, колючий
  • Дубові та кленові листочки збираю. Я закутаюсь в них, закочусь у нірку та й спатиму аж до весни ось тільки вітер порозкидав їх по всьому лісу.  

 

 

  • Діти позбирають їх у свої корзини та розв’яжуть приклади на них.
  • А ми працюємо по варіантах, приклади на дошці.
  • Перевірка, оцінювання.

 

  1. Підсумок уроку.
    1.  

- Що нового дізналися на уроці.

- Ознайомилися з «половиною»

  • Як можна записати слово «половина».
  • Слово «половина» можна записати так ½
  • Як знайти половину
  • Поділити на 2

 2)

Людмила і Оленка  купили в буфеті по булочці, а Іринка забула гроші. Тоді Людмила і Оленка   дали Іринці по половині булки. Кому дісталася ціла булка ? Поясніть.

 

  1. Завдання додому.

С. 52, № 70

С. 52, № 68

 

 

  • Діти, а що було цікавого?
  • Лісові мешканці разом з Лісовиком задоволені спілкуванням з вами, а я вам вдячна за активну співпрацю.
  • Не злічити золотавих листочків, що їх зронять дерева, це їх дарунки гостям лісу. (Діти дарують гостям засушені листя клену.)

 

 

1

 

doc
Додано
31 січня 2021
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку