Тема: Коло і круг.
Мета: ознайомити учнів з колом; вчити розрізняти коло і круг; креслити коло за допомогою циркуля; формувати математичну компетентність – здатність застосовувати логіко-математичне мислення для вирішення проблем у повсякденному житті.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок!
Математику вивчаєм,
Всі розумними зростаєм!
II. Актуалізація опорних знань
1.Усний рахунок
https://youtu.be/Mgn5ZMYZPqI?si=u1bg9Lduxb_3QXzd
2.Хвилинка каліграфії.
10, 20,30…
- Прочитайте числа.
- Яка закономірність?
-Як називаються такі числа?
- Продовжіть ряд чисел, враховуючи закономірність.
3.Відгадування загадок.
Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай.(Круг)
В круга є одна подруга
Вона іде по краю круга
І має назву…(.коло)
ІІІ. Повідомленя теми і мети уроку.
- Діти! Ви звернули увагу, що ми сьогодні багато часу приділяємо кружечкам? А це тому, що тема нашого уроку «Коло і круг».
1.Робота з геометричними фігурами.
Назвіть геометричні фігури. Чи можна покатати ці фігури. Чому не можна?
- Назвіть предмети, які не мають кутів( монета, кільце, тарілка) .
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про коло, круг та їх елементи, навчитеся розрізняти коло, круг.
- Коло обмежує круг.
- Коло - це замкнена крива лінія. Коло креслять циркулем.
На малюнку зображено коло.
А Точка О – центр кола. Точку А кола сполучаємо з центром кола кола. Одержали відрізок ОА.
ОА – радіус кола.
Радіус кола - це відрізок, який сполучає будь-яку точку кола з його центром.
2. Будова циркуля і техніка безпеки користування ним.
Щоб накреслити коло, використовують спеціальний інструмент – циркуль. Він складається з двох ніжок, з яких одна нерухома, а друга рухома, та головки. Нерухома ніжка закінчується голкою, а рухома – олівцем (крейдою). Нерухома ніжка (з голкою) ставиться в точку, яка називається центром кола. Рухома ніжка рухається і її кінець накреслює коло. При кресленні кола рухому ніжку циркуля слід повертати за годинниковою стрілкою.
Користуючись циркулем, треба дотримуватись певних правил техніки безпеки. Голка циркуля гостра і можна нею нанести поранення. Тому з циркулем треба поводитись обережно і тримати його в руках тільки під час роботи.
3. Побудова кола.
Сьогодні навчимося будувати коло. Уважно спостерігайте, як я будуватиму. Для цього треба вміти користуватися циркулем і виконувати всі дії послідовно.
Діти будують коло.
Коло – це межа круга.
4.Фізкультхвилинка.
5.Робота з підручником(с.81)
Завдання 3.
У якого круга радіус більший?
Покажи на кожному малюнку коло, круг. Зістав коло, круг.
Завдання 5( колективна робота над задачею)
Добери до задачі схему, розв’яжи задачу.
У вас на партах розмальовка.
Порахуйте всі кола на цьому малюнку. Скільки їх?
Розфарбуйте.
V. Підсумок уроку.
- Що таке коло? Радіус кола?
- Яка різниця між колом та кругом?
Рефлексія.
- Я сьогодні на уроці навчився….
- Мені вдалося….
- Мені було важко…
- Мені сподобалося…