Розробка уроку з математики у 6 класі НУШ

Про матеріал
Коло дуже гармонійна фігура. Недарма їй приділялося так багато уваги не тільки вченими, математиками, але й архітекторами, скульпторами, художниками. Коло – найпростіша і водночас найвеличніша з кривих ліній.
Перегляд файлу

 Тема : Коло. Довжина кола

Формування компетентностей :

Предметна компетентність :  домогтися розуміння того, що довжина кола прямо пропорційна його діаметру; домогтися засвоєння формули для обчислення довжини кола.

Ключові компетентності :

  • Спілкування державною мовою  - міркувати, робити висновки, грамотно висловлюватися рідню мовою;
  • Математична компетентність  - проводити дослідження властивостей геометричних об’єктів; оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині , розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту.
  • Уміння вчитися впродовж життя – усвідомлювати цінність нових знань і вмінь, співпрацювати в команді,  виділяти та виконувати власну роль в команді.

Тип уроку : засвоєння нових знань та вмінь

Обладнання та наочність : ПК, інтерактивна панель, дидактичні матеріали.

 

 

IІI. Повідомлення, теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Доброго дня! Сьогодні гарний день, то ж посміхнімося і подаруймо чарівну посмішку один одному і присутнім гостям на уроці. Пам’ятайте, що вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує. Вона триває мить, а в пам’яті, часом, залишається назавжди. Від неї добре, , затишно, тепло, з’являється гарний настрій. То ж надіюсь з таким настроєм ми будемо сьогодні працювати протягом усього уроку, і не  тільки.

Наш урок хочу розпочати зі слів, які стануть девізом уроку:

«Все велике починається з малого

З краплини – дощ, з піщинки – гора,

З уроку – довгий шлях в знання».

Математика – це не тільки наука про числа і дії з ними, математика вивчає геометричні фігури і їх властивості.

Серед багатьох геометричних фігур ми з вами розглянемо зараз на уроці… (коло). Прошу розгадати ребус.

 Коло дуже гармонійна фігура. Недарма їй приділялося так багато уваги не тільки вченими, математиками, але й архітекторами, скульпторами, художниками. Коло – найпростіша і водночас найвеличніша з кривих ліній.

Коли і де почали вперше вивчати коло, не відомо, але 4-5 тисяч років тому в Китаї, Індії, Вавилоні та Єгипті вже знали основні його властивості.

Назвіть предмети круглої форми, що нас оточують.

Коло є основою колеса, що стало революційним винаходом, а із пов'язаним з ним зубчастим колесом  зробило можливим існування сучасних механічних машин.

У математиці вивчення кола допомогло розвитку геометрії, астрономії та числення.

Пам’ятка «Твої знання на уроці»:

     будь уважним;

     активним;

     кмітливим;

     міркуй і дій наполегливо;

     не залишай питання без відповіді.

Я сьогодні сподіваюсь на успішну працю, впевнена, що на уроці ви виявите кмітливість, старанність, знання.

А зараз запишемо число та класна робота. Тема уроку «Коло. Довжина кола».

IV. Вивчення нового матеріалу

 Демонстрація халахупа.

 Проблемне питання: «Обруч має форму круга?»

(Ні. Форму кола)

Коло – це фігура, усі точки якої знаходяться на площині, на однаковій відстані від однієї точки, що називають центром кола.

Щоб побудувати коло нам знадобиться креслярський інструмент, що називається – циркуль. З ним потрібно працювати обережно.

Згадуємо техніку безпеки роботи з циркулем.

 

Будуємо разом коло та основні його частини (центр, радіус, діаметр).

     Скільки радіусів може містити коло?

     Що можна сказати про їх довжину?

     Порівняйте діаметр і радіус.

Запишіть формулу діаметра кола: D=2R.

Щоб провести коло на місцевості: використовуємо мотузку і два кілочки, які прив’язуємо до кінців мотузки заданої довжини. Один з них вставляємо в землю, іншим натягнутою мотузкою креслимо коло.

V. Фізкультхвилинка

https://youtu.be/7g6mOCvxhXM?si=AhDUUnESgkbrt531

Обчислимо співвідношення між діаметром і радіусом кола

Робота в команді:

  1. Поставте круглу склянку на аркуш паперу та обведіть її олівцем. Отримаємо коло.
  2. Візьміть нитку та об­ведіть нею склянку. Випряміть нитку та виміряйте за допомогою лінійки її довжину.
  3. Виміряй­те за допомогою лінійки діаметр кола.
  4. Знайдіть відношення довжини кола до його діаметра.

 

Довжина кола, С

Діаметр кола, D

Відношення,

Записати числове значення

 

 

 

 

     Порівняйте довжину радіуса кола та довжину діаметра кола.

     Який висновок можна зробити?

Висновок. Довжина кола приблизно у 3 рази більша за його діаметр. Дану величину позначають числом π .

Історичний екскурс. Позначення цією літерою не випадкове, бо це – перша літера в грецькому слові «периферія» - коло, круг. Ще у ІІІ столітті до нашої ери великий давньогрецький учений Архімед у праці  «Про вимірювання кола» першим довів, що відношення довжини кола до діаметра у всіх кіл однакове, і приблизно дорівнює .  Він був великим математиком, видатним інженером, винахідником і талановитим фізиком. У ХVІІІ столітті математики встановили, що число π виражається нескінченним неперіодичним десятковим дробом і дорівнює

Для зручності обчислень використовують наближене значення  числа π з точністю до сотих:  π = 3, 14.

 (Дослідним шляхом ми встановили цікавий математичний факт: відношення довжини будь - якого кола до його діаметра є число стале, тобто однакове для всіх кіл)

Відношення довжини кола до його діаметра прийнято позначати буквою π. Воно записується у вигляді нескінченого  десяткового дробу:  3,1415926…

Отже, довжина кола:

С= πD      або    С= 2πR. 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

    Робота з підручником:

Вправа № 760 ст. 177.

Виконуємо дану вправу використовуючи гаджети.

Застосування кола:

     Слайди;

     Зразок зрізу дерева, визначаємо вік життя дерев.

     Чому монети круглі?

     Чому кришки каналізаційних люків круглі?

VІІ. Рефлексія

«Випадкове колесо» у Wordwall.

VІІІ. Самоцінювання

Вибір смайлика.

ІХ. Підсумок уроку

Я дуже рада, що веселий і добрий настрій у вас зберігся до кінця уроку.

Усміхайтеся! І люди зігріті вашою посмішкою прихиляться до вас. Усміхайтеся! І це приведе вас до щастя. Дякую за активну роботу на уроці. Бажаю всім успіху!

Х. Домашнє завдання

Опрацювати & 16(1);

виконати:

C:\Users\Ніна\Desktop\мр.jpg

Україна – мати легендарного літака Ан-225 «Мрія», який об'єктивно визнаний самим найбільшим та найважчим літаком в історії літакобудування. Його максимальна швидкість в польоті 1020 км/год.
 

 

1)    Якою буде довжина кола траєкторії руху літака, якщо він летить вздовж екватора на висоті 10км. Радіус екватора наближено дорівнює 6370 км.                                                                  

 

 

2)    За скільки часу можна облетіти на літаку «Мрія» Землю вздовж екватора на висоті 10 км, рухаючись зі швидкістю 1020 км/год, якщо врахувати, що дозаправка відбувається в повітрі. Результат округліть до 0,1 год.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єнікеєва Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 січня
Переглядів
228
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку