Тема: Вивчення понять «добуток», «частка». Задачі на ділення на рівні числа.
Мета: актуалізувати вміння обчислювати результати множенням і діленням, ознайомити учнів із назвами математичних виразів «добуток» і «частка»; учити читати математичні вирази, що містять дії множення та ділення, удосконалювати вміння працювати з таблицею, вчити розв’язувати задачі на ділення на рівні частини.
Хід уроку
І Вступна частина
“Я - сонце”
Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.
Я - велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я - велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
Обведи або розфарбуй правильні відповіді на такі приклади:
8 збільшити у 2 рази
10 поділити на 2
4 збільшити утричі
6 поділити на 3
5 помножити на 2
14 поділити на 2
Знайди значення виразів і обчисли малюнки
Купили 3 ручки, а зошитів – у 5 раз більше. Скільки зошитів купили?
- Допоможіть цуцику дістатися смачненької їжі. Проведіть лінію, лічачи до 100.
- А тепер 100 зменшіть на 95, а результат збільшіть удвічі. Отримали
10. Напишіть його каліграфічно.
ІІ Основна частина
2х5=10 2-перший множник, 5-другий множник, 10-результат (добуток)
12:3=4 12-ділене, 3 – дільник, 4 - частка
- Запис, у якому між числами записаний знак дії множення, називаємо добутком.
- Прочитайте вирази 4х2, 11х3 (Добутки чисел..)
- Одержаний результат множення – це значення добутку
- Запис у якому між числами записано знак дії ділення, називаємо часткою. Результатом ділення називається значення частки.
- Розділіть вирази на дві групи.
Добуток |
Частка |
44:4 |
|
|
2х4 |
|
|
15:3 |
|
|
6Х2 |
|
|
10:2 |
https://wordwall.net/uk/resource/68830677
Фізкультхвилинка
-Викладіть 12 грибочків. Розділіть їх на 3 однакові групи.
-Запишіть арифметичною дією виконані дії.
Отримали приклад 12:3=4 Таке ділення називається на рівні частини.
У Маринки було 6 тістечок. Він розклав їх порівну на 3 тарілки. Скільки тістечок було на кожній тарілці?
Аналіз задачі
-Про що йдеться в задачі?
-Що відомо в задачі?
-Що потрібно дізнатися в задачі? Прочитайте запитання.
-Що ми робили? (Ділили)На скільки тарілок розкладали (ділили)?
-Скільки тістечок на кожній тарілці?
Діти це задача ділення на рівні частини.
- Задача 1
В магазині купили 2 ручки і заплатили 10 грн. Скільки коштує 1 ручка?
- Задача 2
У Оленки було 8 іграшок. Вона поклала їх у 2 коробки. Скільки іграшок в одній коробці?
ІІІ Заключна частина
-З яким видом задач ви сьогодні познайомилися?
-Який знак використовуємо, щоб записати добуток чисел?
-Який знак знадобиться для запису частки чисел?
2. Самооцінювання