"Розробка уроку з мистецтва "Театр ляльок", 3 клас"

Про матеріал
Мета: формування ключових компетентностей: загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури; висловлювати особистісне ставлення до мистецтва; міжпредметна естетична компетентність: виявлення оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв; предметних компетентностей: познайомити учнів з ляльковим театром як одним із жанрів театрального мистецтва; вчити свідомо користуватися різними техніками та матеріалами для виконання творчих робіт; розвивати асоціативнообразне та просторове мислення, уяву, фантазію, художній смак, творчі здібності; виховувати любов до мистецтва. Терміни і поняття: вертеп, театр ляльок , театр тіней, ляльковод.
Перегляд файлу

«ТЕАТР ЛЯЛЬОК»

Мета: формування ключових компетентностей:

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури; висловлювати особистісне ставлення до мистецтва;       міжпредметна естетична компетентність: виявлення оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;                                                                                                   предметних компетентностей: познайомити учнів з ляльковим театром як одним із жанрів театрального мистецтва; вчити свідомо користуватися різними техніками та матеріалами для виконання творчих робіт; розвивати асоціативнообразне та просторове мислення, уяву, фантазію, художній смак, творчі здібності; виховувати любов до мистецтва.

Терміни і поняття: вертеп, театр ляльок , театр тіней, ляльковод.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Діти сьогодні у нас дуже цікава, актуальна  тема, водночас весела і сумна. Я точно знаю, що ця тема вам дуже сподобається  А яка саме тема ви дізнаєтеся прослухавши вірш.

 

Театр для нас — це, наче казка.

Тут можна зняти свою маску,

І стати можна тут поетом,

Й складать віршовані куплети.

Театр — це море сподівань,

І нездійсненних побажань.

Це гарне місце відпочинку,

І восени і навіть взимку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Діти думаю ви зрозуміли про що ми будемо говорити.

Так, вірно ми будемо говорити про театр. В театрі оживають ляльки, в театрі ляльки мають свій характер.  А коли ляльки оживають??А який мають ляльки характер?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 Всю ту красу, яку ми бачимо в театрі: яскраві декорації, чарівних артистів в костюмах, у ляльковому театрі виготовляють театральні художники декоратори (лялькарі).                                                                                     

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Що ж таке ляльковий театр?

 Ляльковий театр — це театральне видовище, у якому діють ляльки, що рухаються за допомогою акторів. Ляльковий театр створювався впродовж тисячоліть. В історії всіх народів ляльковий театр бере свій початок із релігійних містерій. Ще з давнини під час релігійних церемоній людство почало застосовувати фігури богів.              Потім вони отримали рухливість і перетворилися на ляльок.
 Улюбленим героєм лялькових театрів у Європі з давніх часів завжди був розумний, дотепний представник народу. У кожній країні була своя улюблена лялька, яка розповідала про настрої народу: в Італії  —це Пульчінелла, у Франції— Полішинель, в Англії — Панч, Каспер, Ґанс Вурс —у німців, Копельняк —у поляків.
 В Україні був поширений народний ляльковий театр-вертеп.(роздруковані представники театрів різних країн).

Давайте з вами виконаємо завдання 1 у друкованому зошиті.

 «Вертеп-український ляльковий театр» (Роздрукована картинка вертепа)

 Вертеп мав вигляд двоповерхового дерев'яного ящика. На другому поверсі показували різдвяну драму, на першому — сатирично-побутову виставу. Починалося дійство на верхній сцені біблійними легендами, потім переходило на нижню сцену, де розігрувалися комічні народно-побутові сцени з реального життя. Персонажі вертепу розмовляли соковитою народною мовою, були вдягнені в народний одяг. Найпопулярнішими з-поміж них були: Запорожець, Циган, Баба, Дяк, Шинкар та ін. До сьогодні вертеп зберігся переважно на західноукраїнських землях у вигляді різдвяних вистав на релігійну тематику.                                          Ляльки, що беруть участь у різних театральних лялькових виставах, за розміром є від декількох сантиметрів до подвійного людського зросту.

Пропоную Вам виконати завдання 2 у друкованому зошиті.

  •          Пропоную Вам зараз переглянути відео про  головний театр ляльок України «Замок на горі», розташований в столиці нашої країни — Києві.
  •          Давайте разом переглянемо  емблеми театрів ляльок різних міст України і скажемо чим вони схожі.

Молодці, діти  а що головне коли ми відвідуємо театр? Чого ми повинні дотримуватися в театрі?(Правила поведінки під час вистави).

І пропоную виконати вправу «Слід» або «Неможна».

V. Фізкультхвилинка. У кожного з вас на парті є казкові герої і у вас є можливість діти стати артистами лялькового театру. Одягніть на пальчик героя і разом з казковими героями  виконуємо рухи.

 "Театр ляльок"

 Діти ви великі молодці. І зараз ми з вами дізнаємося про види  театрів ляльок за конструкціями  та засобами керування ними.

Давайте разом переглянемо фрагменти вистав театрів ляльок різних країн і виконаємо завдання.

- Театри горішніх ляльок — демонстрування вистав з ляльками найчастіше відбувається над ширмою, що закриває акторів. Актор, що рухає лялькою, розташований унизу неї, а лялька — відповідно нагорі.
- Театри нижніх ляльок, або маріонеткові театри — відбувається із використанням маріонеток, тобто ляльки рухаються за допомогою ниток або дроту, а актори, які ними керують, здебільшого перебувають над ними.

- Театри, де ляльки розташовані ані над, ані під акторами, які ними керують,— до цієї групи належать величезна кількість різновидів лялькового театру, зокрема знаменитий театр тіней, а також театральні видовища вертепного плану (український вертеп)

Перегляд відео про види ляльок.

З’ясувавши разом  з вами, які бувають види ляльок давайте перевіримо як ви запам’ятали матеріал і виконаємо декілька цікавих завдань.

1 завдання. Розглянь світлини вистав. Упізнай назви казок за художнім оформленням сцени. На якій світлині актори й акторки розмістилися за традиційною ширмою?

2 завдання.Розглянь театральні ляльки та розподіли їх за способом керування.

VIII. Підбиття підсумків уроку

  1. Давайте діти згадаємо про що ми говорили на уроці?
  2. Хто є героями лялькового театру?
  3. А давайте діти згадаємо як ляльковий театр називали в Італії, Німеччині? А як ляльковий театр називали в Україні? Хто запам’ятав?

Молодці, діти. Я пишаюся вами, ви великі молодці. Мені дуже приємно що ви стараєтеся.

У кожного з вас на парті є зірочки і я хочу щоб ви за допомогою зірочки  показали який у вас був сьогодні настрій на уроці.

Діти обирають зірочку, яка відображає їхній настрій і рівень розуміння матеріалу.

Зелений – супер урок.

Жовтий – чудовий урок.

Червоний – мені було сумно.

Ви великі молодці, я дякую вам за урок.

Ви не просто діти, ви чудове диво світу!

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 квітня
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку