Розробка уроку з навчання грамоти " Написання великої буки Т".

Про матеріал
Розробка уроку з навчання грамоти та розвитку мовлення за прописом М. Д. Захарійчук
Перегляд файлу

Тема. Письмо великої букви Т («те»).

Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви Т («те»), писати її в рядках зошита та у словах із нею; розвивати  вміння будувати звукові моделі, складати речення за допомогою схем;збагачувати словниковий запас учнів; виховувати самостійність, доброзичливість, старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку
— Діти, ви вже вмієте писати малу букву т («те»).

 Сьогодні на уроці ви навчитеся писати велику букву Т («те»).

III. Звукові аналітичні і синтетичні вправи

1.Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)

                 Телефон, тісто, Тамара, міст, трактор, кит, квіти.

2.Утворення складів типу злиття
— Я показуватиму вам букву, що позначає голосний звук, а ви називаєте склади, які можна утворити з буквою т («те») (пам’ятаємо, що вона позначає два звуки), та букви, які я показуватиму.
Учитель показує букви а, и, і, о, у.

3. Вправи на уважність с.72 прописа

1) На уроці читання ми пригадали казку Ш. Перро « Кіт у чоботях», розгляньте малюнки та обведіть головного героя казки.

2) Розгляньте малюнки та пригадайте казку про сім’ю їжачкі, які готувалися до Різдва. Обведіть гостей їжачків.

3) На робочому рядку пригадайте та напишіть маленьку букву т.

IV. Показ зразка рукописної літери у сітці зошита
— Подивіться, це рукописна велика Т («те»).

V. Аналіз графічної будови з переліком елементів
— На яку букву вона дуже схожа? (П («пе»))
— Чим вони відрізняються? (У букви Т («те») — три «ніжки», а у П («пе» ) — дві.)
— Які елементи спільні? (Дві довгі прямі, заокруглені внизу, і пряма горизонтальна лінія, що починається із заокруглення.)

VI. Засвоєння конфігурації літери

1. Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів
— Велика буква Т («те») складається з чотирьох елементів: трьох довгих прямих, дві з яких заокруглені внизу, і прямої горизонтальної лінії, яка починається із заокруглення.

     Алгоритм написання великої букви Т(«те»)

 Ведемо від верхньої міжрядкової лінії пряму довгу лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії.

 Торкаючись нижньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч. Закінчуємо близько середини робочого рядка. Від початку першого елемента залишаємо відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка.  Від початку другого елемента відступаємо відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії.  Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка.  Торкнувшись нижньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч. Відступаємо від початку першого елемента вліво відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії, трішки нижче верхньої міжрядкової лінії.  Ведемо, заокруглюючи, праворуч угору до верхньої міжрядкової лінії.  Ведемо далі по верхній міжрядковій лінії, торкаючись початку першого, другого і третього елементів.  Закінчуємо писати від початку третього елемента на відстані, що дорівнює ширині робочого рядка

2. Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя

                            Фізкультхилинка (сидячи за партою)  

                                          Руки за голову ставимо сміло

                                          И повертаємось вправо і вліво.

                                          Зробимо чітко, діти, цю вправо

                                         Двічі наліво, двічі направо –

                                         Будемо мати гарну поставу.

 

3. Письмо трьох літер (самостійно).  Зіставлення написаних літер за зразком.  Аналіз помилок.

4. Дописування рядка літери.

5. Написання поєднань.

- Поєднання букв Тл мають нижнє поєднання. За зразком правильно поєднуючи букви напишіть рядочок такого поєднання.

                              Фізкультхвилинка

                                               Ми писали, ми трудились,  

                                               Наші руки вже стомились,  

                                            А щоб гарно написати,

                                            Треба пальці розім’яти.  

                                             Руки кілька раз тряхнемо  

                                             І писати знов почнемо. 

7. Письмо буквосполучення Та, Ті, Ту.

                            Фізкультхвилинка

Сірий котик міцно спав, 

(імітація дії)

Навіть пісню не співав.

Та, нарешті, пробудився 

(вправи для шиї)

І довкола обдивився.

Став смачненько потягатись 

(потягування)

І чистенько умиватись

(масаж дрібних м'язів обличчя)

 

8.  Добирання імен, що починаються на букву Т («те»)
— Скажіть, як необхідно писати імена? (З великої літери)
— Назвіть імена, які починаються буквою Т («те»), (Тетяна, Тарас, Тоня, Тимко, Тамара, Таміла, Трохим, Тимур)

9. Робота з реченням с. 73 прописа.

- Прочитайте речення.

- Як звати дітей ?

- Що було у Тамари та Тараса ?

10. Самостійна робота у прописах
Учні самостійно записують речення.

14. Фронтальна перевірка самостійної роботи

VII. Підсумок уроку. Коментар учителя щодо роботи учнів і її результатів
— Яку букву навчилися писати?
— Які звуки нею позначаються на письмі?
— Які слова з цією буквою писали?

 

docx
Додав(-ла)
Хижняк Лариса
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку