Розробка уроку з Навчання грамоти : Закріплення звукового значення букви «же»Дзвінка вимова звука [ж] наприкінці складів та слів. Опрацювання тексту «Книжка – джерело знань»

Про матеріал

Конспект уроку для 1 класу НУШ за темою: Закріплення звукового значення букви «же». Дзвінка вимова звука [ж] наприкінці складів та слів. Опрацювання тексту «Книжка – джерело знань». Конспект складено за підручником Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар» Ч. 2

Перегляд файлу

Читання 14.01.2021

Тема: «Закріплення звукового значення букви «же». Дзвінка вимова звука [ж] наприкінці складів та слів. Опрацювання тексту «Книжка – джерело знань»». 

Мета: закріплювати знання учнів про букву «же» та її звукове значення; удосконалювати навички читання слів із буквою «же»;

  • продовжувати роботу над розвитком мовлення та виразного читання;
  • розкрити значення книги в житті людини, прищеплювати навички  правильного ставлення до книги;
  • виховувати любов до читання, бережливе ставлення до природи.

Засоби навчання: підручник : Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар»  Ч. 2, виставка книг, сюжетні малюнки для словникової роботи

 

Хід  уроку

I. Вступна частина

1. Організація класу.

Вправа «Трибуна вільних думок».

Діти стають за трибуну і висловлюють свої припущення, що можна вивчити сьогодні на уроці.

ІІ.Повторення і закріплення вивченого

- Яку букву вивчали на попередньому уроці?

- Який звук означає ця буква?

- Хто в нашому класі «найбільше дружить» з цією буквою?

(Назарчик, Полінка, Артемчик,  Ангелінка, Аня) Подумайте чому?

(Жанна, Сніжана, Крижан, Женя)

 Гра «Весела скринька».

Придумайте слова, щоб буква ж була на початку

- назви тварин ( Жираф, жук, журавель, жабка…)

- назви рослин (Жасмин, жоржини, жимолость…)

- імена хлопчиків (Жан, Жак, Женя, Жорж)

 - імена дівчаток (Жозефіна, Жасмин, Женя, Жизель…)

- продукти харчування (Желе, желатин…)

 Швидкочитання за  таблицею  складів с. 8 та  чистомовкою  с. 9

(Хто вивчив  скоромовку – розкажіть напам’ять)

- Скільки разів повторюється звук [ж]?

 Прочитайте прислів’я за рухом стрілок с. 9

ІII. Основна частина

 Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Про що  ж ми поговоримо сьогодні? 

Послухайте кілька загадок, а потім скажіть про що в них йдеться.

Поля письменник – агроном  

Засіяв буквами – зерном .

Отож, читачу, поспішай

Зібрати мудрий урожай. (Книга)

                                        ***
Завжди можу стати у пригоді,

Моїх вам порад не злічити.

І кажуть про мене в народі:

«Мовчить, а сто дурнів навчить». (Книга)

                                         ***
Не дерево, а з листям, Не людина, а говорить. (Книга)

- Як ви здогадилися, мова йде про книгу.

                                           ***

- Буквар – це перща книга, яку читає дитина самостійно. 

Потім зявляються інші, різні за розміром, змістом, оформленням.

Багато див ховає книжечка. Розкриваєш одну з них – опиняєшся в далекій  казковій країні, у якій живуть велетні, веселі маленькі чоловічки або твої  однолітки. Відважні герої б’ються там за правду з люти ворогом… Відкриваєш  другу – знайомишся з легендами та переказами наших славних пращурів про  козаків, про відважних народних лицарів Відкриваєш третю – поринаєш у світ  науки і техніки. Є твори про батька і матір. 

А чи ви знаєте коли народилась книга? 

Історія книги 

 Народилася книга в Месопотамії – 5 тисяч років тому, і в дитинстві мала  зовсім не такий вигляд як сьогодні. 

В стародавні часи на землі не було книжок. Але потреба передавати якісь  відомості виникла в людей дуже давно. «Сторінками» найдавніших книжок  ставали камені, сокири, щити. Писали на всьому. Згодом почали писати на  глиняних табличках, які потім сушили на вогні. Але коли якийсь учений  збирався в дорогу і брав дві три «книжки», йому потрібен був віз. З часом люди  навчилися робити книжки з тонкої шкіри. Першу таку книжку зробили в  Малазії, у стародавньому Пергамі. Через те «папір» цей назвали пергаментом.  Але книжки були дуже дорогі. Потім В Африці з’явилися книги з папірусу.  Писати на них було зручно, але через декілька років вони розсипалися. І от у  XIII столітті в Європі навчилися виготовляти папір, схожий на той, яким  користуємося й ми зараз. 

Книжки зберігаються у бібліотеках 

Над створенням книжки працює декілька колективів: письменники, художники,  редактори і коректори, колективи видавництва й типографи, працівники  комбінату з виробництва паперу. 

Тепер ви багато знаєте про книгу, а скажіть для чого вона потрібна,  продовжіть вислів: «Книга потрібна для… 

ІV. Читання тексту «Книга – джерело знань» с.10

  1. Первинне читання вчителем
  2. Перевірка сприйняття

- Хто головні герої тексту?

- Куди щотижня ходять Жанна, Кирилко та Матвійко?

- Хто така Ірина Максимівна?   

3) Самостійне напівголосне читання учнями.

4) Вправа із «Щоденні 5». Читання для друга. Робота в парах.

- Про любить читати Жанна?

- Які книги просить у бібліотекарки Кирилко?

- Хто з дітей любить читати про моржів?

- Про що просить бібліотекарка, коли видає дітям книги?

C:\Users\home\Desktop\журавель.jpg5) «Словникова скринька»

C:\Users\home\Desktop\морж.jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\home\Desktop\подорожник.jpg

C:\Users\home\Desktop\жоржини.jpgC:\Users\home\Desktop\ожина.jpgC:\Users\home\Desktop\стриж.jpgC:\Users\home\Desktop\жайворонок.jpg

Морж звичайний — великий морський ссавець групи Ластоногих , розповсюджений по всьому узбережжю Північного Льодовитого океану. Це єдиний сучасний вид своєї родини Моржевих, що зазвичай поділяється на три підвиди: атлантичний, тихоокеанський і лаптєвський. За розмірами тіла серед ластоногих моржі поступаються лише морським слонам.

Стриж – невеликий, схожий на ластівку, птах з видовженим тілом і довгими гострими крилами.

 

 

Жа́йворонок польови́й — невеликий горобцеподібний птах. В Україні гніздовий, перелітний, зимуючий вид. Птах розміром більший за горобця. Маса тіла 34-43 г, довжина тіла до 18 см. 

ІV. Обговорення вірша.

У Скворцова Гриші – 

Книги найбрудніші 

Всі вони – патлаті, 

Порвані, горбаті, 

Ну, немає в них лиця: 

Без початку, без кінця 

Палітурки, як ганчірки, 

Ті книжки ридають гірко. 

Дав Мишку по голові – 

Замість книжки стало дві. 

Обдертий, некрасивий 

Задачник буркотливий 

Прошамкать ледве зміг: 

«Дівчатка і хлоп’ятка 

Калічать книг багато 

Куди нам утікати 

Від Гриші і від них?».

- Що ви порадите героям вірша? 

Вправа «Крісло автора».

Дитина сідає на крісло. Від імені книги відповідає на запитання, поставлені учнями класу.

Наприклад: Про кого можна прочитати на твоїх сторінка? Як ти хочеш, щоб тебе берегли?

 

V. Обговорення правил поводження з книгою. 

1. Обгорни книгу. 

2. Не читай книгу під час їжі. 

3. Не клади в книгу олівці, ручки та інші товсті предмети.

4. Не загинай ріжків на сторінках книги. 

5. Не рви сторінок, не малюй, і не пиши в книзі. 

6. Не читай книгу на сонці. 

Підсумок.

Український народ склав багато прислів’їв і приказок про книжку: (з’єднуємо  половинки) 

 Хто багато читає –                                        знання – з книжки.

Книжки –                                                         день без сонця.

 Дім без  книжки –                                         твій друг, без неї як без рук .

 Золото добувають із землі, а                      ключ до знань.

 Книжка –                                                        той багато знає.

Книжка вчить, як на світі жить книжка відповідає на безліч запитань і сама  вміє запитувати. Тому до книжки треба ставитися шанобливо, а не так, як до  тієї, яка отримує тільки гулі та синці. 

Книги – це цікавий світ. Подорожуйте ним! Читайте книжки та розумнішайте!

 

docx
Додано
13 січня 2021
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку