Розробка уроку з Навчання грамоти: Звук [г], позначення його буквою «ге».Опрацювання тексту «Розмова птахів»

Про матеріал
Конспект уроку з навчання грамоти для 1 класу НУШ з елементами виховної роботи. Метою уроку є прищеплювання бажання допомагати зимуючим птахам; виховування любові до природи, формування національної свідомості та патріотизму. Урок складено за матеріалами підручника Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар» Ч. 2,
Перегляд файлу

Тема: Звук [г], позначення його буквою «ге». Звуковий аналіз слів. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Розмова птахів»

Мета: формувати орфоепічні навички правильного артикулювання  звука [г]; вчити виділяти під час читання важливі за змістом слова, ставити запитання до окремих речень; розвивати фонематичний слух, пам'ять;

прищеплювати бажання допомагати зимуючим птахам, любов до природи; виховувати якості національної свідомості та патріотизму

Засоби навчання: підручник Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар»  Ч. 2, Lego - цеглинки, сюжетні малюнки: горіх, груша, гривна, гривня, грак, снігур, гарбуз, глечик, горнятко, герб України та Кривого Рогу

Хід  уроку

I. Вступна частина.

1. Організація класу.

 Гра з елементами сторітелінгу  «Які сюрпризи нам готує зима?»

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності

Розгадування загадок

У пору осінню між листяних крон

Для білок рудих, для людей і ворон

В міцній шкаралупі зернятка зберіг.

Росту в Україні, звусь (Грецький горіх)

Що за фрукт на смак хороший

І на лампочку він  схожий,

Бік зелений сонцем гріє,

Він жовтіє і червоніє? (Груша)

       На городі виріс дужий,

       Круглий, жовтий і байдужий

       До червоних помідорів,

       До капусти і квасолі.

       Хто цей гордий карапуз?

       Здогадалися?… (Гарбуз)

Із глини робиться, 

На базарі продається.

 Біля тіла - вухо, 

Голови не має.

Молоко, сметану, квас,

Добре зберігає. (Глечик)

         Чай і каву з нього п’ють,

          І компот у нього ллють.

          З глини , чи із скла,

          Воно різне  бува . (Горнятко)

C:\Users\home\Desktop\гарбуз.jpg- Подивіться уважно на малюнки. У які групи можна об’єднати слова – відгадки? (Продукти харчування та посуд)

C:\Users\home\Desktop\горіх.jpg

C:\Users\home\Desktop\горнятко.jpgC:\Users\home\Desktop\глечик.jpgC:\Users\home\Desktop\груша.jpg

 

 

 

 

 

 

-  Чи можна об’єднати всі ці слова в одну групу? Що буде спільного  у цієї групи слів? (Всі слова починаються зі звука [г] )

- Які слова ми можемо написати?

2. Оголошення теми та завдань уроку

- Щоб всі ці слова записати, нам потрібно вивчити ще одну літеру. Здогадалися яку?

3.  Правильне артикулювання  звука [г]

 - приголосний

- дзвінкий

4. Хвилинка фантазії

Зарядку букви - малюки

Робили після сну.

Т підняла аж дві руки         

А Г — лише одну. (Ігор Січовик)

- А на що ще схожа буква г?

5. Знайомство  з буквою «ге»

- Розгляньте зображення  великої та малої  літери. Чи схожі між собою друковані букви? А прописні?

- Де в алфавіті «живе» літера г?

- Яким магнітом ми кріпитимемо її сьогодні?

- Викладіть букву з  допомогою цеглинок Lego.

6. Робота за підручником (с. 12-13).

- Роздивіться малюнки, зображені в підручнику. У яку групу ми можемо об’єднати горіх і грушу? (Плоди.)  Яку користь приносять вони нашому організму?

7. Вправа «Прочитай швидко»

Прямі склади, непрямі склади, зверху – вниз, знизу – вверх

8. Гра «Склади слова»

Гі + лка = гілка,

О + гі + рок = огірок,

 Я + гі + дка = ягідка

9.  Формування національної свідомості та патріотизму . Гра «Що означає слово?

Гривна — жіноча прикраса.           Гривня — грошова купюра України.

C:\Users\home\Desktop\гривня.jpgC:\Users\home\Desktop\гривна прикраса.jpg

- Яке відношення має  буква «ге» до  назви нашого міста?(Кривий Ріг)

- Як вимовляється звук [г] наприкінці слова?

- З якої літери будемо писати назву нашого міста?

- Як називається знак – символ нашого міста із зображенням дубового листя та порохівниці? (Герб)

- Як називається герб України?

C:\Users\home\Desktop\герб.jpgC:\Users\home\Desktop\герб кривбасу.png

 

 

 

 

 

10.  Гра «Утвори пари»

 Огірок — гарбуз (овочі); горнятко — глечик (посуд); грак — голуб (птахи).

11. Робота над текстом «Розмова птахів»

- Отже остання пара, яку ми утворили – це птахи. І сьогодні ми будемо читати розповідь про птахів. Прочитайте заголовок. Як ви думаєте, про що могли б розмовляти птахи?

    Читання тексту вчителем

- Які птахи спілкувалися?

C:\Users\home\Desktop\снігур.jpgC:\Users\home\Desktop\грак.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Про що говорили снігур та грак?

- Чи можна вважати снігура та грака осілими птахами?

- Яких ще перелітних птахів ми знаємо?

         Читання  тексту учнями

12.Тестова перевірка

1. Хто головні герої розповіді?

а) снігур та горобець;   б) снігур  та грак; 

2. Хто з птахів збирався відлітати?

 а) снігур;                 б) грак;

3. На якому дереві сидів снігур?

а) на калині;              б) на горобині;

4. За чим сумував на чужині грак?

а) за голубами і високим грабом;  б) за горобцями і високим горіхом;

5. Коли птахи знову зустрінуться?

а) навесні;               б)  восени

ІІІ. Підсумок урок

1. Гра «Так чи ні»

Снігур та грак – перелітні птахи. +

Гривна – це грошова купюра України? -

Горнятко – це глиняна чашка? +

Глечик – це глиняний посуд для зберігання рідких продуктів харчування. +

Буква «ге» позначає на письмі приголосний звук [г] +

2. Гра з елементами сторітелінгу «Скласти речення з вивченою буквою»

Грибами, голубцями, грінками – годує  Ганна Гната.

Горобець, голуб, грак – готують гнізда. 

Геннадій – геніальний гітарист.

Говорила Ганна Гнату:

- Годі галасувати!

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку