Розробка уроку з Навчання грамоти: Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання української народної казки «Казка про жолудь»

Про матеріал
Конспект уроку з навчання грамоти для 1 класу на закріплення знань учнів про букву «же» та її звукове значення. Урок складено за підручником Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар» Ч. 2
Перегляд файлу

Тема: Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання української народної казки «Казка про жолудь»

Мета: закріпити знання учнів про букву «же» та її звукове значення; удосконалювати навички читання з буквою «же»; продовжити роботу над розвитком виразного читання; розвивати мислення, пам'ять, збагачувати зв'язне мовлення;

виховувати любов до природи.

Засоби навчання : підручник Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар»  Ч. 2, сюжетні малюни: дуб, жолудь, жорна, піч, стріха

Хід  уроку

I. Вступна частина

1. Організація класу

 Гра «Яка зима?»

Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» (м’яч) і запитує: «Яка зима?». Діти ловлять м’яч, називають ознаки зими (біла, пухнаста, сніжна, морозна, тріскуча, святкова, весела, грайлива тощо).

2. Повторення вивченого матеріалу

 Гра «Весела скринька»

Пригадайте слова, щоб буква ж була на початку

- назви міст  ( Житомир, Жмеринка, Жашків …)

- імена хлопчиків (Жан, Жак, Женя, Жорж)

 - імена дівчаток (Жанна, Жозефіна, Жасмин, Женя, Жизель…)

- продукти харчування (Желе, желатин, жовток, жир…)

Використання технології «Сторітелінг»

 Придумайте речення, щоб всі слова у ньому починалися з букви ж

- Жовтий жук жваво жував жуйку.

- Жанна жбурнула жменю жита Жені.

- Жабка жне жито.

 - Жителі Житомира – життєрадісні.

- Жозефіна – жителька Жашкова.

 

ІІ. Основна частина.

C:\Users\home\Desktop\жолуді.jpg1. Актуалізація знань учнів

   Відгадування загадки.

Він на дубі виростає,
Шапочку гарненьку має.
З дуба в землю упаде
І весною проросте.
(Жолудь)

 

 

- Дітки, чи бачили ви жолудь?

- У яких родинних стосунках перебувають дуб та жолудь?

- Що таке жолудь з точки зору предмету «Я досліджую світ»?

- Як можна використати жолуді?

(Дикі тварини його вживають у їжу, люди роблять поробки, прикраси, використовують як паливо в сільській місцевості, висаджують, щоб отримати нові дуби…)

2. Оголошення теми та завдань уроку

- Сьогодні ми дізнаємося, як ще можна використати жолуді  і прочитаємо українську народну казку «Казка про жолудь»

3. Робота  з підручником  с. 11

«Словникова скринька»

— Щоб добре зрозуміти зміст казки, розглянемо з вами малюнки та пояснення значень незрозумілих, застарілих слів.

Піч — споруда з цегли для опалення приміщення, приготування їжі, випікання хліба. Використовувалась як місце для спання в зимовий період

C:\Users\home\Desktop\піч.jpg

C:\Users\home\Desktop\стріха1.jpgC:\Users\home\Desktop\стріха.jpg

 

 

 

 

Стріха — дах, покрівля будинку.

 

Жорна — пристрій, яким розмелювали  зерно.

C:\Users\home\Desktop\жорна1.jpgC:\Users\home\Desktop\жорна.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Читання казки

Вчитель — учні — вчитель

5. Перевірка сприйняття

-  Що назбирали дід з бабою в лісі?

- Чому стареньким доводилося їсти жолуді?

- Що трапилося із жолудем, який закотився під піч?

- Чи продовжували баба з дідом голодувати?

6.    Тестова перевірка

1. Якими були дід з бабою?

а) старенькі і бідні;   б) старенькі і багаті;

2. Що дід з бабою назбирали в лісі:

а) жолуді;   б) шишки;

3. На що, за смаком, були схожі жолуді?

а) на горіхи;       б) на хліб;

4. Куди заховався один жолудь?

а) під  піч;       б) під стріху;

5.Що з ним трапилося далі?

а) із жолудя виріс дуб;   б) його з’їли миші;

6. Як закінчилася казка?

а) баба з дідом поїли всі жолуді  і знову пішли в ліс;   

б) старенькі більше не голодували.

ІІІ. Підсумок уроку

1. Гра «Так чи ні»

Слово Житомир  пишеться з великої літери.

Жолудь – це плід дуба?

Дуб — могутнє дерево.

Стріха — це покрівля будинку.

У слові жорна два склади.

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку