Розробка уроку з Навчання грамоти: Закріплення звукового значення букви «ге». Опрацювання тексту «Довга лоза»

Про матеріал
Конспект урок уз навчання грамоти у 1 класі НУШ. Мета уроку:закріпити знання учнів про букву «ге» та її звукове значення; - удосконалювати навички виразного читання слів з буквою «ге»; - розвивати мислення, зв'язне мовлення, пам'ять; - прищеплювати правила поведінки в колективі, дружні стосунки з товаришами; - формувати національну свідомість та патріотизм Урок складено за матеріалами підручника Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар» Ч. 2
Перегляд файлу

Тема: Закріплення звукового значення букви «ге». Опрацювання тексту «Довга лоза»

Мета: закріпити знання учнів про букву «ге» та її звукове значення;                 - удосконалювати навички виразного читання слів з буквою «ге»;

- розвивати мислення, зв'язне мовлення, пам'ять;

- прищеплювати правила поведінки в колективі,  дружні стосунки з товаришами;

 - формувати національну свідомість та патріотизм

Засоби навчання: підручник Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток « Українська мова Буквар»  Ч. 2 , відео «Козацькі забави. Довга лоза» https://www.youtube.com/watch?v=azfFF9CRTjs.

Хід  уроку

I. Вступна частина.

1. Організація класу.

 Гра «Які зимові розваги мені до вподоби»

2. Повторення та закріплення вивченого

- Яку букву вивчали на минулому уроці?

- Який звук позначає ця буква?

- Як називається українська валюта?

- Чим відрізняються слова гривна та гривня?

- Яке відношення до назви нашого міста має буква «ге»?

3. Гра «Чарівна скринька»

Назвіть слова, що починаються з букви «ге»

- назви тварин (горобець, гадюка, грак…)

- продукти харчування (горіхи, гриби, голубці,горох, грінки…)

- предмети посуду (графин, глечик, горнятко…)   

II. Основна частина.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Прочитайте слова і скажіть, що їх об’єднує?

- Ганнуся, Галинка, Грета, Глорія, Горпина, Гелена

- Гнат, Гаврило, Ігор, Єгор, Герман, Гліб, Геннадій, Григорій

- Отже це імена хлопчиків та дівчаток.

-  А якщо це діти – ровесники, чи може бути між ними дружба?

- А що таке дружба?

- Давайте розшифруємо кожну літеру слова дружба.

Д

Доброта, допомога, довіра

Р

Розуміння, радість, розваги

У

Уважність, чуйність, співчуття

Ж

Життєдайність, життєрадісність

Б

Безпека, бадьорість

А

Активність

                                        

 

 Вправа «Дружнє коло»

- Діти,  встаньте у коло. Візьміться за руки. Заплющіть очі. Відшукайте у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку тому, хто стоїть праворуч. У нас вийшло справжнє «Коло друзів»

Слухання вірша

Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

 Райдуга місток зробила –

Сонце з Хмарою здружила.

Хай з них приклад беруть діти.

Треба дітям всім дружити. (Альона Гапонюк )
Оголошення теми та завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про дружні стосунки та дитячі ігри. На початку уроку ми згадували зимові розваги, а зараз познайомимося з українською народною дитячою грою «Довга лоза»

Робота з підручником

Вправа «Вхід у малюнок»

- Розгляньте малюнок на с. 14. Кого ви бачите?

- Що роблять діти?

- В яку пору року відбуваються події?

-  Уявіть, що ви потрапили до дітей. Де б ви були в малюнку? Хто приєднався б до  гри ?

Робота з  текстом

- Прочитайте назву твору. Чи знайома вам така гра?

Читання тексту вчителем

- Хто головні герої розповіді?

-  Які емоції викликав у вас цей текст?

- Чи допомогла вам ілюстрація? Як саме?

Читання тексту учнями

Аналіз тексту

- Назвіть героїв цього твору.

- У яку гру  гралися діти ?

- Чи дружні вони були ?

- Прочитайте речення, яке підтверджує, що дітям було весело.

Перегляд відео «Козацькі забави. Довга лоза» https://www.youtube.com/watch?v=azfFF9CRTjs.

- Чи зрозуміли ви, як грати в гру «Довга лоза» ?

- Ця гра вимагає доброї фізичної підготовки, дотримання правил безпеки. Якщо вона вам сподобалася і ми будемо чітко виконувати команди вчителя,  то можемо спробувати погратися на уроці фізичної культури.

ІІІ. Підсумок уроку

Гра «Що я другу розкажу»

- Що сьогодні приємного і корисного відбулося?

-  Що запам'яталося найбільше?

- Які нові слова з буквою «ге» запам’ятали?

- З якою українською народною грою познайомилися?

- А яка ваша улюблена дитяча гра?

-  Усміхніться. Намагайтеся  завжди дарувати один одному тільки добро і дружбу.

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
1742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку