Розробка уроку з образотворчого мистецтва 7 клас "Українська народна архітектура"

Про матеріал

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із громадською архітектурою; закріплювати знання про українську архітектуру та обрядовість що з ним пов'язана; розвивати творче мислення, відчуття цілісності в архітектурі; формувати почуття краси; удосконалювати уяву, творчу думку, акуратність в роботі, увагу, зорове бачення;виховувати шану і захоплення величчю світового архітектурного надбання.

Перегляд файлу

 

                                      КЗ «Орлівщинський НВК»

 

 

 

Розробка уроку з образотворчого                           мистецтва  7 клас на тему:

«Українська народна                            архітектура»

Без названия (2).jpg

                                                        Вчитель: Мініна Наталія Сергіївна

 

 

 

 

                                                                        2018р

 

 Тема: «Українська народна архітектура»                                   

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із громадською архітектурою; закріплювати знання про українську архітектуру та обрядовість що з ним пов'язана;

  • розвивати творче мислення, відчуття цілісності в архітектурі; формувати почуття краси; удосконалювати уяву, творчу думку, акуратність в роботі, увагу, зорове бачення;
  • виховувати шану і захоплення величчю світового архітектурного
  •  Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  ілюстрації  різних видів українських хат, архітектурних споруд, дитячі малюнки; для учнів — альбом, графітовий олівець та інші графічні матеріали, гумка,фарби, пензлі, баночка для води.

                                          Хід уроку

I. Організаційний момент(Готовність учнів і матеріалів до уроку

2. Повідомлення теми та мети уроку)

3. Мотивація навчальної діяльності. Продовжуючи знайомство з таким видом мистецтва, як архітектура, слід згадати про три вимоги до архітектури Вітрувія (римського архітектора 1 ст.до н.е.): користь, міцність і красу. Від конструкційного рішення багато в чому залежить і естетичність творів архітектури. Споруда не тільки повинна бути міцною, а й мати привабливий вигляд. Надлишок матеріалу викликає враження надмірної ваги. Тому сьогодні ми і навчимося створювати будинки за призначенням та використовувати свою творчість і фантазію у архітектурному мистецтві.

Слово вчителя.

Наша хата під горою, край долини,

У вишневому садочку та в калині.

Попід лісом млин подався у ставочок;

Через воду перекинувся місточок.

Наші ниви золотіють так, як сонце.

Вишні й сливи лізуть з гілок у віконце.

Нашу гору всі кругом далеко знають,

  Добрі люди нашу хату привітають.
Архітектура(це вид мистецтва) — найдавніша галузь людської діяльності. Починаючи з первісного суспільства, вона супроводжує людей протягом всієї історії. Однією з перших свідомих дій людини було створення житла. Печери, курені, землянки захищали її від вітру, дощу, холоду і диких звірів. У цих перших «будинках» люди жили, готували на вогнищі їжу, виготовляли знаряддя праці, святкували щасливе полювання, обирали вождів.
Поступово розширювалось коло знань і практичних навичок людини, усе менше вона залежить від примх природи. Таким чином, основне призначення архітектури — це спорудження житла та інших будівель, у яких проходить життя людини. Сучасній людині служить безліч різних споруд.

III. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.
Давайте заглянемо в минуле. Які ж будинки були в Україні в давнину?
(Учитель демонструє ілюстрації різних видів українських хат.)
Народна архітектура України оригінальна за формами, розмаїта щодо типів. Вона завжди втілювала національні, духовні цінності народу, який її створював. У ній відбився ступінь розвитку суспільства, стан будівельної техніки. Крім того, вона служила важливим засобом художнього, культурного виховання людини.
Великий вплив на становлення народної архітектури, характер житлових будівель, їх розміщення мали природні умови. Отже, як ви бачите, основним типом традиційного житла всюди в Україні є хата, це затишна, найчастіше білена зовні й усередині будівля під солом’яним дахом. Вигляд української хати, з одного боку, підкреслював естетичні смаки селянина, його характер, індивідуальність, з іншого — унікальність, неповторність того місця на землі, де цей будинок розташований.У кожному ландшафті формувалися власні моделі народних жител. Для спорудження їх використовували матеріали, які були під руками Для будівництва використовували камінь, глину, очерет, солому, дерево, цеглу, черепицю.. Тому в лісових районах віддавна зводили будівлі з дерева, глина мала допоміжне значення; покриттям служили солома, дерево. (Це північ України: Луцьк, Рівне, Житомир, Київ, Ніжин, Глухів.)
У Лісостепу, який обіймає центральну частину України (Кременчук, Полтава, Харків), будували з глини, очерету, соломи і дерева.
У Степовій зоні, яка розташована південніше Лісостепу, використання лісу обмежене. Основним матеріалом є глина з очеретом, хмизом, соломою, а в пониззях Дністра, Південного Бугу і на Донбасі часто застосовується камінь. Дахи будинків мали двоскатну або чотирискатну форму, були покриті соломою, очеретом, дошками, черепицею

Наші пращури були переконані що хата подібна до символу дерева життя та несе в собі ті ж самі риси, так скажімо, призьба та підрумок символізували корені цього самого дерева, стіни відповідно – стовбур, а дах верхівку-крону. Можливо саме з цих міркувань з’явилася традиція підводити призьбу чорною фарбою чи смолою, підкреслюючи тим самим межу між потойбічним світом та світом живих, який уособлювався білими стінами.

Зараз вам буде завдання, під час перегляду відеоролика повинні вже будете остаточно знать яку композицію зобразите на форматі.

Перегляд видеоролика.

Сьогодні ви будете архітекторами (а хто ж це такий архітектор? )
 

Архітектор – одна з найдавніших професій, придуманих людиною. У перекладі з давньогрецької «архітектор» означає «головний будівельник», тобто фахівець, який проектує будівлю і здійснює керівництво на всьому протязі будівництва.

)будете створювати замальовки будинків перетворюючи їх на мальовничі куточки Українського села . Проектуючи, ви повинні будете шукати найбільш гармонійне сполучення основних частин архітектурного витвору та його деталей і враховувати (учитель записує на дошці):
— дотримуватись закону перспективи;

— конструкцію (форму та елементи споруди).— ритм (вертикальний або горизонтальний);
— масштаб споруди;

— оточення майбутньої споруди. Українська хата – невід’ємна частина культури нашого народу. Вона є матеріальним втіленням уявлень та вірувань українців, укладу їхнього життя, побуту та взірцем естетичних вподобань. Хату завжди тримали у бездоганній чистоті, а дверей ніколи не замикали. Красу біленької української хати оспівували поети та зображували художники різних часів, наприклад, Тарас Шевченко, Архип Куїнджі.,Володимир Макосський— будинок, розташований на березі річки. І тільки при узгодженому використанні всіх засобів та пийомівр архітектурної композиції виникає яскравий художньо-виразний

архітектурний образ.
mazanka_kuingi_1878.jpg 

                                                     mazanka_repina_1880.jpg

i083123.jpg

IV. Практична діяльність учнів(графічний малюнок на дошці)

-етапи створення композиції,дотримуючись всих правил

Учні створюють українське село, конструкцію (форму й елементи споруди); кліматичні умови; оточення майбутньої споруди, за допомогою таких художніх прийомів: симетрія або асиметрія; ритм; масштаб; фактура і колір споруди.
замальовок  будинку виконується від руки або за допомогою креслярських інструментів. У процесі роботи над ескізом визначається перевага того чи іншого варіанта компоновки — горизонтальність або вертикальність композиції паперу. Учитель підкреслює, що користь, міцність, краса — складові частини витвору архітектури. Учитель контролює роботу учнів.

V. Завершення уроку

1.Так яка тема нашого уроку?

2.Які використовували матеріали для будівництва?

3.Яке оздоблення  хат було притаманне на той час?
Учні оцінюють роботи однокласників і визначають найкращі. Учитель організовує виставку кращих проектів.

VI. Домашнє завдання
Принести: альбом, кольоровий папір, картон, креслярські інструменти, олівець, гумку, ножиці, клей, фломастери, клейонку, склянку для води, палітру.
Звернути увагу на архітектурні споруди свого міста (селища, села).

images (14).jpg

 

 

ukrainian-hut-olha-darchuk.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Киченок Оксана Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
3080
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку