Розробка уроку з презентацією "Розв`язуємо задачі"

Про матеріал
Конспект уроку з презентацією з математики у 2-му класі НУШ із використанням інтерактивних методів та технологій навчання на тему "Розв`язуємо задачі" (За типовою освітньою програмою під керівництвом Савченко О.Я.)
Перегляд файлу

Математика 2 клас

Тема. Розв`язуємо задачі.

Мета: Формувати вміння розв`язувати задачі. Закріпити обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; формувати вміння розв’язувати задачі економічно-логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати уважність, почуття відповідальності, уміння працювати в команді; стимулювати інтерес до математики.

Обладнання: презентація, індивідуальні картки з виразами, індивідуальні картки оцінювання, сигнальні картки, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу

 Пролунав уже дзвінок,

          Починаємо урок!

  • Хто готовий активно працювати на уроці, будь ласка, плесніть у долоні.
  • Що ви сьогодні побажаєте своєму партнеру? Побажайте!
  • Як і чим ви можете допомогти своєму партнеру під час уроку?
  • Дуже добре, що ви готові прийти на допомогу.
  • Помахайте рукою, хто готовий допомагати другу.

ІI. Основна частина

 1. Актуалізація опорних знань.

  • Отже, ми відправляємось у подорож. А куди саме – відгадайте кросворд і прочитайте ключове слово. (Слайд 2)
  • Результат дії додавання? (Сума)
  • Компонент дії додавання? (Доданок)
  • Грошова одиниця України? (Гривня)
  • Математичне висловлювання, яке складається з двох частин? (Задача)
  • Частина задачі, у якій йдеться про шукане число? (Запитання)
  • Щоб розв`язати задачу, потрібно скласти? (Вираз)
  • Що допоможе розв`язати задачу? (План)
  • Яке ключове слово у нас вийшло? (Магазин)

Зараз пора року - зима. Вона несе нам багато сюрпризів, подарунків. Адже взимку дуже багато свят, які полюбляють не лише діти, але і дорослі. А де можна їх придбати? (У магазині.)  (Слайд 3)

  • Які вміння необхідно людині, яка йде за покупками? (вміння рахувати гроші, думати, витрачати гроші економно)
  • Яким потрібно бути у магазині? (уважним, відповідальним)
  • Я думаю, що такими ви будете на уроці, щоб успішно розв`язувати задачі.

 2.  Повідомлення теми уроку

- МИ ЙДЕМО ЗА ПОКУПКАМИ В МАГАЗИН!

  • Давайте розгадаємо назву нашого магазину. (Слайд 4)

78

32

45

21

14

8

12

Я

С

І

А

Д

Ч

У

  • Магазин «Чудасія»
  • Сьогодні на уроці математики я пропоную вам здійснити мандрівку  до

магазину і перевірити наскільки добре ви навчилися рахувати. Чи дійсно вас можна відпускати в магазин і довіряти гроші?

  • Побудуймо свою башту, а допоможуть нам цеглинки LEGO.

 

3. Формування обчислювальних навичок

  • Що необхідно для того, щоб щось купити? (Мати гроші)
  • У вас в конвертах лежать картки.
  • Вони спрацюють на касі, якщо ви правильно розв`яжете вирази. (Картки за рівнями) (Слайд 5)

12 + 3 =

6 + 5 =

11 - 3 =

14 + 6 =

12 – 4 =

10 + ( 8 – 2 ) =

12 - 3 =

11 - ( 6 + 3 ) =

18 + ( 7 - 3 ) =

 

  • Перевірте код своєї картки. (Слайд 6)
  • Будуємо башту знань. Візьміть цеглинку, у кого код спрацював.
  • Пригадайте, коли ви зайшли до супермаркету, що вам потрібно зробити спочатку? (Здати речі в камеру схову)
  • Отже, перше наше завдання від охоронника про камери схову:

Потрібно за схемою скласти задачу та розв`язати її. (Слайд 7)

  • Який тип задачі? Якою дією розв’язуємо? (Відповіді дітей)
  • Дайте повну відповідь на питання задачі.
  • Кому було легко складати задачу за схемою і хто знав як її розв`язати – візьміть ще одну цеглинку і додайте до попередньої.
  • Чи може наш клас залишити там свої речі? Чи вистачить на всіх місця?

 

Гра «Обери позицію» (Слайд 8)

- Від магазину «Чудасія» несподіванка – нам передали кошик з акційними товарами.

Отже, акція! (Завдання на слайдах)

- Скільки можна зекономити грошей, якщо купити іграшки під час акції?

- Якщо купити телефон?

- Якщо купити бубон та пірамідку?

- Якщо купити машинку?

Гра «Так чи ні» (Слайд 9)

Використовуючи сигнальні картки, покажіть чи згодні ви з твердженням.

- Ракета та ведмедик разом коштують 98 грн (Ні)

- М`яч та гітара разом коштують 94 грн (Так)

- Ракета та гітара разом – 82 грн (Ні)

- Візьміть ще одну цеглинку до башти знань, якщо ви легко впорались із завданням.

 

Фізкультхвилинка

 

4. Каліграфічна хвилинка  (Слайд 10)

  • Працівники магазину повинні вчасно приходити на роботу. Послухайте прислів’я і назвіть числа, які ви зустрінете в ньому.

Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на одну хвилину пізніше.

  •                     Як ви розумієте це прислів’я?
  •                  Які  числа зустрілися в прислів’ї?  Саме ці цифри ми згадаємо на   каліграфічній хвилинці.
  •                  Запишіть двоцифрові числа, які можна утворити із цифр 5 і 1.  (15, 51)

5. Формування вмінь розв’язувати задачі (Слайд 11)

  • А зараз ми з вами побуваємо у відділі ялинкових прикрас.
  • У ваших конвертах є задачі. Працюємо за алгоритмом:
  1. Прочитай задачу.
  2. Що відомо в задачі?
  3. Про що треба дізнатись?
  4. Подумай який це тип задачі.
  5. Розв`язажи задачу. Якщо важко – попрацюйте в парах.
  6. Перевірте один одного.
  • Як з цих двох простих задач скласти одну складену задачу.

Задача 1. Богдан купив 19 ялинкових іграшок,
а Оля на 5 іграшок менше. Скільки іграшок купила Оля?

Задача 2. Богдан купив 19 ялинкових іграшок,
а Оля - 14 ялинкових іграшок. Скільки всього ялинкових іграшок купили діти?

  • Запишіть розв`язання задачі.
  • Складіть одну складену задачу з цих двох простих:  (Слайд 12)

(Задача. Богдан купив 19 ялинкових іграшок, а Оля на 5 іграшок менше. Скільки всього ялинкових іграшок купили діти?)

  • Що відомо в задачі? Про що треба дізнатися?
  • За допомогою скількох дій розв`язується ця задача?
  • Запишімо розв`язання задачі одним виразом.
  • Кому було все зрозуміло та легко розв`язувати задачі – додайте ще одну цеглинку на башту знань.

6. Робота в командах

  • А зараз працюємо у командах.
  • Оберіть спікера у кожній команді.
  • Доповніть короткий запис умови задачі числовими даними.
  • Накресліть схему та розв`яжіть задачу. ( Завдання на аркушах)

Задача В магазин привезли цитрусові фрукти. Мандаринів – 18 кілограмів, а лимонів – на 13 кілограмів більше. Скільки всього кілограмів цитрусових фруктів привезли в магазин?

Дані:
 

М. -              кг

 

Л. -               кг більше

 

        Схема:

 

 

 

Розв’язання:

 

Презентація відповідей команд.

 

- Хто добре працював в командах – додайте ще одну цеглинку на башту знань.

 

ІІІ Заключна частина

 

1. Рефлексія. (Слайд 15)

- Дайте відповідь на питання (індивідуальні картки оцінювання) :

Я можу скласти задачу за схемою

 

Я можу скласти вираз та розв’язати  просту задачу

 

Я можу розв’язати складену задачу

 

Мені було цікаво на уроці

 

 

2. Оцінювання (Слайд 16)

- Покажіть свої башти з цеглинок. Дякую за щирість.

- Оцініть свою роботу:  якщо ваша башта складається з 5 цеглинок, то це «Справжній успіх!»; якщо з 4 – «Близько до успіху!»; якщо з 3 і менше – «Я вірю в тебе, але треба ще попрацювати!»

Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками. Ви пройшли випробування.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок математики у 2-му класіТема: «Розв`язуємо задачі»вчитель початкових класів Становська О. Б.

Номер слайду 2

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}СУМА{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ДОДАНОК{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ГРИВНЯ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ЗАДАЧА{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ЗАПИТАННЯ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ВИРАЗ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ПЛАН

Номер слайду 3

Номер слайду 4

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}7832452114812 ЯСІАДЧУ

Номер слайду 5

12 + 3 =6 + 5 =11 - 3 =14 + 6 =12 – 4 =10 + ( 8 – 2 ) =12 - 3 =11 - ( 6 + 3 ) =18 + ( 7 - 3 ) =

Номер слайду 6

Чи спрацює картка?{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1511 8 {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} 9 222{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}20 816

Номер слайду 7

Складіть і розв`яжіть задачу за схемою?5288 Завдання від охоронника

Номер слайду 8

АКЦІЯСтара ціна: 78 грн. Нова ціна: 52 грн. Стара ціна: 69 грн. Нова ціна: 46 грн. Стара ціна: 89 грн. Нова ціна: 64 грн. Стара ціна: 97 грн. Нова ціна: 53 грн

Номер слайду 9

Гра «Так чи ні»Ціна : 43 грн. Ціна: 38 грн. Ціна : 62 грн. Ціна : 51 грн

Номер слайду 10

Каліграфічна хвилинка

Номер слайду 11

ЗадачіБогдан купив 19 ялинкових іграшок, а Оля на 5 іграшок менше. Скільки іграшок купила Оля?Богдан купив 19 ялинкових іграшок, а Оля - 14 ялинкових іграшок. Скільки всього ялинкових іграшок купили діти?

Номер слайду 12

Складена задача. Богдан купив 19 ялинкових іграшок, а Оля на 5 іграшок менше. Скільки всього ялинкових іграшок купили діти?

Номер слайду 13

?5193? 19 Купила Оля. Купив. Богдан+3 В. 19 + ( 19 – 5 ) = 33 (ігр.)Відповідь: всього 33 іграшки купили діти.

Номер слайду 14

Робота в командах

Номер слайду 15

РЕФЛЕКСІЯ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Я можу скласти задачу за схемою Я можу скласти вираз та розв’язати просту задачу Я можу розв’язати складену задачу Мені було цікаво на уроці 

Номер слайду 16

Оцінювання{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Справжній успіх!Близько до успіху!Я вірю в тебе, але треба ще попрацювати!!

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УРОК!

zip
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку