Розробка уроку з теми " Множення звичайних дробів" 5 клас

Про матеріал

Тема: Множення звичайних дробів. ( Урок для сталого розвитку)

Мета уроку:

навчальна: вдосконалювати навички розв'язування вправ і задач на множення звичайних дробів;

розвивальна: розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування, навички усної лічби, логічне мислення, сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності

виховна : виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я , почуття відповідальності, впевненості в собі, вміння працювати в групі , показати математику як цікаву науку, перетворити заняття в незвичайний урок, де може проявити себе кожен учень, виховувати повагу один до одного.

Перегляд файлу

Тема: Множення  звичайних дробів.

Мета уроку:

навчальна:  вдосконалювати навички розв’язування  вправ  і задач на множення звичайних дробів;

розвивальна: розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування, навички усної лічби, логічне мислення,  сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності.  

виховна : виховувати відповідальне ставлення до власного здоровя ,   почуття відповідальності, впевненості в собі, вміння   працювати в групі  ,  показати математику як цікаву науку, перетворити заняття в незвичайний урок, де може проявити себе кожен учень,  виховувати повагу один до одного.

 

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання: телевізор, комп’ютер,презентація до уроку,  картки, малюнок сонця і промінців. 

Очікувані результати:: після цього уроку учні зможуть:

  • розв'язувати вправи і задачі на множення звичайних дробів; 
  • повторять закони множення звичайних дробів;
  • запамятають основні чинники  здоровя;
  • будуть відповідально ставитись  до власного здоровя;  
  •  ознайомляться з практичним  застосуванням математики в нашому житті.                                    

    Слайд 2

Девіз уроку

                                                            Блаженство тіла полягає в здоровї,

                                                             Блаженство розуму - у знанні

                                             (Фалес-давньогрецький вчений)

 

 

Хід   уроку

 

 

 

І. Організаційна частина уроку. ( 1-2 хв)

Слайд 3

 Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здоровий і веселий - щастя не мине!

Яке ключове слово у вірші?

ІІ .Мотивація навчальної діяльності . ( 2-3 хв) Слайд 4

Діти. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо говорити про здоровя мовою математики , 

Одного разу запитали Сократа: « Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава? »Великий мудрець відповів:« Ні багатство, ні слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший хворого короля! ».

Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів: це і куріння, алкоголь, лінь, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість).

Слайд 5

Вдумайтеся в цифри -  чоловіків і  - жінок курять,   - чоловіків і -жінок вживають алкоголь,    -  хлопчиків і  -   дівчаток не займаються спортом.         

 Тому мета нашого уроку - не тільки удосконалювати вміння і навички множити звичайні дроби,  а й дійти висновку, як математика може допомогти зберегти та зміцнити здоровя.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання ( 2 хв) Слайд 6

1). Пропоную дітям перевірити правильність виконання домашнього завдання, звіривши свої відповіді з відповідями на cлайді. Обговорення.

№ 302                                                                                    2

б) 2 ∙ 7 = = 15   в) 4 ∙6 = = 28

            1

№308

( 8 – 7 ) ∙ ( 2 +3 - 4 ) ∙ 1=

 

  1. 8 – 7 = 7 - 7 =

 

  1. 2 +3 - 4 =2 +3 - 4 =2 +3 - 4 = - 4 =

 

  1. = = = =

 

  1. ∙ 1=

Запишіть в зошитах : Дату  ,Класна робота.

Тема: Множення звичайних дробів Розв’язування вправ.

 

ІV.  Актуалізація опорних знань. ( 3 хв) Слайд № 7

Здоров`я, діти , не купується , не продається, воно дається природою. Нашими друзями є повітря і сонце.

 

Подивіться на наше сонечко: воно усміхнене, і готове нам допомагати. А чого не вистачає на нашому сонечку?
«Щоб міцне здоров`я мати, треба промінці зібрати»

 

Вправа «Незакінчене речення»

Слайд № 8

1.Добутком двох звичайних дробів є дріб, чисельник  якого дорівнює добутку чисельників,а знаменник добутку  їх знаменників .

2. Щоб помножити дріб на натуральне число, можно чисельник помножити на данне число, а знаменник залишити незмінним .

3.При множенні мішаного числа на мішане число треба перетворити їх у неправильний дріб, потім помножити за правилом.

4.Для числа 1 оберненим є число один

5. Щоб знайти дріб від числа треба число помножити на дріб

6. Два числа називаються  взаємно оберненими, добуток яких дорівнює …,

Скласти слово із виділених букв.

Слайд № 9

- Молодці. Справились з першим завданням, отримуємо перший промінчик. Давайте прочитаємо, що на ньому написано.  «Любов». Отже, одна складова здоров`я – любов.

                                       Мені здається, може я не знаю. –

                                        Було і буде так у всі часи:

                                      Любов, як сонце світу відкриває

Безмежну велич людської краси

 

Перевірка роботи на дошці.

Картка 1

Встановити відповідність: Слайд № 10
 

1)                    Д)   

2)                            О) 

 3)                      Б)  

                       Р) 

                      О)  

 6)                             Т) 

                        А)                                                 

-   Молодці.

 - «Доброта»

Слайд № 11

 -   Спокій і душевна рівновага є запорукою доброго здоров`я.

Ми ознайомились з двома   факторами зміцнення здоровя.

ІІІ.  Формування вмінь і навичок  ( 10 хв

Виконаємо вправи на множення дробів.

Розвяжемо задачі  (5 хв)

Чи знаємо ми своє тіло?   )  Слайд № 12

Задача1.  Вага серця дорослої людини 300 г, а дитяче серце  до року становить    дорослого.  Скільки   важить серце дитини?(30г)

Слайд № 13

Задача2:  Здоровий сон підлітка - 10 годин. Він спить   доби. Скільки годин спить підліток? І чи буде його сон здоровим?

Слайд № 14

Задача3: У людини 600 м'язів. Коли людина посміхається, у неї працює вс м'язів. Скільки різних м'язів працює, коли  сміється людини ?(6)

Молодці, справились і з цим завданням. А зараз подивіться на дошку. 

Слайд №  15

Гарний настрій + ? = здоров`я

 - Як ви думаєте, який другий доданок можна поставити на місце знака запитання?

Правильно, сміх .  Сміх продовжує життя людини, точніше 1 хвилина сміху продовжує 15 хвилин життя.

 

Фізкультхвилинка Слайд №  16

Всі піднесли руки - раз

І навшпиньки став весь клас

Два присіли, руки вниз

На сусіда не дивись

Будем дружно ми вставти,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати-

Можде вже відпочивати

Що ж, працюємо далі в групах. Кожна група відповідає за головні чинники здоров’я. Учні  отримують в  конвертах  завдання.

  1. Розв’язати  2 задачі по темі.
  2. Підготувати коротку доповідь
  3.  Створити колаж з даної теми

І ряд - «Здорове  харчування». Слайд № 17

Задача1. Сіль відіграє важливу роль у життєдіяльності організму. У тілі людини, що важить 70 кг, міститься 140 г солі. Скільки солі міститься у людини вагою, що має ваги?(усно) Слайд № 18

Задача2 : Лікарі рекомендують добову потребу в їжі  розділити на чотири частини: 1-й сніданок- , 2-сніданок- , обід-в 1 рази більше за 1-й сніданок, вечеря-. Яка добова потреба людини в їжі?

ІІ ряд-  « Вітаміни» Слайд № 19- Слайд № 20

Деякі хвороби розвиваються через нестачу поживних речовин - вітамінів Вітаміни роблять сильний вплив на ріст, розвиток, обмін речовин.

Задача1.  У 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а у звичайній квашеної 2/3 цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти?

Задача2. Для приготування чаю мама використала 3/20 г липи.
М’яти - в 5 разів більше ніж липи, а шипшини стільки скільки  м’яти та липи разом. Скільки грамів шипшини використала  мама для приготування чаю?

ІІІ ряд -  « Відмова від шкідливих звичок» Слайд № 21-22

Задача1.Денна норма прийому вітаміну С 500 мг. Одна викурена сигарета руйнує вітаміну С, Скільки вітаміну С краде у себе курець?(25мг)

Задача2. Відомо, що в середньому   курців страждають захворюваннями легень. Знайдіть кількість хворих, якщо курять 500 чоловік.(400чол).

  Слайд № 24

Знайти зайве слово . Знайдене слово вкаже наступний шлях до здоровя «Гігієна». Гігієна-це чистота,запорука здоровя.

Зараз розв’яжемо задачу,в якій сказано ,як правильно розподіляти свій час. Як ви думаєте, про що буде мова?  

Про «Режим дня»  Слайд № 24

Складіть режим дня   за скороченим записом .

 

Задача про режим дня

Відповіді

1

Сон   -   1   рази більше

 

2

Заняття в школі  -     доби

 

3

Прогулянка        - доби

 

4

Підготовка до уроків  -

від занять у школі

 

5

Дозвілля - 2  від підготовки до уроків

 

6

Перегляд телевізора    -    від дозвілля

 

 

 

 

1

Сон

1 ∙ 6 = = 10 год

2

Заняття в школі

24∙ = = 6 год

3

Прогулянка

24∙ = =2 год

4

Підготовка до уроків

6∙ = == 1 год = 1 = 1год 30 хв

5

Дозвілля

1 ∙2 = = 4 год

6

Перегляд телевізора

∙ 4 = = =  год = 30 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 26

ІV. Підсумок уроку

Подивіться на таблицю,в якій відображено основні чинники нашого здоров’я.  Давайте разом із вами визначимо, яка доля кожного чинника в нашому здоров’ї.     

Чинники здоров’я

 Доля чинника
(величина дробу)

Спадковість

2/10

Рівень медицини

1/10

Екологія

2/10

Спосіб життя

5/10

 

Який чинник найбільше впливає на наше здоров’я?(на наше здоров’я найбільше впливає останній: спосіб життя). Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Отже, половина здоров’я залежить від вас, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.(Думки учнів)

Секрети здорового способу життя вказав також сьогоднішній урок. 

 Чи може математика допомогти здоров'ю?

Слайд № 27

 «Треба уникати всіма способами , відтинаючи вогнем і мечем, і усім чим можна, від тіла - хворобу , від душі - неуцтво , від  шлунка - надмірність.»

                                                                                              Піфагор

 Нехай це висловлення Піфагора, давньогрецького вченого, який жив у 6 столітті до н. е.. слугуватиме вам прикладом для наслідування здорового способу життя. 

VІ.  Домашнє завдання. Скласти й розв’язати 2 задачі, пов’язані із здоров`ям.

І на кінець уроку , я хочу вам побажати:

         Бережіть здоров`я власне,

Поки є на це ще час,

      Бо життя таке прекрасне

І воно одне у нас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

Прізвище Імя

 

 

Перевірка домашнього завдання  3 бала

Усні відповіді

( більше 3-х разів)

3 бала

Робота в группі

4 бала

Розв’язування

задачі

(2 бала)

Власна

оцінка

 

 

 

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

 

Здорове харчування І група

Здорове харчування- це основа здоров’я людини. Воно допомагає людині зберігати працездатність та уникати різних захворювань.

 

 

Здорове харчування І група

Правильне харчування допомагає підтримувати нормальну вагу та збільшити тривалість життя.

 

 

 

 

 

 

Вітаміни ІІ група

 

Кожен день у наш організм потрапляють вітаміни: через прийом їжи, спеціальних таблеток і навіть  від сонця.

 

 

Вітаміни ІІ група

 

Нехватка вітамінів, особливо у дітей може зупинити розвиток і ріст, приводить до різних захворювань, втоми, розгубленості.

 

 

 

Відмова від шкідливих звичок

ІІІ група

 

Куріння є великою проблемою сучасної людини.
В Україні від хвороб пов’язаних з курінням, щорічно гине майже 120 тис. осіб.

 

Відмова від шкідливих звичок

ІІІ група

 

Подумайте про своє здоров’я. Зробіть правильний вибір. Життя у нас одне.

 

 

 

Здорове харчування І група

 

Задача1. Сіль відіграє важливу роль у життєдіяльності організму. У тілі людини, що важить 70 кг, міститься 140 г солі. Скільки солі міститься у людини вагою, що має ваги?

 

 

Здорове харчування І група

 

Задача2 : Лікарі рекомендують добову потребу в їжі  розділити на чотири частини: 1-й сніданок- , 2-сніданок- , обід-в 1 рази більше за 1-й сніданок, вечеря-. Яка добова потреба людини в їжі?

 

 

 

 

 

Вітаміни ІІ група

 

Задача1.  У 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а у звичайній квашеної 2/3 цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти?

__________________________________

Вітаміни ІІ група

Задача2. Для приготування чаю мама використала 3/20 г липи.
М’яти - в 5 разів більше ніж липи, а шипшини стільки скільки  м’яти та липи разом. Скільки грамів шипшини використала  мама для приготування чаю?

 

 

 

 

 

Відмова від шкідливих звичок

ІІІ група

 

Задача1.Денна норма прийому вітаміну С 500 мг. Одна викурена сигарета руйнує вітаміну С, Скільки вітаміну С краде у себе курець?

 

 

Відмова від шкідливих звичок

ІІІ група

Задача2. Відомо, що в середньому   курців страждають захворюваннями легень. Знайдіть кількість хворих, якщо курять 500 чоловік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ ряд -  « Відмова від шкідливих звичок» Слайд № 21-22

Задача1.Денна норма прийому вітаміну С 500 мг. Одна викурена сигарета руйнує вітаміну С, Скільки вітаміну С краде у себе курець?(25мг)

Задача2. Відомо, що в середньому   курців страждають захворюваннями легень. Знайдіть кількість хворих, якщо курять 500 чоловік.(400чол).


Здорове харчування

 

 

Відмова від шкідливих звичок

__________________________________________________________________________________________________

Вітаміни

 

 

docx
Додано
13 жовтня 2018
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку