Тема: Подорожі. Орієнтування в місті.
Мета навчальна: повторити та активізувати в мовленні вивчені ЛО; вчити створювати діалоги; розвивати навички усного мовлення, читання, аудіювання, письма;
розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, мовну здогадку та швидку мовну реакцію;
виховна: виховувати культуру спілкування та вміння орієнтуватися в місті; підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: мультимедійна презентація, шаблони для створення діалогу, навчальне відео та відео для фізкультхвилинки.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
- Good morning, my dear pupils. It is a nice day today and I’m glad to see you again. At our lesson we’ll continue our speaking about travelling.
ІІ. Введення в іншомовну атмосферу.
by plane by car
by bus
by ship by train
on foot
TRAVELLING
We go by car We go by land
And we go by train. And sea and air,
We go by boat, We go, go, go,
And we go by plane. From here to there.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Today we’ll speak about asking and finding places you need for in the town and how to give the directions.
IV. Основна частина уроку.
1. Активізація вивченої лексики.
- Look at the picture and tell me, please, what can you see here?
- Where is the bank? Hospital? School?
2. Ознайомлення з новим матеріалом.
1. Робота з підручником. Ознайомлення з новими ЛО.
- Open, please, your books on page 81. If we want to find some building we must learn the new word combinations. Look at exercise 2 and repeat after me.
- Don’t close your books and look at the blackboard, I have got a map of the town. How do you think what building is it. Who can write down this word? Can you spell it? Is it right?
I’m here. How can I get to the hotel/ kindergarten/ supermarket…?
2. Аудіювання. Робота з відеороликом.
- Now we will watch a video and you must understand which places people looking for.
Перегляд відеоролика.
- What about the first girl? What place does she looking for?
- What about the man?
Фізкультхвилинка.
3. Закріплення вивченого матеріалу.
- Look at your books on page 80, exercise 1. We have a map, we have streets and buildings on it.
What buildings have we got in the London Road/ High Street/ Market street/ West Street…? What street the restaurant/ Zoo/ hotel/ school is?
3.Опрацювання діалогу.
- Look at the exercise 4. Listen the dialogue and repeat after me.
Учні читають за вчителем, потім читають в ролях.
4. Створення міні діалогів.
- And now let’s make some short dialogues. I am standing here. How can I get to the cinema? Zoo?
3. Закріплення вивченого. Робота в парах.
- My dear children now you must make your own dialogues in pairs. And be ready to act out it. I’ll give you a few minutes to do it.
P1: Excuse me. Can you help me?
P2: Yes, please.
P1: Is there a ________________near here?
P2: Yes. It’s in _______________________________.
Walk along ___________________________________and
turn___________________________________________
P1: Thank you.
P2: You are welcome.
Читання діалогів в ролях.
V. Домашнє завдання.
- At home you have to prepare some sentences about your way from home to school in oral form.
VII. Підсумки уроку. Оцінювання.