Розробка уроку з теми "Види конфліктів. Вплив конфліктів на здоров’я."

Про матеріал

Заняття запропоновано у формі тренінгу для учнів 6 класу. Виконуючи вправи "Хто Я", «Кошик для сміття», тесту «Чи конфліктна ви особистість?», інформаційного повідомлення, перегляду відео можна ознайомити учасників із поняттям конфлікт, причинами виникнення конфліктів, їх видами, стадіями розвитку, способами запобігання конфліктів

Перегляд файлу

Тема: Види конфліктів. Вплив конфліктів на здоров’я.

Мета: сформувати поняття конфлікту і конфліктної ситуації; ознайомити із причинами виникнення конфліктів, їх видами, стадіями розвитку, способами запобігання конфліктів; навчити контролювати власну поведінку, уникати дій із боку інших людей, які можуть спровокувати конфлікт; виховувати стриманість.

Обладнання і матеріали: аркуші паперу формату А4, олівці, фломастери, маркери, тест «Чи конфліктна ви особистість?», стікери, плакат «Піщаний годинник», картки із завданням, кошик.

Вислови на дошці:

«Кожна людина може помилитися, але нікому, крім дурня, не властиве прагнення вперто захищати помилку».

думку Цицерона

«Під конфліктом я маю на увазі реальну боротьбу між діючими людьми або групами, незалежно від того, які витоки цієї боротьби, її способи та засоби, що мобілізує кожна зі сторін»

Е. Гідденс

Тип уроку: урок-тренінг.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Повідомлення теми і мети тренінгу:

Добрий день! Я рада  вітати вас на тренінгу, але щоб зрозуміти, про що буде мова на сьогоднішньому занятті, я пропоную  переглянути відео

Як ви вважаєте, про що йти мова на цьому занятті (Відповіді учнів)

Отож, сьогодні ми з вами будемо обговорювати конфлікти та вплив стосунків між людьми на їх здоров’я. обговоримо проблемні ситуації та шляхи виходу з них, складемо правила поведінки під час суперечки.

Знайомство. Вправа «Хто я?».

Для ефективного співробітництва ми спочатку познайомимось, а для цього ми виконаємо вправу «Хто я?».  (За 5 хв назвати себе позитивними за характером іменниками. Такі іменники можна навіть видумати, наприклад «котолюб, природолюб...». Чим більше таких промінців — тим твоє «Я» яскравіше.  Після  цього в голос по черзі ви зачитуєте те що написали.)

Правила роботи в групах.  Перед тим як ми почнемо працювати давайте пригадаємо, які є правила роботи в парах і групах, та запишемо їх на дошці (діти по черзі називають правила, а вчитель записує їх на дошці).

● Говорити по черзі, а не всі водночас.

● Не перебивати того, хто говорить.

● Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.

● Дотримуватися «правила піднятої руки».

● Поважати всі висловлені думки.

● Заохочувати всіх однокласників до роботи.

Очікування.

Учасникам потрібно написати на стікерах, чого хочуть навчитися на тренінгу. Приклеїти стікери на намальований пісочний годинник у верхню частину.

 

А в кінці у року учні їх зачитають, якщо вони справдяться перемістять вниз годинника

 

 

Обговорення картинки

Картинки по запросу "картинка шість девять конфлікт"Подивіться на картинку, що ви бачите? (вислови учнів)

Отже, ми з вами бачимо одні й ті ж самі речі по-іншому, іноді це і є причиною непорозумінь і конфліктів…

Так, всі ми – різні. Скільки людей – стільки і характерів. У кожного з нас своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері. Тому в житті всім нам дуже важливо вміти спілкуватися з іншими, щоб уникати конфлікту.

Асоціативний кущ.

Завдання: складіть і запишіть асоціативний ланцюжок до кожної букви слова «конфлікт». (Наприклад: Конфлікт – крик – образа – неприємність – фальш – лайка – істина – катастрофа – травма).

Основна частина

Інформаційне повідомлення вчителя

  1. Про поняття конфлікту.
  2. Причини виникнення конфліктів.
  3. Конструктивне розв’язання конфліктів

Робота в групах. (Поділ на три групи. Обговорення проблемних ситуацій, які написані на картках.)

1 ситуація. Твій найкращий друг обіцяє у суботу піти з тобою в магазин, де продають відеофільми і комп’ютерні ігри. Тиз нетерпінням чекав цього дня, подаровані на день народження гроші вже «пропалили тобі кишеню. Коли ти зайшов до нього, друг сказав, що не може піти з тобою, бо інші хлопці запропонували йому зайвий квиток на фільм, який він дуже хоче подивитися. Як можна вирішити конфлікт?

2 ситуація. Дівчина з твого класу неприязно ставиться до тебе. Якось з портфеля твого однокласника зник мобільний телефон. Ця дівчина сказала, що бачила тебе біля його парти і що це, напевно, справа твоїх рук. Як можна було вирішити дану ситуацію?

3 ситуація.ти йдеш додому зі школи. Тебе переслідують троє підлітків з паралельного класу. Вони агресивно звинувачують тебе в тому, що розпускаєш про одного з них плітки. Ти знаєш, що це неправда? Як можна вирішити конфлікт?

Тест «Чи конфліктна ви особистість?»

1. У громадському транспорті почалася суперечка на підвищених тонах. Ваша реакція?

А - не беру участі;

Б - коротко висловлююся на захист сторони, яку вважаю правою;

В - активно втручаюся, ніж «викликаю вогонь на себе».

2. Чи виступаєте Ви на зборах з критикою керівництва?

А - ні;

Б - тільки якщо маю для цього всякі підстави;

В - критикую з будь-якого приводу не тільки начальство, а й тих, хто його захищає.

3. Чи часто сперечаєтеся з друзями?

А - тільки якщо люди необразливий;

Б - лише з принципових питань;

В - суперечки - моя стихія.

4. Як ви реагуєте, якщо хтось залізе в обхід черги?

А - обурююся в душі, але мовчу: собі дорожче;

Б - роблю зауваження;

В - проходжу вперед і починаю спостерігати за порядком.

5. Будинки на обід подали недосолене блюдо. Ваша реакція?

А - Не буду піднімати бучу через дрібниці;

Б- мовчки візьму сільничку;

В - не втримаюся від їдких зауважень і, бути може, демонстративно відмовлюся від їди.

6. Якщо на вулиці, в транспорті вам наступили на ногу ...

А - з обуренням подивлюся на кривдника;

Б - сухо зроблю зауваження;

В - висловлюся, не соромлячись у виразах!

7. Якщо хтось із близьких купив річ, яка вам не сподобалася ...

А - промовчу;

Б - обмежуся коротким тактовним коментарем;

В - влаштую скандал.

8. Не пощастило в лотереї. Як Ви до цього поставитеся?

А - постараюся здаватися байдужим, але в душі дам собі слово ніколи більше не брати участь в ній;

Б - не сховаю досаду, але сприйму до сталось з гумором, пообіцявши взяти реванш;

В - програш надовго зіпсує настрій.

Тепер підрахуйте набрані очки, виходячи з того, що кожне а - 4 очки, б - 2, в - 0 очок.

22-32 очка - Ви тактовні і миролюбні, спритно йдете від суперечок і конфліктів, уникаєте критичних ситуацій на роботі і вдома. Вислів «Платон мені друг, але істина дорожче!» Ніколи не було вашим девізом. Може бути, тому Вас іноді називають пристосуванцем. Наберіться сміливості, якщо обставини вимагають висловлюватися принципово, незважаючи на особи.

12-20 очок - Ви славиться людиною конфліктним. Але насправді конфліктуєте лише, якщо немає іншого виходу та інші засоби вичерпані. Ви твердо відстоюєте свою думку, не думаючи про те, як це відіб'ється на вашому службовому положенні або приятельських стосунках. При цьому не виходите за рамки коректності, не принижувати до образ. Все це викликає до вас повагу.

До 10 очок - Спори і конфлікти - це повітря, без якого Ви не можете жити. Любіть критикувати інших, але якщо чуєте зауваження на свою адресу, можете «з'їсти живцем». Ваша критика - заради критики, а не для користі справи. Дуже важко доводиться тим, хто поруч з Вами - на роботі і вдома. Ваша нестриманість і грубість відштовхують людей. Чи не тому у Вас немає справжніх друзів? Словом, постарайтеся перебороти свій безглузда характер!

Обговорення проблеми.

Діти давайте зараз з вами подумаємо і скажемо: «Як потрібно себе вести під час конфлікту?»

Відповіді учні говорять по черзі в слух.

Вправа «Кошик для сміття».

А щоб не конфліктувати, треба постійно самовдосконалюватися, працювати над собою, позбавлятися негативних рис характеру.

Подумайте 1 хвилинку, якої риси характеру, що може призвести, а може й призводить до конфлікту ви хотіли б позбутися. І я пропоную зробити сьогодні перший крок у цьому напрямку: напишіть на папері рису характеру, якої б ви хотіли позбутися. Підійдіть до кошика для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в кошик. Можете назвати в голос цю рису характеру.

Сподіваюся, що після нашого заняття у вашому житті буде виникати менше конфліктних ситуацій.

Підведення підсумків заняття.

Метод «Незакінчене речення». Учні закінчують думку поданих учителем речень:

Сьогодні на уроці я дізнався (сь)…

Сьогодні на уроці я зрозумів (ла), що конфлікти…

Завершення тренінгу.

Учні по черзі висловлюють  свої думки з приводу проведення тренінгу. І якщо збулися очікування, розміщують свої стікери у нижній частині піскового годинника.

Наш урок-тренінг підійшов до завершення, і кожний з вас взяв сьогодні для себе, щось важливе із цього заняття.

Насамкінець хочу побажати вам ніколи самим не провокувати конфлікти, а шукати правильні шляхи виходу з таких ситуацій, завжди займати конструктивну позицію у вирішенні конфліктних питань.

Запам’ятайте мудрий вислів: «Не сперечайся з дурнем, бо між вами можуть не помітити різниці».

Вправа «Дякую за співпарцю»

  • Якщо ви поповнили свої знання на уроці, то підведіть руку.
  • Якщо ви переконалися в тому, що знання з основ здоров’я потрібні людям, сплесніть двічі у долоні.
  • Якщо болить душа від того, що неефективно використовувалася ваша енергія, покладіть руку на серце.
  • Якщо хочете йти разом до вершини знань, візьміть одне одного за руку і підніміть їх угору.
  • Якщо вам було приємно працювати разом, посміхніться одне одному і скажіть: «Дякую за співпарцю»
  • А я говорю вам: «Дякую за плідну працю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку