Розробка уроку з трудового навчання для 5 класу на тему: «Сільськогосподарські зернові рослини, їх будова та використання»

Про матеріал
Урок з трудового навчання для учнів 5 класу які мають вади: порушення інтелектуального розвитку. Тема уроку. «Сільськогосподарські зернові рослини, їх будова та використання» Мета уроку: - освітня: ознайомити учнів з особливостями будови сільськогосподарських рослин, з’ясувати їхнє значення для людини та с. г.; - розвивальна: пам’ять, увагу, мислення, вміння порівнювати та спостерігати робити висновки, використовувати знання із життєвого досвіду; - виховна: виховувати бережливе ставлення до рослин, повагу до людей праці, розуміння єдності всього живого.
Перегляд файлу

(5клас)

 «Сільськогосподарські зернові рослини, їх будова та використання» 

 

Мета уроку:

  • освітня: ознайомити учнів з особливостями будови сільськогосподарських рослин, з’ясувати їхнє значення для людини та   с. г.;
  • розвивальна: пам’ять, увагу, мислення, вміння порівнювати та спостерігати робити висновки, використовувати знання із життєвого досвіду;
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до рослин, повагу до людей праці, розуміння єдності всього живого.

 

Обладнання: слайди презентації, проектор, ноутбук, лінійки, рулетки, таблиці для заповнення досліджень, зразки досліджуваних рослин та їх зерно.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Добрий день, діти! Перш ніж розпочати наш урок, я хочу щоб ви розглянули зображення сказали «Що є спільного між поданими зображеннями?

 Слайд 1.

        ((страви приготовлені із продукції с. г. рослин)    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Слайд 2.

В житті людини господарство важливу роль відіграє,

Тому сільськогосподарські рослини треба знати,

Щоб вміти їх застосувати.

 

 Метод «Мікрофон». Діти, пригадайте, будь-ласка:

 

  1. Які ознаки характерні для трав’яних  рослин? ( наявність стебла, насіння, листки, корінь)
  2. На які групи поділяють трав’яні рослини? Слайд 3.

           

Рослини, які люди вирощують, доглядають, збирають (культурні)

Рослини, які ростуть самі по собі, людина їх використовує по потребі (дикорослі)

 

     Слайд 4

 Сільськогосподарські рослини – культурні рослини, які вирощують з метою забезпечення продуктами харчування, й кормами для сільськогосподарських тварин.

     Слайд 5

     Культурні рослини походять від дикорослих видів. Первісна людина знаходила рослини з їстівним насінням. Вона збирала їх. Пізніше почала вирощувати їх поблизу свого житла. Людина помітила, що якщо розпушувати грунт навколо рослини, знищувати бур’яни, поливати, рослини краще ростуть, а їхні насіння, стають більшими і смачнішими.

Окультурювання дикорослих рослин триває до сьогодні. Учені вивчають цінні дикорослі рослини, відбирають кращі й досліджують їх.

 

Важливими культурними рослинами для людей у світі є зернові рослини.

 

ІІІ. Оголошення теми уроку «Сільськогосподарські зернові рослини їх будова та використання»

Завданням сьогоднішнього уроку є:

- ознайомлення з загальною характеристикою сільськогосподарських рослин і їх значенням;

- визначити за якими ознаками сільськогосподарські рослини відрізняються;

- встановити біологічні властивості та господарське призначення;

 

 Слайд 6

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

 

(«Зернові культури»)

Зернових культур багато, тому ми розглянемо деякі з них.

Знайомлячись з ними ви будете заповнювати таблицю для кращого запам’ятовування.

 

 

 

 

Слайд 7

Пшениця.

Слайд 8-9

Цікаві факти про пшеницю.

(Учень зачитує домашнє завдання)

 «Люди вживають у їжу пшеницю вже понад десять тисяч років. Колись розтерті зерна пшениці змішували з водою і отриману суміш випікали на камінні, так готували перші хлібні коржі.

  Стародавні римляни дуже цінували хліб і людей, які його готують. Саме тому раби, які вміли випікати хліб, коштували дуже дорого.

  Хліб настільки був важливий в давнину, що його використовували як гроші.»

Слайд10-13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікаві факти про овес.

(Учень зачитує домашнє завдання)

 

«Батьківщина вівса — Монголія і Китай. Його почали вирощувати приблизно 1000 років назад, до того його вважали бур’яном.

Овес має багато цілющих властивостей, тому його використовують в медицині. Суп з вівсяної крупи – корисна дієтична страва для дітей, яка діє як зміцнювальний засіб.»

 

 

 

 

 

Слайд 14-16

 

 

 Цікаві факти про ячмінь.                                                                       (Учень зачитує домашнє завдання)

«Ячмінь належить до найдавніших культурних рослин. Як і пшениця, він був окультурений не менше 10 тис. років тому.

У середньовічній Європі хліб із ячменю був їжею селян, тоді як пшеничний хліб споживався лише багатіями.»


Слайд 17-19

 

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікаві факти про кукурудзу.                                                                       (Учень зачитує домашнє завдання)

«Кукурудза – дуже давня рослина, відома людству вже 12 тисяч років і є однією з найкорисних культур.

 Качан кукурудзи завжди містить парну кількість квіток, з яких потім утворюється парне число насіння, їх близько тисячі.

Регулярне вживання кукурудзи в їжу сприяє уповільненню процесів старіння. Ця рослина сьогодні культивується на всіх континентах, крім Антарктиди.»


ІV. Узагальнення і систематизація знань

  • Робота в групах.

Знайти пару. Поданим рослинам підібрати їх насіння

 

 

  • Завдання «Спробуй і відгадай»

Кожен учень отримує попкорн, шматочок пшеничного, ячмінного хліба, вівсяний коржик. Потрібно скуштувати і назвати з якої зернової культури це приготовлено.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

Мікрофон

  1. Які зернові культури ми досліджували?
  2. З якого зерна готують вівсяну кашу?
  3. Яка зернова рослина є олійною?
  4. Які зернові культури вирощуються у вашому домашньому господарстві, для чого?
  5. Яка  рослина на вашу думку є найважливішою?
  6. Що цікавого вам запам’яталось?

                 VII. Оцінювання.

     VІІI. Домашнє завдання

    Знайти інформацію про культурні рослини, а саме: гречку, просо, рис. Яке вони мають значення в житті людини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 січня 2022
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку