(5клас)
«Сільськогосподарські зернові рослини, їх будова та використання»
Мета уроку:
Обладнання: слайди презентації, проектор, ноутбук, лінійки, рулетки, таблиці для заповнення досліджень, зразки досліджуваних рослин та їх зерно.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, діти! Перш ніж розпочати наш урок, я хочу щоб ви розглянули зображення сказали «Що є спільного між поданими зображеннями?
Слайд 1.
((страви приготовлені із продукції с. г. рослин)
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Слайд 2.
В житті людини господарство важливу роль відіграє,
Тому сільськогосподарські рослини треба знати,
Щоб вміти їх застосувати.
Метод «Мікрофон». Діти, пригадайте, будь-ласка:
Рослини, які люди вирощують, доглядають, збирають (культурні) |
Рослини, які ростуть самі по собі, людина їх використовує по потребі (дикорослі) |
Слайд 4
Сільськогосподарські рослини – культурні рослини, які вирощують з метою забезпечення продуктами харчування, й кормами для сільськогосподарських тварин.
Слайд 5
Культурні рослини походять від дикорослих видів. Первісна людина знаходила рослини з їстівним насінням. Вона збирала їх. Пізніше почала вирощувати їх поблизу свого житла. Людина помітила, що якщо розпушувати грунт навколо рослини, знищувати бур’яни, поливати, рослини краще ростуть, а їхні насіння, стають більшими і смачнішими.
Окультурювання дикорослих рослин триває до сьогодні. Учені вивчають цінні дикорослі рослини, відбирають кращі й досліджують їх.
Важливими культурними рослинами для людей у світі є зернові рослини.
ІІІ. Оголошення теми уроку «Сільськогосподарські зернові рослини їх будова та використання»
Завданням сьогоднішнього уроку є:
- ознайомлення з загальною характеристикою сільськогосподарських рослин і їх значенням;
- визначити за якими ознаками сільськогосподарські рослини відрізняються;
- встановити біологічні властивості та господарське призначення;
Слайд 6
ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
(«Зернові культури»)
Зернових культур багато, тому ми розглянемо деякі з них.
Знайомлячись з ними ви будете заповнювати таблицю для кращого запам’ятовування.
Слайд 7
Пшениця.
Слайд 8-9
Цікаві факти про пшеницю.
(Учень зачитує домашнє завдання)
«Люди вживають у їжу пшеницю вже понад десять тисяч років. Колись розтерті зерна пшениці змішували з водою і отриману суміш випікали на камінні, так готували перші хлібні коржі.
Стародавні римляни дуже цінували хліб і людей, які його готують. Саме тому раби, які вміли випікати хліб, коштували дуже дорого.
Хліб настільки був важливий в давнину, що його використовували як гроші.»
Слайд10-13
Цікаві факти про овес.
(Учень зачитує домашнє завдання)
«Батьківщина вівса — Монголія і Китай. Його почали вирощувати приблизно 1000 років назад, до того його вважали бур’яном.
Овес має багато цілющих властивостей, тому його використовують в медицині. Суп з вівсяної крупи – корисна дієтична страва для дітей, яка діє як зміцнювальний засіб.»
Слайд 14-16
Цікаві факти про ячмінь. (Учень зачитує домашнє завдання)
«Ячмінь належить до найдавніших культурних рослин. Як і пшениця, він був окультурений не менше 10 тис. років тому.
У середньовічній Європі хліб із ячменю був їжею селян, тоді як пшеничний хліб споживався лише багатіями.»
Слайд 17-19
Цікаві факти про кукурудзу. (Учень зачитує домашнє завдання)
«Кукурудза – дуже давня рослина, відома людству вже 12 тисяч років і є однією з найкорисних культур.
Качан кукурудзи завжди містить парну кількість квіток, з яких потім утворюється парне число насіння, їх близько тисячі.
Регулярне вживання кукурудзи в їжу сприяє уповільненню процесів старіння. Ця рослина сьогодні культивується на всіх континентах, крім Антарктиди.»
ІV. Узагальнення і систематизація знань
Знайти пару. Поданим рослинам підібрати їх насіння
Кожен учень отримує попкорн, шматочок пшеничного, ячмінного хліба, вівсяний коржик. Потрібно скуштувати і назвати з якої зернової культури це приготовлено.
VІ. Підбиття підсумків уроку
Мікрофон
VII. Оцінювання.
VІІI. Домашнє завдання
Знайти інформацію про культурні рослини, а саме: гречку, просо, рис. Яке вони мають значення в житті людини?
1