Розробка уроку з української мови Речення в усному і писемному мовленні. Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення. Аналіз твору.

Про матеріал
Розробка уроку з української мови Речення в усному і писемному мовленні. Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення. Аналіз твору. 2 клас За освітнім проектом «Світ чекає крилатих» Анжеліки Цимбалару
Перегляд файлу

Немішаївська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

Розробка уроку з української мови

 Речення в усному і писемному мовленні. Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення. Аналіз твору.

2 клас

За освітнім проектом «Світ чекає крилатих»

Анжеліки Цимбалару

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

Бондаренко Надія Вікторівна

 

 

 

 

 

 

2020 рік

Тема Речення. Аналіз твору. Селфі-аудит (вхідний). Сприймання нового матеріалу. Речення в усному і писемному мовленні. Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення. Аналіз твору.

        ІІ Основна частина заняття

  1. Організаційний момент
  2. Бесіда про тему тижня

Ми розпочинаємо роботу над новим журналом №9. Прочитайте тему, над якою ми будемо працювати протягом тижня. «Моя країна – Україна».

  • Усі ми живемо в Україні. Тут живуть наші батьки, родичі, друзі. Тут ми ходимо до школи.
  • Україна – це наша Батьківщина. А як ще ми можемо її назвати? (наша держава, рідна земля, рідний край, рідна сторона).
  • Любити рідну землю означає також багато знати і весь час дізнаватися щось нове про свою державу. 
  • Лаксики пропонують розгадати кросворд і перевірити, що ви вже знаєте про Україну.

3. Кросворд

1. блакитно-жовтий  державний символ України

2. державна мова

3. герб України

4. найбільша річка України.

5.  урочиста пісня – символ держави

6. місто на березі Чорного моря

7. підземний вид транспорту, що є у Києві та у Харкові

  1. Завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
  • Розгорніть журнали на с. 2-3 і розгляньте головний малюнок.
  • Що ви бачите на головному малюнку? (це карта України)
  • Розгляньте надписи на карті. Що вони означають? Це назви найбільших міст України.
  • Прочитайте назву столиці України. Яке ще місто починається літерою «К»? (Кропевницький)
  • Прочитайте назви міст, що починаються на букву «Л». (Львів, Луцьк, Луганськ). Назва якого міста складена з двох частин? ( Івано-Франківськ). На честь якого поета назване це місто? (Івана Франка).
  • Прочитайте назви міст, що містять два склади (Київ, Суми, Харків, Дніпро, Харків, Луганськ, Донецьк, Херсон) ; один склад (Луцьк, Львів).
  • Які міста знаходяться у Карпатах? Які на березі Чорного моря?

Які пам’ятки архітектури зображено? У Києві ми бачимо зображення Києво-Печерської Лаври та пам»ятник засновникам міста, трьом братам: Кий, Щек і Хорив та їхня сестра Либідь. Візитівкою Одеси вважається  Потьомкінські сходи, що ведуть до морського порту. Вони складаються із 192  сходинок.

У Миколаїській області поблизу маленького села Інгулка стоїть дуже красива церква Іллі Пророка.

Прочитайте вірш. Хто автор? Як вона називає країну? Чому саме так?

5. Завдання на полі, с.2.

1. Звернімося до завдань на лівому полі. Розгадайте ребуси, запишіть слова-відгадки. Побудуйте  моделі слів-відгадок.

Перевірте, чи вірно ви виконали завдання.

Чому у слові Україна букв менше, ніж звуків ? (буква ї позначає два звуки)

Чому у слові столиця звуків і букв однаково, адже у цьому слові є буква «я»? (бука «я» у цьому слові стоїть після приголосного, тому позначає м»кість приголосного «Л» і голосний «А»).

  1. Прочитайте буквосполучення.

Пограймося  у гру «Хто швидше?».

 Ви мусите читати склади за той час, поки я рахуватиму до 20. Поставте крапочку над складом, на якому ви зупинились. А тепер пограйте у цю гру з батьками або братиками чи сестричками.

Складіть й прочитайте слово з виділених букв (країна), побудуйте його модель.

Це завдання виконаємо у робочих зошитах.

Розгорніть зошити. Запишіть дату, класна робота.

  1. Відшукайте й наведіть на зображенні силуетів будинків пропоновані під ними фрагменти.
  2. Селфі-аудит вхідний
  • Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми «Речення. Аналіз твору». Пропоную перевірити, що ви вже знаєте з цієї теми, чи знаєте достатньо, щоб пояснити іншим, чи, можливо ще потрібно підготуватись. Виконаймо завдання Селфі-аудиту (зелений горішок).

 

  • Завдання селфі-аудиту будемо виконувати у робочих зошитах

 

 

  1. Прочитайте текст. Запишіть в зошит повну відповідь на питальне речення.
  2. Запишіть словосполучення, за якими можна переказати текст.
  3. Випишіть ті слова, подані в дужках, з якими судження стануть істинними.
  4. Роз»єднайте слова в реченні. Запишіть речення в зошит.

 

  1. Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5.
  1. Прочитай слова у кожному стовпчику: на видиху; на вдиху.
  2. Наша країна має славну багатовікову історію. Про найдавніші часи ми можемо дізнатися із стародавніх книжок, літописів.  Літописи — важливі пам'ятки літератури, цінні джерела для дослідження слов'янської історії з давніх часів . Це історичні хроніки. Вони створювалися впродовж багатьох років та записувались від руки людьми, які називалися літописцями. У літописах розповідається про походження наших народів, зародження  державної влади, про політичні, економічні та культурні взаємини між собою та з іншими народами.

Одним із найвідоміших літописів, що зберігся до наших днів є літопис під назвою «Повість минулих літ».

Його створив літописець Нестор у Києві.

У завданні 2 журналу вміщено уривок з цього літопису.

  • Прочитайте спочатку виділені слова та пояснення останнього слова, потім усю розповідь літописця Нестора.
  • Про що дізнались з легенди?
  • Як звати засновників Києва?
  • Що означає слово «сидів» у тексті? (жив, правив).
  • Як тепер називається місце, де жив Кий, Щек,Хорив?
  • Що означає слово «нарекли»?
  • На честь кого було назване місто Київ? Підкресліть олівцем синього кольору імена засновників Києва, олівцем червоного кольору – ім’я їхньої сестри.
  • У Києві встановлено пам»ятник засновникам міста Київ.
  • Прочитайте, якими були околиці міста?
  • Якими були мешканці міста? Обведіть слова, якими автор описує давніх мешканців Києва.

 

  1. Прочитайте вірш у завданні 3.
  • Про що розповідається у вірші?
  • Прочитайте місце у вірші, де говориться про засновників Києва.
  • Як виглядало давнє місто? Прочитайте.
  • Що означає слово «мур», «вал».
  • Біля якої річки стоїть Київ? Як автор називає Дніпро? Як ви гадаєте, чому?
  • Чим схожі і чим різняться тексти Олександра Олеся і літописця Нестора?
  • Чим подібні ці твори? (Обидва розповідають про заснування міста Київ, та як місто виглядало у давні часи).
  • Чим вони різняться? (літопис – прозовий твір, твір Олександра Гончара – віршований, у вірші розповідається про вигляд стародавнього міста, а у літописі - його околиць, у вірші розповідається, як було укріплене місто, у літописі говориться, що місто оточував ліс, в той час, як у вірші говориться про Дніпро, на берегах якого розташоване місто).
  • Як ви вважаєте, звідки міг автор вірша отримати інформацію про заснування міста Київ і його вигляд у давні часи? (із літопису)
  • Отже, літописи мають велике значення не тільки як історичні твори, а і як джерело для натхнення письменників ті поетів.

 

4. Наведіть букви з поданими елементами. Про які елементи букв говориться у завданні? Це коротка і подовжена петля.

5. Що потрібно виконати у завданні 5?

Прочитайте записи,вміщені у завданні.

Яке з цих записів є реченням? Чому?

Випишіть в зошит  речення.

  1. Звернімося до завдання 6. Що потрібно виконати.

Прочитайте запис. Ви зрозуміли, що Лаксики припустились помилок.

Які помилки допустили Лаксики? ( Не записали кожне слово окремо у реченнях, друге речення записали з малої букви, у кінці речення не поставили крапку).

  Спишіть в зошит, виправляючи помилки.

Чи погоджуєтесь ви з  висловленою у реченнях думкою? Чому ми пишаємося своєю державою?

  1. Звернімося до завдання 7. Що потрібно виконати?

Прочитайте запис. Пронумеруй слова так, щоб скласти речення. Запишіть складене речення в зошит. 

  1. У завданні 8 вміщено рядки вірша Миколи Сингаївського.

Прочитайте їх. Як ви їх розумієте? Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням?

Прочитайте ще раз.

Запишіть по пам’яті. Перевірте.

Підсумки уроку.

Розкажіть Лаксикам:

- Що нового про Україну ви дізналися?

- З якими літературними творами сьогодні познайомились? Хто їх автори? Про що у них розповідається?

- Яке завдання на занятті було найцікавіше?

- У виконанні яких завдань виникли труднощі?

 

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку