Урок на тему "Написання з великої букви кличок тварин. Поширення поданих речень."

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу з української мови у 2 класі (за програмою О.Савченко) на тему: "Написання з великої букви кличок тварин. Поширення поданих речень." за підручником К.Пономарьової "Українська мова та читання", 1 частина.
Перегляд файлу

Тема. Написання з великої букви кличок тварин. Поширення поданих речень.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: учити розрізняти назву тварини та кличку, писати клички тварин з великої букви; удосконалювати вміння поширювати та складати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів, увагу, спостережливість, уміння працювати в парі та групі; виховувати дбайливе ставлення до свійських тварин.
  • формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою,

уміння вчитись,

математична грамотність,

компетентності в природничих науках,

інформаційна компетентність,

соціальні і громадянські компетентності,

загальнокультурна грамотність,

економічна грамотність,

підприємливість.

Обладнання: «Українська мова та читання»:підруч. для 2 кл. 1 частина / К. Пономарьова. – К.:Оріон. – 2019, книжка «Ріпка», картки для гри «Займи своє місце», виставка книг В. Нестайка, конверти із завданнями для групової роботи, фото (малюнки) улюблених тварин, цеглинки LEGO.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно – літературна, природнича, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська.

І. Організаційна частина

Знову кличе шкільний наш дзвінок,

Кличе усіх на незвичайний урок.

Зручніше сідаємо,

Урок рідної мови розпочинаємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Хочу я вам на уроці казку розказати.

Тільки всім спочатку треба її назву відгадати.

Казку, що всі змалку знають.

Залюбки розповідають.

Є в ній, дід, баба, донечка, собачка, киця, мишка.

Гарно всім у ній живеться

Як, скажіть, це казка зветься?

-Слово «ріпка» означає?(Відповіді цеглинками LEGO:

предмет – зелена,

ознаку предмета – жовта,

дію предмета – червона.

1. Вправа «Мозкова атака» (Діти пригадують все, що вони знають про іменник і записують на дошці).

- Згрупуємо записану інформацію за певними ознаками:

- Що означає?

- На які питання відповідає?

- До яких предметів ставимо запитання хто?

- До яких предметів ставимо запитання що?

- Коли вживаємо велику букву у іменниках?

III.Оголошення теми і мети уроку. Мотивація

-Ми вже досить багато знаємо про іменник. Сьогодні продовжимо збагачувати свої знання з даної теми. (Оголошення теми та мети уроку).

Стіна слів: кличка.

Вправа «Цей урок навчить мене».

-Бажаю здійснення всіх ваших очікувань.

-Де ми зможемо використати отримані знання?

IV.Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

Розповідь вчителем казки «Ріпка» до слів про те, що дідусь не може вирвати ріпку. Дідусь просить допомоги у дітей, пропонуючи виконати завдання на каліграфічній хвилинці.

1. Каліграфічна хвилинка: письмо Т, т, побудова звукової схеми слова «тварини»,  складання та записування речення із цим словом.

2. Хвилинка – цікавинка

- Які бувають тварини?

- Наведіть приклади диких та свійських тварин.

- Яка між ними різниця?

 - Продовжте ланцюжок живлення: капуста - заєць - …; пшениця - миша -...

- Відгадайте загадку: маленька, сіренька, а хвостик, як шило.

- Розв’яжіть задачу:

У дачному будинку живуть п’ять мишенят. Узимку кожна мишка з’їдає три пари вовняних шкарпеток. Скільки щонайменше пар шкарпеток потрібно зв’язати Галинці восени, щоб навесні вона змогла одягнути хоча б одну пару шкарпеток? (Відповіді учні показують за допомогою цеглинок LEGO: 9 – зелена, 12 – жовта, 15 – червона, 16 – голуба).

-А ріпка сидить у землі, як пень. Дід покликав бабусю Марушку, треба й бабусі підсобить, виконати її завдання.

3 .Робота за підручником (с.64 – 65). Виконання вправи 1. (усно).

 Гра  «Прочитай та пригадай».

- Прочитайте уривок з улюбленої казки Читалочки. Розгляньте ілюстрацію.

- Назвіть героїв цієї казки. З якої літери напишемо імена діда, баби та донечки?

4. Гра «Займи своє місце»

До дошки запрошуються шість учнів. Вони отримують картки зі словами: собачка, киця, мишка, Хвінка, Варварка, Сіроманка. За сигналом вчителя діти мають обрати та зайняти місце біля записів: «Назви тварин», «Клички тварин». Після перевірки правильності розміщення учнів картки прикріплюються на дошці під відповідним записом.

5. Виконання вправи 2. Розподільне списування

- Запишіть слова у два стовпчики, як на дошці.

7. Робота в парах

Проведемо дослідження:

- З якої букви написано назви тварин?

- З якої букви написано клички тварин?

- Який висновок за цими спостереженнями можна зробити?

Вчитель продовжує розповідати казку.  Мінка теж просить допомоги у дітей.

8. Виконання вправи 3. Читання тексту «ланцюжком»

- Пропоную прочитати уривок з улюбленої казки Щебетунчика.

- Кому відома ця книжка? Як вона називається?

 - Про яких тваринок йдеться у тексті? Як їх звати?

 - Якими були їжачок та зайчик?

- Що ви знаєте про автора цієї книжки? (Виставка книжок В. Нестайка, їх презентація ).

9. Фізкультхвилинка

10. Вправа «Доповни речення» (виконання вправи 4)

 - Доповніть речення назвами і кличками тварин з прочитаного уривка.

 - Запишемо доповнене речення під диктовку. (Взаємоперевірка простим олівцем).

11. Робота в групах (допомагаємо собачці Хвінці)

11.1 Об’єднання учнів у шість груп.

11.2 Отримання конвертів із завданням.

11. 3 Виконання завдань у групах.

11.4 Презентація роботи груп.

Завдання (на основі завдань вправ 5,6):

  1. Відгадайте загадку.
  2. Перевірте правильність відгадки, склавши пазл.
  3. Доберіть кличку до тварини.
  4. Складіть та запишіть про неї речення.

V. Закріплення і систематизація вивченого матеріалу

Допомагаємо киці Варварці.

1. Розвиток зв’язного мовлення

- Покажіть фото, чи малюнок своєї улюбленої тваринки та розкажіть про неї.

Виховна бесіда: пам’ятайте ви відповідальні за тих кого приручили. Маєте доглядати за тваринками, при потребі лікувати, оберігати.

 Допомагаємо Мишці.

2. Гра «Впіймай велику букву»

- Я називатиму слова, ви уважно слухайте та плескайте в долоні, якщо почуєте слово, що потрібно писати з великої букви. (Мавпа, кіт, Сірко, собака, Гавчик, Рекс, вівця, Мурчик, заєць, їжак, Пухнастик).

VI. Підсумок уроку

  • Ми старанно допомагали героям казки вирвати ріпку. Дідусь пригостив і нас смачною ріпкою (діти смакують ріпку). Що саме допомогло нам вирвати ріпку?
  • Чи досягли очікуваних результатів ви особисто?
  •  З якими труднощами ви зіткнулися?
  • Оцініть свою роботу на уроці (цеглинки LEGO: чудова робота – зелена, гарна робота – жовта, треба краще – червона).
docx
Додав(-ла)
Савченко Жанна
Додано
3 березня 2021
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку