Розробка уроку з Всесвітньої історії для 11 класу на тему "Німеччина після Другої світової війни"

Про матеріал

Урок розроблений з використання групової роботи учнів з подальшою презентацією міні-досліджень, що сприяє вмінню учнів працювати в групі, аналізувати та систематизувати знайдений матеріал, а також презентувати його.

Перегляд файлу

Всесвітня історія

11 кл.

 

Тема:  Німеччина. Створення ФРН і НДР. Німецьке «економічне диво».  Об’єднання Німеччини.  Роль Німеччини на сучасному етапі.

Мета: – з’ясувати причини, що привели до розколу Німеччини після Другої світової війни; ознайомитися з особливостями розвитку ФРН та НДР; визначити обставини об’єднання Німеччини;

– закріпити навички аналізу і порівняння історичного матеріалу, уміння порівнювати розвиток держав, які формувались у різних суспільно-політичних середовищах на прикладі ФРН та НДР; формувати навички зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, критично мислити, висловлювати власні судження,;

– виховувати толерантне ставлення до інших народів, інтерес до розвитку історичних процесів західноєвропейських країн.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедійна система (комп’ютер, проектор), роздатковим матеріал, підручники на партах.

Бібліографія: Бураков Ю.В., Кипаренко Г.М., Мовчан С.П. Всесвітня історія: новітні часи. Підруч. для 11 кл. – К.: Генеза, 2006; Гісем О.В. Всесвітня історія. 11 кл. – електронна версія; Давлетов А.Р., Харченко О.В. Политическая история Европы ХХ – начала ХХЫ века. – Запорожье: Просвіта, 2007; Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2012.

Основні поняття і терміни: Бізонія, Тризонія, ФРН, НДР, «економічне диво», Берлінський мур.

Основні дати: 7 вересня 1949 р.  – створення ФРН;

                               7 жовтня 1949 р.  – створення НДР;

                              1948-1949 рр. – блокада Західного Берліна;

                              1953 р. – Берлінська криза;

                              з 12 на 13 серпня 1961 р. – будівництво Берлінського муру;

                  9 листопада 1989 р. – повалення Берлінського муру;

                  3 жовтня 1990 р. – об’єднання Німеччини.

Хід уроку

1 етап (1 хв.)  Організаційний. Привітання, перевірка відсутніх, перевірка готовності учнів до уроку

2 етап (4 хв.) Актуалізація опорних знань. Метод: частково-пошуковий, груповий.

Бесіда за запитаннями:

Сьогодні у нас присутні три країни США, Франція і Велика Британія , які після Другої світової війни вирішували долю переможених і вподальшому стали європейськими та світовими лідерами. АЛЕ… саме до цього лідерства Вас привели ваші очільники, тож увага,   шановні присутні  запрошую вас у 

ГАЛЕРЕЮ ПОЛІТИЧНИХ ЛІДЕРІВ.

Завдання для країн: впізнати свого лідера, назвати його посаду і дату вступу на цю посаду.

СЛАЙД №1.

1

США

Дуайт Ейзенхауер

34 Президент 1953р.(генерал у 2 св.в.)

2

В Б

Девід Кемерон

Прем‘єр-міністр , 2010р. наймолодший прем‘єр

3

Франція

Шарль де Голь

Президент, 1958р. (підтримало 75,5% виб.

4

В  Б

Маргарет Тетчер

Прем‘єр-міністр, 1979р. (перша жінка)

5

Франція

Ніколя Саркозі

Президент , 2007р. (жорсткі закони щодо іммігрантів)

6

Франція

Франсуа Міттеран

Президент, 1981р.(політика денаціоналізації)

7

США

Джордж Маршал

Державний секретар 1947 промова в Гарварді про «план Маршала»

СЛАЙД №2.

  • Чому в галереї присутній Джордж Маршал?
  • США які наслідки ви мали після  2  світової? А були країни, які відмовились від допомоги? (СРСР, Польща, Чехословаччина)
  • Франція які ви понесли втрати?
  • Велика Британія яка ситуація склалася у вас ?
  • А Німеччина отримала  післявоєнну допомогу від США?

3 етап (35 хв.) Вивчення нового матеріалу. Методи: пояснювально-ілюстративний, проблемний виклад матеріалу, робота в групах.

СЛАЙД №3.

Оголошення теми і мети уроку.

Ми з вами вивчаємо розділ «Провідні країни світу після Другої світової війни». Сьогоднішній урок присвятимо Німеччині. Отже, відкриваємо зошити і записуємо число і  тему уроку « Німеччина.Створення ФРН і НДР.Німецьке «економічне диво».  Об’єднання Німеччини. Роль Німеччини на сучасному етапі.

СЛАЙД №4.

Завдання нашого уроку

  • розкрити перебіг подій, які привели до створення двох німецьких держав ;
  • охарактеризувати розвиток Федеративної Республіки Німеччини: 1949-1990 рр.;
  • проаналізувати розвиток Німецької Демократичної Республіки: 1949-1990 рр.;
  • з‘ясувати причини об’єднання Німеччини більше ніж, через 40 років, дати їм оцінку.
  • Висвітлити життя країни сьогодні.

 

СЛАЙД №5. Проблемне питання, над яким має подумати аудиторія в ході вивчення нового матеріалу (написане на дошці):

В чому полягає «німецьке питання» для повоєнного світу? Як воно вирішувалось?

По ходу нашого уроку в зошитах ви будете записувати основні дати і події створивши ХРОНОЛОГІЧНИЙ КЕЙС

Вчитель  «Розкол Німеччини: 1945-1949 рр.».

Х/К  8 травня 1945 рік – Німеччина перестала існувати як країна.  СЛАЙД №6.

 

СЛАЙД №7. Вигляд Німеччини після поділу на зони окупації

Доповідь спікера (можливий варіант). Німеччина програла Другу світову війну і лежала в руїнах. На Потсдамській конференції 1945 року держави переможниці прийняли рішення поділити територію Німеччини на 4 окупаційні зони: американську, британську, французьку та радянську. Берлін також поділили на 4 сектори. Владу мала здійснювати Контрольна Рада. Але майже одразу виявилось, що західні держави та СРСР по різному бачать розвиток майбутньої Німеччини.

Аби полегшити проведення реформ американці і британці об’єднали свої зони, згодом до них приєднались французи. Так 1946 року з’явилась Бізонія, а 1948 – Тризонія. 1948 року західна адміністрація проводить грошову реформу, що мала подолати інфляцію і стабілізувати ринок, – запроваджує західнонімецьку марку.  Це викликає негативну реакцію з боку СРСР, який оголошує блокаду Західного Берліна. Блокада триває майже рік і засвідчує поразку СРСР. Після цього розкол Німеччини стає неминучим.

23 травня  1949 року в дію вступає Основний закон, що оголошує Західну Німеччину демократичною федеративною державою, причому підкреслюється його тимчасовий характер до об’єднання всіх територій Німеччини. Після виборів до парламенту канцлер Конрад Аденауер

Х/К   7 вересня 1949 року оголошує створення ФРН, столиця Бонн.

Х/К  7 жовтня 1949 р. радянська сторона оголошує про створення НДР. Той факт, що на території Східної Німеччини держава було створена пізніше, дасть підставу СРСР звинувачувати західні держави у розколі Німеччини.

Дві німецьких держави стануть іграшкою в руках великих держав в ході «холодної війни».

СЛАЙД №8. Скласти довідку до вікіпедії по запропонованим темам

Група 1  розглядає питання «Розвиток Федеративної Республіки Німеччини: 1949-1990 рр.». В якості матеріалу виступає  відповідний пункт 2 параграфа 13, ст.. 95  в підручнику та додатковий матеріал.

СЛАЙД №9 Конрад Аденауер

Група 2  розглядає питання «Розвиток Німецької Демократичної Республіки: 1949-1990 рр.». В якості матеріалу виступає  відповідний пункт 3  параграфа 13, ст.. 96  в підручнику та додатковий матеріал.

СЛАЙД №10 Вальтер Ульбріхт

Група 3  розглядає питання «Об’єднання Німеччини». В якості матеріалу виступає  відповідний пункт 3  параграфа 13, ст.. 96-97  в підручнику та додатковий матеріал.

СЛАЙД №11 Берлінський мур

СЛАЙД №12 Гельмут Коль

ВІДЕО Падіння  Берлінського муру 3 хв.

На виконання завдання виділяється 10-12 хв.

Виступ спікерів – 3-5 хв.

4 етап (7  хв.) Підбиття підсумків уроку. Метод: проблемний виклад, частково-пошуковий.

Вчитель. Дайте відповідь на проблемне питання, озвучене на початку уроку.

Відповідь учнів: «Німецьке питання» для повоєнної Європи полягало в тому, що робити з державою, яка розв’язала Другу світову війну. Країни-переможниці пішли шляхом розділення Німеччини на зони окупації, а згодом на дві країни: ФРН та НДР, які представляли собою аванпости у боротьбі капіталістичних країн із соціалістичними в ході «холодної війни». Лише з початком «перебудови» в СРСР та розрядкою міжнародних відносин стало можливе об’єднання двох частин Німеччини в одну державу

СЛАЙД №13 .

Сьогодні Німеччина одна з найвпливовіших країн Європи та світу вцілому. Член Європейського Союзу та НАТО. Країна з найбільшою кількістю населення і найбільшим рівнем економіки в Європейському союзі. Провідна політична сила на Європейському континенті, технологічний лідер в багатьох галузях.

Має представницькі органи влади Лантаг та верхню і нижню палати законодавчої влади Бундестах та Бундесрат. З цього року в Країні новий президент, бувший міністр-закордонних справ Франк-Вальтер Штанмаєр, а також людина, в руках якої зосереджена вся повнота влади Ангела Меркель, яка працює на цій посаді з 2005року.

ВІДЕО . Ангела Меркель 4 хв

5 етап  (1 хв.) Виставлення оцінок та їх аналіз. Оцінка ставиться спікеру групи за якість і точність схеми та усну доповідь, учасники групи отримують аналогічні оцінки.

СЛАЙД №15

6 етап (1 хв.) Домашнє завдання: прочитати параграф 13 в підручнику вивчити питання про сучасний розвиток Німеччини та Україно-німецькі відносини.

 

Зима Наталія Анатоліївна,

учитель історії та правознавства

Корюківської гімназії

Чернігівської обл.

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гнучих Віта
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
6552
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку