Розробка уроку з Я досліджую світ " Дикі та свійські тварини." 2 клас

Про матеріал
Ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Урок 33

Тема. Дикі та свійські тварини

Мета: ознайомлювати учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між   тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці –хай  вона цвіте!

Я всміхаюсь друзям – зичу їм тепла.

Гостям усміхаюся – зичу їм добра!

 

А тепер зручно сідаємо

Наш урок-мандрівку починаємо.

 

  • На лісовій галявині ,
  • Де дзюркоче струмок ,

             Сьогодні проведемо 

             Незвичайний наш урок.

Ми у лісі, друже, глянь,

Повен ліс  дивувань:

Тут звірів навчають

У справжнісінькій школі.

Учитель – тітонька Сова

Зібрала учнів доволі.

-Сьогодні ми запрошені на урок до тітоньки Сови , в її наукове дупло. Саме зараз туди вирушає лісовий автобус .А мандрувати ми будемо не самі, а зі звірятами, які поспішають до школи. Щоб потрапити до автобусу, треба  виконати  певні завдання тітоньки Сови  .   Звірята неспроможні виконати завдання  самостійно, тому просять вашої   допомоги.

 Допоможемо, діти?

-Завжди вирушаючи в мандрівку необхідно дізнаватися про погоду. Це ми і зробимо  зараз.

Отож,  дізнаємося про погоду сьогоднішнього дня.

  1. Вправа «Погода»

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Яке число?

-Тепло чи холодно надворі?

-Який стан неба?

-Яка температура повітря?

-Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?

II. Повідомлення теми і мети уроку

    -Ось наш автобус  мчить казковим лісом.  Першим в наш в автобус хоче сісти Білочка, але для цього їй треба отримати квиток.

-Скажіть, де живе білочка?

-Як називаються тварини, що живуть у лісі?

-Як називаються тварини, що живуть поруч з людиною?

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про користь , яку приносять свійські та дикі тварини, та  будемо вчитися дбайливо доглядати за свійськими тваринами.             

III. Вивчення нового матеріалу

 

-Яке  ж завдання  білочці потрібно виконати?.

1.Гра «Розподіліть тварин на групи».( за малюнками на дошці)

Кожен учень виходить до дошки і кладе малюнок у певну групу.

E:\WINDOWS\TEMP\FineReader10\media\image2.png

 

5) Порівняйте і зробіть висновок.

 

Дикі

Свійські

Домівка

Будують самі

Будує людина

Харчування

Добувають самі

Дає людина

Потомство

Піклуються, самі

Допомагає людина

Висновок

Не залежать від людини

Залежать від людини.

 

-Молодці, діти, ви допомогли Білочці придбати квиток на автобус, бо добре виконали завдання, яке приготувала тітонька Сова . Подивіться , яка Білочка  задоволена.

-А хто ж наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж  Їжачок .

Йому тітонька Сова загадала виконати таке завдання.

6) Розгляньте малюнки. Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат. 

(за малюнками на дошці)

 

- Що спільного у ведмедя, білки. Зайця? (Це дикі тварини, тому що вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.)

 Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною. Вона піклується про їх їжу, житло, здоров'я.)

 Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)

—Яких ще свійських тварин ви знаєте?

  • Молодці, діти, ви із цим завданням впоралися добре. Їжачок вам вдячний. Бачте , як він вами пишається.  
  • А  ось уже на наш автобус чекає  Мишка. А завдання для неї   приготували таке.

    7) Робота за малюнками.

Учитель відкриває на дошці малюнки із зображенням тварин:

 миша, собака, кішка, півень, качка.

 Яка тварина тут «зайва»? Поясніть чому. (Миша  не свій­ська тварина, оскільки вона не є корисною людини)

 Розкажіть, яку користь приносять свійські тварини.

 

-Ось і Мишка мчить автобусом до лісової школи

-Діти , а  хто наступний проситься до нашого автобусу? Та це ж Зайчик, який витирає слізки, бо гадає ,що не впорається із завданням   самостійно. А завдання буде таким.

 Відгадайте загадки.

 Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)

 Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран,, вівця)

 У кого роги довші за хвіст? (Коза).

 Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)

 Як можна назвати всіх цих тварин? (Свійські тварини)

 Дикі тварини живуть у природі самостійно: добувають собі їжу, будують житло, доглядають за своїм потомством. Звідки з'явилися свійські тварини?

2  Розповідь учителя «Як з'явилися свійські тварини»

—Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди меш­кали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. На­шим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходи или собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими;             

Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав Час. Кіль­кість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.

 Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)

 Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу? Діти відповідають, а учитель фіксує відповіді дітей та схемі.

М'ясо, сир, молоко, шкіра,

яйця, пух, пір'я, шерсть,

Свійські тварини

                                  мед, віск, ліки, охорона житла,             Людина

 

транспортний

засіб, спілкування

 До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (ко­рова, вівця, коза, свиня, кінь).

 Правильно, свійські тварини — це ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).

          - Молодці, діти,тепер Зайчик придбав квиток  і буде разом з нами мандрувати до лісової школи.

--А зараз невеличка зупинка для перепочинку.

►► фізкультхвилинка

Звірі в лісі проживають

 І роботу також мають.

Тож виходять на полянку

І зарядку роблять з ранку.

Встали й ми побіля парт.

Встали всі? Мершій на старт.

Лапки вгору, лапки вниз,

Землі - матінці вклонись.

Сонцю руки простягни.

До проміння поверни.

А тепер прогнімо спини,

 І замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали,

Потім трішки політали

І за парти посідали.

 

IV. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів

 

  • Наша подорож продовжується  і наступною у автобус проситься Лисичка.

Тітонька  Сова  пропонує  їй   пограти в

 гру   «Незавершене речення». Давайте допоможемо Лисичці.

 

а) Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від воро­гів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, на­зиваються...(дикими)

 

б) Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, бу­дують для них житла, піклуються про їх потомство, назива­ються...(свійськими)

 

1.Робота з підручником(с.54)

2.Робота в зошиті(с.21)

  • Молодці! Лисичка дуже вдячна, бо тепер Лисичка  тепер  і вона є пасажиром нашого лісового автобуса.
  • Наша подорож продовжується і наступним до автобусу просяться  Ведмедик і Вовчик. Цікаво, які завдання приготували їм  тітонька Сова.

3.Гра «Відповідності»пропонує Ведмедику.

 

1) З'єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує лю­дина.

Корова _ яйця

кури — молоко, сир, масло

вівці мед

бджоли шерсть

 

 

 

 

 

 

б) Чия домівка?

дупло

нора

гніздо

хатка

барліг

 

 

конюшня

свинарник

вівчарня

корівник

курник

 

 

 

 

4. Гра «Чиє дитинча?»

— Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров'ям. Улітку для свійських тварин за­готовлює корми, до настання холодів утепляє житла. Узимку і на­весні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, які у кого дитинчата?             

1)Учитель називає дорослу тварину, а діти — дитинчат цієї  тва­рини.

Наприклад:

Свиня — (поросята)

Кодова — (телята)  

Качка — (качата) Гусак — (гусенята) Кінь — (лошата)

Вівця — (ягнята) 

Кішка — (кошенята)


 


  • Ви просто молодці, що допомогли і Вовчику з Ведмедиком  виконати завдання та придбати квиток.
  • V. Підсумок уроку
  • Ось наш лісовий автобус  з звірятами – школяриками під’їхав до наукового дупла.
  • Усі завдання, які  підготувала  тітонька Сова для звірів, ми  допомогли виконати,і цим самим допомогли звірятам  .І вони вам за це дуже вдячні. 
  • А тітонька Сова  , щоб краще ми запам’ятали вивчене на уроці  пропонує вам відгадати голоса тварин:назвати тварину і визначити вона є дикою чи свійською.

 —Що нового ви дізналися на уроці?

        —Назвіть диких тварин нашого краю.

 Назвіть свійських тварин нашого краю.

-Чи сподобався вам урок?

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
7618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку