Розробка уроку з "Я досліджую світ" у 1 класі на тему: "Дикі та свійські тварини"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками диких та свійських тварин, вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

« Я досліджую сівт»

1 клас

Тема: Дикі та свійські тварини

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками диких та свійських тварин, вчити

           визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати   

           спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: малюнки тварин, картки із малюнками свійських та диких тварин, презентація.                     

Хід уроку

І. Організація класу та створення позитивного настрою на урок.

Вправа «Девіз»:

Досліджувати світ –

Скоріш вирушай!

В мандрівках чудових

Пізнай рідний край.

Відкрий таємниці

Для себе, мій друг!

На тебе чекає

Царство наук.

-         Чи готові ви до відкриття таємниць та мандрів у Царство наук?

ІІ. Актуалізація знань

  1. Казкова подорож в Царство тварин.

Вчитель.   У синіх морях, на високих горах, у дрімучих лісах, під пухнастими хмарами, на красивій родючій землі поселилось велике царство. Мешканці цього Царства  зустрічаються на кожному кроці. На Землі немає такого куточка, де б не жили вони. Ці мешканці дуже різноманітні. І зараз ми з вами завітаємо до деяких з них. Відеоролік.   

Вчитель зачитує вірш

У яке царство ми завітали?  (У Царство тварин). Вчитель розгортає табличку з написом.         

− Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку в Царство тварин − найбільше царство  Живої природи. Слайд 1.

1.Створення проблемної ситуації. А чому тварин відносять до живої природи? Доведіть це (вправа  «Мікрофон»).

2. У цьому Царстві проживають різні народи. Але вони об’єднались на групи. А на які? Зараз перевірю. Чи були ви уважними на попередньому уроці?

Завдання: розгадати по істотним ознакам назви груп тварин. Як вони називаються?(Вчитель повертає картки з назвами).

-Плавають, вкриті лускою.( Риби).

- Мають 6 лапок.(Комахи).

- Вкриті хутром, годують малят молоком. (Звірі).

- Вкриті пір’ям, мають крила.(Птахи).

3. Робота в парах. Молодці, діти, впорались із завданням. А зараз гра «Знайди зайву тварину». Слайд 2.

(Підкреслити зайву тварину і довести свій вибір).

  1. Лелека, карась, голуб,
  2. Бджола, щука, сом,
  3. Вовк, заєць, дятел.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Різних тварин ви можете зустріти, вийшовши на прогулянку до лісу, відвідавши зоопарк, чи завітавши в село до бабусі. А ось подивіться на цих тварин.

Робота за малюнками (коза, собака, вівця, порося, вовк, лиса, олень, зубр).

Створення проблемної ситуації. Чому малюнки із зображенням кози, собаки, вівці, порося розташовані ліворуч, а малюнки із зображенням вовка, лиси, оленя, зубра- праворуч?

Після аналізу відповідей – колективний висновок: деякі тварини живуть на волі, інші – біля людей.

 - Діти, а як називаються тварини, які живуть на волі?  А біля людей?

(Можливий варіант, коли учні не знають назву «свійські», а скажуть «домашні».) Тема нашого уроку «Дикі та свійські тварини». Слайд 3.

Висновок. Отже, сьогодні ми  спробуємо розібратися, чим відрізняються тварини, які живуть в дикій природі, від тих, хто живе поряд з нами. Дізнаємось, яку користь приносять людям свійські тварини.

Вчитель.    Повідомлення  про те, як з’явилися свійські тварини. Слайд 4.  

Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її печери. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими. Так з’явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати їжу на полюванні. Минав час. Кількість друзів людини серед тварин зростала, людина приручила коня, корову. Тепер вона вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників. Так почали з’являтися у людей свійські тварини.

 До свійських тварин належать не тільки звірі. Відгадайте загадки.

  1.  Явився в жовтій шубці:

- прощавайте, дві шкаралупки!  ( курка, качка)

  1. Домовита хазяйка

     пролетіла над лужком.

    поклопоче над квіткою –

    пригостить нас медком. ( бджола)

Висновок. Отже, свійськими тваринами можуть бути і птахи, і риби, і комахи.

ІV.  Усвідомлення змісту.

  1. Розповісти про житло, які мають ті  тварини, яких обрала  кожна група. Основне запитання – хто будує  житло? Слайд 5.

Колективний висновок:  дикі тварини будують собі житло самі, а свійським житло будує людина.

2.  Проаналізувати вибрані малюнки тварин та дати відповідь на запитання: хто годує цих тварин? Слайд 6.

Колективний висновок:  дикі тварини добувають собі їжу самі, а свійських тварин годує людина.

3. Розглянути вибрані малюнки тварин та дати відповідь на запитання: хто піклується про потомство? Слайд 7.

Колективний висновок:  дикі тварини піклуються про своє потомство  самі, а свійським допомагає  людина.

  1. Заключний етап роботи.  Узагальнюючий висновок за таблицею.

Слайд 8.

 

Дикі

Свійські

Домівка

будують самі

будує людина

Харчування

добувають самі

дає людина

Потомство

піклуються самі

допомагає людина

Висновок

Не залежать від людини

Залежать від людини

 

 

 

 

 

 

Висновок. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,   називають свійськими тваринами  (або домашніми). Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.               В природі вони можуть стати легкою здобиччю хижаків. А ще вони приносять людині дуже велику користь.

5. ГРА «Зроби вибір». Поділ на дві групи «Свійські тварини» та «Дикі тварини».

Ось завдання не просте,

ви ж подумайте про те.

Хто на волі прожива

хто ж з людьми справу має?

 Діти використовують олівці червоного та зеленого кольорів, які допоможуть сформувати групи. (Обвести свійських тварин-зеленим кольором, а диких-червоним).                       

По завершенні роботи – обмінятися картками та перевірити роботу сусіда по парті.

Фізкультхвилинка. Під музичний супровід. (Про яку свійську тварину співали у кліпі?)

 

V.  Закріплення матеріалу.

1.Робота за підручником. (с. 64-65)

І так , діти, що ви зрозуміли хто ж такі домашні або свійські тварини? Молодці.

  1. А чим віддячують свійські тварини людям за їх турботу? Слайд 9.

( Діти відповідають, а вчитель фіксує відповіді  на схемі.)

Свійські                                                                         Людина

тварини

2. Гра «Утворіть пари.» Яку користь приносять нам тварини? Робота в картках. Слайд 10.

3.   Гра «Чиє дитинча?» Слайд 11.

Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, які у кого дитинчата?

 Я називаю дорослу тварину, а ви — дитинчат цієї тварини.

Наприклад:

Свиня — (порося)

Корова — (теля)

Курка — (курча)

Собака — (цуценя)

Вівця — (ягня)

Кішка — (кошеня)

  1. Робота в парах. Гра « Нагодуй тварину». Слайд 12.

Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям. Улітку для свійських тварин заготовлює корми, до настання холодів утепляє житла.

-Чи тримаєте ви у себе вдома улюблених тваринок?

-Як ви по них піклуєтесь?

VІ. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

Ось закінчилась наша подорож у Царство тварин.

-Яка була тема нашого уроку?

- Чим був цікавим для вас урок?

-Чим відрізняються дикі тварини від свійських?

Діти, а як потрібно ставитись до природи, до тварин? Вони живуть поряд з нами, приносять велику користь людям, викликають естетичне задоволення, спілкуючись з ними, але й потребують нашого захисту, допомоги і дбайливого ставлення. Слайд 13.

Учениці читають віршик.

Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі.

І квітку лісову не стану рвати,

її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І  не попити ранками росу!

І не стеблинку, гілку чи травинку,

Я не ображу: це — страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе трімка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку