Розробка уроку з ЯДС 3 клас на тему "Як провести вимірювання?"

Про матеріал
Пропоную конспект уроку з ЯДС 3 клас на тему "Як провести вимірювання?" , мета якого: ознайомити з поняттям «вимірювання»; продовжувати вчити виконувати дослідження тіла природи за планом, пропонувати власні ідеї; визначати самостійно, що необхідно для проведення дослідження; формулювати припущення і перевіряти їх; використовувати вимірювальні прилади для дослідження навколишнього світу, аналізувати його виконання; закріплювати знання учнів про вимірювальні прилади.
Перегляд файлу

Урок 22

Тема. Як провести вимірювання

Мета: формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; ознайомити з поняттям «вимірювання»; продовжувати вчити виконувати дослідження тіла природи за планом, пропонувати власні ідеї; визначати самостійно, що необхідно для проведення дослідження; формулювати припущення і перевіряти їх;  використовувати вимірювальні прилади для дослідження навколишнього світу, аналізувати його виконання; закріплювати знання учнів про вимірювальні прилади; виховувати організованість, послідовність у діях; розвивати увагу, мислення, мовлення.

Індивідуальний підхід до учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання: використання навідних питань та наочного матеріалу у виконанні завдання на визначення одиниці вимірювання довжини, часу, маси, місткості.

Очікувані результати: учень/учениця

  • вміє працювати у спільноті;
  • розуміє поняття «вимірювання»;
  • виконує дослідження тіла природи за планом, пропонує власні ідеї;
  • визначає, що необхідно для проведення дослідження;
  • формулює припущення і перевіряє їх; 
  • використовує вимірювальні прилади для дослідження навколишнього світу;
  • аналізує виконання дослідження;
  • називає вимірювальні прилади;
  • проявляє організованість, послідовність у діях.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, підручник, робочий зошит, кольорові олівці, вимірювальні прилади (лінійка, рулетка, ваги, термометр), кімнатні рослини, яблуко, картоплина.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі: природнича, математична, мовно-літературна.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку
  1.              Створення позитивного психологічного клімату класу.

Демонстрація навчальної презентації.

  1.              Ранкове коло.
  • Фенологічні спостереження.
  • Бесіда
  1. Перевірка вивченого матеріалу
  1. Фронтальна бесіда
  • Що таке спостереження?
  • Як правильно застосувати метод спостереження? (за 4 етапами)
  • Що таке експеримент?
  • Назвіть етапи проведення досліду та експерименту.
  • Що спільне між спостереженням та експериментом? (Є методами вивчення об'єктів.)
  • Що відмінне між названими методами? (Взаємодія з об'єктом, умови проведення, спеціальне обладнання, мета)
  1. Актуалізація опорних знань
  1. Вправа «Мікрофон»
  •     Пригадайте, на яких уроках ви здійснювали вимірювання?
  •      Що ви вимірювали?
  •      Якими приладами користувалися?
  •      Які ви знаєте групи приладів, що використовують для проведення досліджень?

Вимірювальні прилади      Збільшувальні прилади     Лабораторне обладнання

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Проблемне питання:

  •     Чи згідні ви з твердженням: «Вимірювати можна властивості реально існуючих об'єктів пізнання?»

Доведи свою думку.

  •     Як ви вважаєте, якою буде тема нашого уроку? Чому?
  •      Сьогодні ви дізнаєтеся, за допомогою яких приладів можна проводити різні вимірювання та навчитеся використовувати вимірювальні прилади для дослідження навколишнього світу.
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Інформаційне повідомлення

Щоб визначати розміри тіл на Землі та в космосі, а також відстані між ними, застосовують вимі­рювання. Наприклад, завдяки вимірюванню довжини річок дізналися, що найдовша річка України — Дніпро, а завдяки вимірюванню обсягу плодів гарбуза з’ясували, що вони найбільші серед овочів. Ді­знатися про те, яке тіло має більшу масу і на скільки грамів чи у скільки разів, можна за допомогою зважування, тобто вимірювання їхньої маси. Вам, мабуть, теж доводилося здійснювати різноманітні вимірювання, зокрема вимірювати свій зріст, температуру тіла під час застуди, час виконання до­машніх завдань.

  1. Робота з підручником (с. 73)
  • Назвіть прилади, якими вимірюють температуру тіла, масу, довжину, час.
  • Назвіть одиниці довжини (маси, місткості, часу).

Словникова робота

Учні зачитують у підручнику, що можна провести дослідження за допомогою вимірювання та зна­чення цього слова (с. 73).

  1. Робота з медіа

Учні переглядають відеоролик «Яке обладнання допомагає досліджувати природу?» та презен­тацію «Методи вивчення природи».

(https://youtu.be/zDaqfuCILN4;

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-prirodoznavstva-na-temu-metodi-vivcenna-prirodi-246687.html)

  •      Які прилади допомагають вивчати та досліджувати природу?

Фізкультхвилинка

  1. Робота в зошиті (с. 34)

Завдання 1. 

Обведи вимірювальні прилади (годинник, ваги, термометр, лінійка).

  1. Робота за підручником (с. 74)
  1. Вправа «Перевіряємо себе»
  •      Назвіть прилади, якими вимірюють температуру тіла, час.
  •      Назвіть одиниці довжини (маси, місткості).
  1. Практична робота

Мета: визначити розміри та масу тіл природи, порівняти отримані результати.

Матеріали та обладнання: лінійка, рулетка, ваги, термометр, кімнатні рослини, яблуко, картоплина.

План проведення вимірювань

  1. За допомогою лінійки чи рулетки виміряйте висоту 2-3 кімнатних рослин (на вибір).

Порівняйте отримані результати. Яка з рослин є найвищою?

  1. За допомогою ваг виміряйте масу яблука та картоплини.

Порівняйте отримані результати. Яке з тіл має більшу масу?

  1. Робота в парах

Повторне виконання практичних робіт у парах.

Індивідуальний підхід до учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання: допомога у вимірюванні розмірів та маси тіл природи.

 

Проведення експерименту

  •      Щоб зрозуміти, як працює термометр, проведіть експеримент.

(Учні читають у підручнику план проведення експерименту, проводять його.)

За допомогою термометра виміряйте температуру повітря у класі та на вулиці. Порівняйте отримані результати. Яке з тіл має вищу температуру?

  •      Запишіть отримані результати в зошит та порівняйте їх. Зробіть висновки.

Висновок. Температура повітря у класі є значно вищою, аніж на вулиці.

  1. Технологія «Акваріум»

Групи по черзі, а потім увесь клас, обговорюють, які бувають термометри та навіщо їх використо­вують у побуті, в медицині. (Є термометри для вимірювання температури повітря, води, тіла.)

Наприкінці обговорення учні мають дійти спільного рішення за 3-5 хв.

Учитель ставить класу запитання:

  •      Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

Фізкультхвилинка

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Технологія «Навчаючи — вчуся»
  •      Які вимірювальні прилади допоможуть вам проводити експерименти?
  •     Розгляньте малюнки (підручник, с. 74). Поясніть, як і де людина використовує зображені на ма­люнку вимірювальні прилади.
  1. Взаємодіємо письмово. Робота в зошиті

— Назвіть і напишіть у зошит: одиниці вимірювання довжини, часу, маси, місткості. Наведіть приклади використання рулетки, термометра і ваг на уроках «Я досліджую світ». Заповніть таблицю в зошиті.

№ з/п

Назва приладу

Що можна дослідити за допомогою цього приладу

Одиниці вимірювання

1

Рулетка

Довжину парти, дошки, класу

Cм, м

2

Термометр

Температуру повітря в класній кімнаті, температуру води

градус

    3

Ваги (терези)

Масу тіла учня, вагу овочів, фруктів, круп

г, кг

 

Індивідуальний підхід до учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання: використання навідних питань та наочного матеріалу у виконанні завдання на визначення одиниці вимірювання довжини, часу, маси, місткості.

  1. Дослідження-спостереження

— Припустіть, який прилад дасть вам змогу розглянути краплю води з водойми. (Мікроскоп)

  1. Технологія «Крісло автора»
  •      Який метод дослідження (спостереження, експеримент чи вимірювання) для вас є найціка­вішим? Чому?
  1. Практична робота. Взаємоперевірка

Учні оцінюють відповідь одне одного за визначеними критеріями.

  •      Розгляньте малюнок (підручник, с. 75). Оберіть діаграму, яку можна використати для показу: висоти дерев у лісі, різних видів дерев у лісі.

Учні добирають аналогічний приклад, малюють діаграму, виконують взаємоперевірку.

  1. Рубрика «Чи знаєте ви...»
  •      Прочитайте про найдовший музичний інструмент (с. 76).
  •      Перегляньте відеоролик.
  1. Підсумок уроку

Учні зачитують та аналізують висновки з теми у підручнику (с. 76).

  1. Технологія «Ромашка Блума»

«Ромашка Блума» — квітка з шести пелюсток — шість типів запитань.

 

  1. Рефлексія

 

 

 

 

 

Додаток 1

Лінійка це простий інструмент для вимірювання невеликих відстаней і проведення рівних ліній, який представляє собою вузьку пластину з нанесеною шкалою. Сфера використання дуже ши­рока: лінійками користуються на уроках у школі, в побуті, під час ремонту, при розкрої та пошитті одягу, для створення креслень, малюнків і виробів, в офісі.

На зовнішньому кордоні лінійки нанесені одиниці вимірювання, в ролі яких виступають міліметр . сантиметр, а на англійській лінійці — дюйм.

Вона може бути виготовлена з різного матеріалу: пластмаси, картону, металу і навіть тканини.

Для визначення більш точних лінійних розмірів краще використовувати металеву лінійку, адже пластмасова при найменшому нагріванні змінюється в розмірі, а дерев’яна під впливом вологи має властивість до розбухання.

Термометр прилад для вимірювання температури через перетворення тепла в покази або в сиг­нали. Існують різні види термометрів: рідинні, механічні, електричні, оптичні, газові, інфрачервоні. Термін «термометр» (французькою) вперше було застосовано 1624 року. Це був прилад зі шкалою, що мала 8 поділок. 1742 року шведський фізик Андерс Цельсій запропонував шкалу з нулем у точці ки­піння води і 100 градусів у точці плавлення льоду, і ця шкала, хоча в оберненому вигляді, тепер на­звана його ім’ям.

Годинник пристрій для вимірювання часу. Першими серед них були сонячні годинники, що ви­значали час за напрямком тіні. Недоліком сонячних годинників було те, що вони працювали тільки за ясної погоди й зовсім не працювали вночі. Механічні годинники почали з’являтися в Європі в XIV сто­літті. Механічний годинник із годинниковою і хвилинною стрілками винайдено лише в XVII столітті. У XIX ст. з’явився перший електричний годинник. З розвитком електроніки у другій половині XX ст. механічні годинники поступилися місцем електронним. На різних етапах розвитку цивілізації люд­ство використовувало сонячні, зоряні, водяні, вогневі, піскові, колісні, механічні, електричні, елек­тронні й атомні годинники.

Ваги пристрій для вимірювання ваги або маси тіла з використанням ефекту притягання тіла до Землі. Найдавніші ваги знайдені у Месопотамії та належать до 5 тисячоліття до нашої ери. Ваги ви­користовують у всіх сферах життя людини: починаючи від підлогових ваг для визначення маси тіла, кухонних ваг, які допомагають дотримувати правильні пропорції продуктів при приготуванні наших улюблених страв, а також у крамниці й на ринку, в перукарні та на пошті, в лікарнях та аптеках, на підприємствах і в наукових лабораторіях.

Секундомір це універсальний прилад, призначений для підрахунку часу, витраченого на певну дію. Перший сучасний секундомір був виготовлений 1869 року відомим швейцарським виробником годинників ТАҐ Хоєр.

Як користуватися секундоміром?

Секундомір починає записувати час після натискання на кнопку «Пуск». Після завершення про­цесу вимірювання слід натиснути кнопку «Зупинити», аби зберегти витрачений час. Після цього лі­чильник секундоміра можна скинути, натиснувши кнопку «Скинути».

Секундоміри часто використовують у різних видах спорту, зокрема бігу, їзді на велосипеді або плаванні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
2552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку