Тема: Відкриваємо таємниці космосу
Мета: поширити знання дітей про всесвіт; розвивати пізнавальний інтерес учнів; збагачувати та активізувати словниковий запас; виховувати самостійність, активність, ініціативність, вміння працювати в колективі.
Очікувані результати:
знати:
*причини зміни дня і ночі на Землі;
*Сонце – зірка. Значення сонячного проміння для розвитку рослин;
*уявлення про космос;
умітимуть:
*ставить запитання до повідомлення, відповідає на запитання інших;
*ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого;
* використовувати інформацію, отриману з відомих йому та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо);
*обґрунтовувати свою позицію та слухати інших;
*фантазувати про життя на інших планетах.
Тема: Відкриваємо таємниці космосу
Мета: поширити знання дітей про всесвіт; розвивати пізнавальний інтерес учнів; збагачувати та активізувати словниковий запас; виховувати самостійність, активність, ініціативність, вміння працювати в колективі.
Очікувані результати:
знати:
*причини зміни дня і ночі на Землі;
*Сонце – зірка. Значення сонячного проміння для розвитку рослин;
*уявлення про космос;
умітимуть:
*ставить запитання до повідомлення, відповідає на запитання інших;
*ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого;
* використовувати інформацію, отриману з відомих йому та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо);
*обґрунтовувати свою позицію та слухати інших;
*фантазувати про життя на інших планетах.
Обладнання: макет ракети, пісочниця з підсвіткою, слова з пропущеними голосними звуками, приклади на мотузці, два обручі, предметні картинки на тему «Космос», мнемотаблиця «Планети».
Хід уроку.
Вчитель: Дорогі діти, сьогодні незвичайний урок, адже до нас завітало багато гостей, давайте ми з ними привітаємося.
Діти
Добрий день! Добрий день!
Добрий день гостям,
Ми бажаєм щастя і здоров’я вам.
А щоб щастя ось таке.
А здоров’я ось таке.
Актуалізація опорних знань.
Вчитель: саме цими днями минає 100 днів з того часу, як ви переступили поріг нашого ліцею. За цей період ви багато навчилися. Скажіть що ви вже вмієте? (відповіді дітей). Так, ви мої розумники, вже багато знаєте, а ще більше навчитеся у нашому ліцеї. Але сьогодні у нас свято і з цієї особливої нагоди ми маємо запрошення у гості. Ось послухайте:
Привіт! Я — вчителька маленьких іншопланетян. Живу в Космосі і навчаю першокласників, вони такі ж веселі завзяті, допитливі, як і ви. Високо-високо в небі, у дивовижних класах із хмар навчаються мої учні - іншопланетяни. Удень сплять, укрившись ковдрами-хмаринками. А з настанням вечора прокидаємось - та беремося до навчання. Хтось малює космічні пейзажі, грає у кометотон (зоряний бадмінтон), ганяє Чумацьким Шляхом на ковзанах, а хтось ліпить хмаровиків із пухнастих хмаринок. А ще ми вивчаємо букви, цифри, вчимося читати і рахувати. Нам радісно — і від цього сяємо різнокольоровими барвами. Дуже часто я, сидячи на кометі спостерігаю за вами і, знаєте, ви дуже схожі з моїми учнями. Отож запрошую вас у подорож нашою Галактикою. Мрію подружитися з вами!
Вчитель: Ну то як? Вирушаємо в подорож? (Так) Але пам’ятайте, що подорож - незвичайна. Нам потрібно буде показати як ми вміємо розвязувати приклади, читати і писати українською мовою, а ще, що ми знаємо про планети Сонячної системи, небесні тіла, зорі. Ви готові? (Так). А на чому ми можемо дістатись у Космос? (На ракеті). Так, ракета у нас є, але для того щоб полетіти, потрібно зібрати речі, які потрібні космонавтам. Одну річ я вам допоможу відгадати за допомогою логічних блоків.
(На дошці зашифровані два блоки, діти відгадують, складають прапор України). Як ви гадаєте чи потрібен прапор нам у Космосі? (Відповіді дітей). Розумники мої! Дуже цікаві думки. А зараз всі решту речі ви повинні зібрати самі
Технологія «Діаграма Венна»
На підлозі два обручі, які перетинаються діти сортують картинки, у червоний обруч - що потрібно в Космосі, у синій - що потрібно на Землі, на перетині - що потрібно і в Космосі і на Землі.
Вчитель: У вас все вийшло, і ми сміливо можемо вирушати в подорож. (Діти стають навколо ракети). Починаємо зворотній відлік 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1- пуск! (звучить космічна музика, діти «змійкою ідуть за вчителем і підходять до світлової пісочниці, ту їх зустрічає вчителька-іншопланетянка.)
Вчителька-іншопланетянка: Рада вітати вас дорогі першокласники. Я рада, що ви прийняли моє запрошення. Але для того щоб подорожувати Галактикою, треба вміти в ній орієнтуватися. Зараз я хочу щоб ви розказали, що ви знаєте про планети Сонячної системи.
Вчитель: Ми не просто розкажемо, а створимо діораму, це така картина створена з бутафорських предметів. (у коробці різні предмети, які своєю формою, кольором нагадують планети, орбіти. астероїди. Діти у пісочниці викладають Сонячну систему, обираючи предмети, які найкраще передають форму, розмір колір планет, аргументуючи свій вибір. Вчитель засвічує пісочницю, коли діти правильно складуть всі елементи – вчитель засвічує пісочницю).
Вчитель: А тепер давайте за допомогою мнемотаблиці розкажемо про планети віршик. (діти за допомогою картинок розповідають вірш «Парад планет»)
Вчителька-іншопланетянка: У вас все вийшло! Тепер я впевнена, що ви не заблукаєте. І вже маю для вас роботу. Допоможіть мені будь ласка перевірити роботи моїх учнів. Вони писали слова і пропустили букви. Зможете справитися з таким завданням (Так).
Діти об’єднуються в групи і вписують у словникові слова голосні звуки, читають утворені слова, складають звукову модель прикріплюють на прищіпки.
Вчитель: Які букви були пропущені у словах? Які звуки вони позначають? Що ви порадите учням-іншопланетянам щоб вони більше не робили таких помилок? (Відповіді дітей). Розумники мої, я вами пишаюся! А зараз нам час повертатися на Землю, сідаємо в ракету. (Діти стають навколо ракети, зворотній відлік…. Ракета не злітає)
Вчитель: Ой, здається наш транспорт, зламався, давайте оглянемо нашу ракету. (Діти оглядають ракету і знаходять канат на якому прив’язані аркуші з прикладами) Тут не все так просто, наша ракета заплуталася в астероїдах, її треба якнайшвидше розпутати, бо у нас закінчується кисень, маємо всього 3 хвилини. Отож до роботи, час пішов. (Вчитель на пісочному годиннику засікає час, діти розв’язують приклади.)
Вчитель: Ну ви справжні майстри. Я не сумнівалась у ваших силах, тепер нам нічого не завадить повернутися додому.
Вчителька-іншопланетянка: Як добре, що ви ще тут. Я порадилася з своїми учнями і ми вирішили подарувати кожному з вас зірку, яку ви зможете назвати своїм іменем і залишити на згадку про себе на зоряному небі. (діти друкують свої імена на зірочці і чіпляють на «зоряне небо»).
Вчитель: Як гарно і світло стало з вашими зірочками. Тепер вечорами ви зможете спостерігати за зоряним небом, і можливо, серед безлічі зірок, побачите свою іменну зірку. А тепер дякуємо вчительці-іншопланетянці за цікаву зустріч і час додому. (Діти дякують, стають навколо ракети. 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1. Пуск. Звучить музика. Діти змійкою ідуть по класу і сідають на килимок.)
Вчитель: Ось ми і вдома. У своєму класі. Давайте зараз трішки відпочинемо, заплющіть очі, розслабтеся, уявіть те, про що я буду говорити.
Психогімнастика «Я - Земля»
Я — планета. Я донька великого Сонця. Сонечко любить та зігріває мене, а я радісно кружляю навколо нього цілий рік, не втомлюючись та не зупиняючись. Я сильна. Я дихаю вільно та спокійно. Мої легені-ліси наповнюють мене чистим повітрям.
Живильною вологою напоюють моє тіло струмочки та річки, що кожного дня поспішають до морів та океанів.
Я велика. Я всім дарую притулок. Але бережіть мене. І я віддячу вам квітучим килимом — весною, теплим дощем — влітку, чудовим врожаєм — восени, а взимку — пухнастим снігом. Тож шануйте мене.
Я — планета Земля. Я — ваш рідний дім.
Підсумок уроку
Вчитель: Ось і підходить до завершення наша подорож. Давайте пригадаємо якою вона була.
Вчитель: Ви сьогодні мене порадували, я задоволена вашою роботою. Якщо ви далі будете так працювати то отримаєте міцні знання, які допоможуть вам у дорослому житті. Дякую всім за роботу.