Розробка уроку "Звідки береться цукор"

Про матеріал
Мета: вчити дітей усно висловлювати свою думку; слухати та сприймати інформацію; спілкуватися, використовувати невербальні засоби (міміку, жести). Розвивати вміння імпровізації; вміння аналізувати, робити узагальнення за результатами навчального завдання. Зберігати правильну поставу під час читання, письма, малювання. Виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності; культуру думки, відповідальність за доручену справу.
Перегляд файлу

Розробка уроку

Я досліджую світ

Звідки береться цукор?

C:\Users\user725\Desktop\Depositphotos_47173409_xl-2015.jpg

 

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

 Рогівської ЗОШ І-ІІ ст.

Малик Юлія Володимирівна

 

 

 

Клас 1                                                                                                                                        

Тема тижня: «Світ солодощів».

Тема: «Звідки береться цукор?»

Мета: вчити дітей усно висловлювати свою думку; слухати та сприймати інформацію; спілкуватися, використовувати невербальні засоби (міміку, жести).

 Розвивати вміння імпровізації; вміння аналізувати, робити узагальнення за результатами навчального завдання. Зберігати правильну поставу під час читання, письма, малювання.

Виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності; культуру думки, відповідальність за доручену справу.

Завдання уроку
     -    ділиться своїми враженнями від прослуханого;

  • поділяє слова на склади;
  • використовує голос і мову тіла (міміка, рухи) для імпровізованого відтворення;
  • бере участь у рухливих іграх;
  •  створює композицію на основі інформації , що дізнався на уроці;
  • висловлює власні припущення щодо побаченого;
  • висловлює оцінні судження щодо роботи себе й однокласників;
  • співвідносить зображення з певним об΄єктом

Навчальні предмети: Я досліджую світ, Навчання грамоти     

Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект; зображення об΄єктів, пов΄язаних з виготовленням цукру; предметні малюнки; зображення людей різних професій , що працюють у полі , на цукропереробному заводі; відеопрезентації про роботу людей у полі та на заводі , звукові схеми слів, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Створення емоційного фону заняття

1 "Девіз творчих та винахідливих"

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

2 Створення психологічного настрою. Вправа «Закінчи речення»:

  • Очі дивляться та все (бачать).
  • Вуха слухають та все (чують).
  • Голова (думає).
  • Який у вас настрій перед початком уроку? (Учні сигналізують картками).
  • Я бажаю вам, щоб такий настрій був у всіх до кінця уроку.

Отже, сьогодні ми дізнаємося багато нового, цікавого, невідомого, творчого і корисного.

3. Щоденні новини . Гра « Швидка цукерка»

         Передаючи швидко один одному «цукерку» , діти швидко називають солодкі страви , які вони знають.

ІІ. Оголошення теми і завдань заняття

  • Сьогодні ви дізнаєтесь , як до нашого столу потрапляє цукор, звідки він береться і скільки людей різних професій працюють над тим, щоб ви могли з΄їсти смачненьку цукерку чи випити солодкого чаю. Також, ми поговоримо про властивості цукру.

ІІІ. З΄ясування  досвіду учнів з теми (Додаток №1)

  • Виберіть зображення, які , на вашу думку, мають відношення до цукру.

( Діти , з – поміж ілюстрацій, прикріплених на дошці, вибирають ті, які на їхню думку, мають відношення до цукру, створюють окремо з цих ілюстрацій «асоціативний кущ» , обгрунтовуючи свій вибір.

ІV. Розширення уявлень учнів про вироблення цукру

  1. Розповідь учителя. Дослідницька діяльність.
  • Сьогодні я вам розповім , як  виробляють цукор.

  Цу́кор  — це солодкий на смак харчовий продукт. Батьківщина цукру — Індія, де він відомий 2300 років та їхньою мовою іменувався «сак-кара».В Європі цукор був відомий ще римлянам. Коричневі цукрові крупинки готували з соку цукрової тростини та ввозили в Європу з Індії. Єгипет, провінція Римської імперії, був посередником в торгівлі з Індією.

         Перша згадка в історичних документах про появу в Київській Русі кристалічного цукру, ввезеного «із заморськими товарами», з'явилося в 1273 році, але для населення він ще тривалий час був недоступним продуктом. Ширше цукор почав надходити на ринки Російської імперії починаючи з XVII століття — через порти Чорного та Балтійського морів з різних колоніальних країн. Так на зміну в'яленим і сушеним коренеплодам буряку, брукви, ріпи, які до цього широко застосовувалися для виготовлення солодких  сиропів прийшов справді «золотий» продукт — цукор.

Дослідницька діяльність. Учитель розрізає цукровий буряк на пластинки і дає дітям спробувати на слак , лизнувши. Далі можна пальчиками повозити по пластинці буряка, а потім , через кілька секунд запропонувати дітям зтулити пальчики.

- Що ви відчуваєте? (липкість)

- Який буряк на смак?

- Якого кольору?

- Отже , до якого висновку ми дійшли? Чи є цукор у цьому бурячкові?

2.Ознайомлення з новими словами. Відгадування загадки.

Сприймання графічного образу слова. Списування з друкованого тексту.

     - То як ви гадаєте, без чого не було б цукру?

  • Відгадайте загадку , яка стане вам підказкою , без чого не буде цукру.

В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я — не молодець? .

Маю диво-корінець,

Все про нього дбаю,

 Цукор відкладаю.

  • Отже, цукор виготовляють з цукрового буряка

3. Перегляд відеофільму «Як це працює: звідки цукор на вашому столі»

У кожного на парті є картки , де написано слово «буряк». Спробуйте знайти це слово і обведіть його зеленим олівцем.

поле                   буряк              землероб

         цукерка                 дощ

                       комбайнер       тростина

  • Чи є на цій картці слова , які теж пов΄язані із сьогоднішньою темою? Назвіть їх.
  • Обведіть ці слова теж і спишіть усі обведені слова у зошит.
  • Діти, подивіться зараз на екран і, можливо, хтось зможе нам сказати , що це за рослина.

 Додаток 4

  • Це цукрова тростина. Батьківщиною цієї рослини є Південна Америка. У кожного з вас на парті є зображення цукрової тростини, роздивіться його.
  • Як ви думаєте, яке відношення має ця рослина до нашого уроку?
  • З цукрової тростини також виробляють цукор.
  • Зверніть увагу на дошку, там записане слово «тростина». Запишіть його в зошити.

3.Ознайомлення з професіями, пов΄язаними з виробленням цукру. Слухання вірша та заучування його напам΄ять.

Шануймо працю землеробів:

І трактористів , й агрономів.

Ми вдячні людям і землі,

Що хліб і цукор на столі.

  1. Руханка під пісню «The Chordettes – Lollipop»

V. Аналітико- синтетичні вправи зі словами

1. Співвідношення слів відгадок і звукових схем. Відгадування загадок. Додатки

- Діти, землероб – це не одна професія, їх дуже багато. Зараз будемо відгадувати загадки і на малюнках знаходити відгадки

      Пшениці шумлять на волі,

      Де початок їм, де край?

      Землероб — начальник в полі,

       Нам вирощує врожай. (Агроном)

Під весняний пташиний свист

Оре землю ...(тракторист)

            У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)

Серед звукових схем , поданих на дошці, діти обирають ті, що відповідають назвам певних професій.

VІ. Розвиток мовних умінь.

1.Відгадування загадки

Я білий, як сніг,

В пошані у всіх.

До рота попав —

Там і пропав. (Цукор)

2.Фонетичні вправи. Вправи з лего.

  • Який звук чуємо на початку слова «цукор»?
  • Назвіть звуки в цьому слові.
  • Поділіть слово на склади.
  • Визначте наголошений і ненаголошений склади.
  • Назвіть інші слова, що починаються звуком (ц).

Вправа з лего «Покажи звуки»

Учитель пропонує дітям закрити пальчиками правої руки дупла лего стільки, скільки у слові голосних звуків, а пальцями лівої руки закрити дупла, що позначають приголосні звуки. Порахувати : скільки у слові голосних звуків, скільки приголосних. Або, з»єднати стільки червоних цеглинок, скільки голосних, а зелених – скільки приголосних звуків.

VІІ. Виконання творчих завдань.

  1. Вправа «Уяви себе»
  • Уявіть себе цукровим буряком. Щоб ви могли про себе розповісти?

Учитель підводить до усвідомлення, що цукровий буряк- культурна рослина.

VІІІ. Експеримент  «Розчинення цукру»

  • Цей цікавий експеримент продемонструє нам що речовини при різних температурах розчиняються по-різному.

Нам потрібно:

 склянка;

 холодна й гаряча вода;

 кубики льоду;

 секундомір.

Інструкція: Налийте в склянку холодної води і покладіть у неї декілька кубиків льоду. Налийте в іншу склянку гарячої води, переконавшись, що вода тієї температури, яка вам потрібна для приготування чаю. Покладіть ложку цукру в склянку з холодною водою, а потім додайте цукор у склянку з гарячою водою. Натисніть на секундомір і простежте, скільки часу розчинятиметься цукор у першій і другій склянках.

  • Що відбувається?

Теплота гарячої води здатна швидко розчиняти цукор, і це пов'язано з тим, що молекули гарячої води рухаються швидше, ніж молекули холодної води. Молекули гарячої води знаходяться далі одна від одної, що означає більше простору для молекул цукру.

ІХ.  Малювання цукрового буряка.

1.Демонстрація готового виробу.

2. Інструктаж щодо виконання роботи.

3.Повторення правил безпечної поведінки

4.Практична робота.

5.Виставка робіт. Обмін враженнями.

Х. Підбиття підсумків.

  Рефлексія.

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Чого ви навчилися на занятті?
  • Що було для вас найцікавіше?
  • Про що ви розповісте своїм рідним удома?
  • З яким настроєм завершуєте заняття?
docx
Додав(-ла)
Малик Юлія
Додано
16 жовтня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку