Розробка узагальнюючого уроку з розділу "Життя і здоров'я людини"

Про матеріал
Розробка спрямована для підведення підсумку у вивченні основних навичок надання невідкладної допомоги потерпілим під час пожежі, харчових отруєнь, кровотечі, клінічної смерті.
Перегляд файлу

 

 

Великоканівецький НВК

 

 

 

 

 

Урок з основ здоров’я для 8 класу

 

 

ПОРЯТУНОК І ЗАХИСТ ЛЮДЕЙ ПІД ЧАС ПОЖЕЖ У ГРОМАДСЬКИХ МІСЦЯХ, ШКОЛАХ. АБЕТКА НЕВІДКЛАДНОЇ ДОПОМОГИ

 

 

 

Підготував учитель основ здоров’я

Литвиненко Є.М.

 

 

Дніпрорудненська гімназія "Софія" - Перша допомога

 

 

 

 

2021р


 

           

                                                                                                             

Мета

Відпрацювання алгоритму рятування людей і надання невідкладної допо­моги потерпілим під час пожежі, харчових отруєнь, термічних опіків, надання невідкладної допомоги потерпілим.

 

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  •                    оцінюють свою готовність рятувати людей на пожежі;
  •                    пояснюють свої дії за алгоритмом рятування людей на пожежі;
  • демонструють уміння надавати невідкладну допомогу при отруєнні чадним газом і термічних опіках.
  • наводять аргументи про значення невідкладної допомоги для ряту­вання життя і здоров’я потерпілих;
  • демонструють уміння визначати стан потерпілого; робити штучне дихання і непрямий масаж серця (самостійно і в парі); дотримува­тися заходів особистої безпеки під час надання невідкладної допо­моги.

 

Обладнання і матеріали

  •                    Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
  • Медична аптечка з нашатирним спиртом, знеболювальним, перев’язувальним матеріалом, ножицями. Нашатирний спирт, пристрій для виконання штучного дихання, ліхтарик, люстерко, захисні рукавички, поліетилено­ва плівка.

 

Що підготувати заздалегідь

  • Підготувати з волонтерами демонстрації дій: визначення стану потерпілого; штучної вентиляції легень;

• непрямого масажу серця;

повного алгоритму реанімації (однією людиною і в парі);

захисту від інфекцій, що передаються через кров.

 

Зворотний зв’язок, актуалізація теми

  1.   Привітайте учнів.

Вступне слово вчителя: «Щодня у світі відбуваються тисячі подій, які порушують спокій людей, призводять до їх загибелі або значних матеріаль­них збитків. Такі події називають надзвичайними ситуаціями».

 «У попередніх класах на уроках основ здоров’я ви вивчали, як поводитися під час грози і повені, як діяти при витікан­ні газу або у разі пожежі, під час аварії на підприємстві й дорожньо-транспортної пригоди. Однак рані­ше вас учили рятувати своє життя і здоров’я. Тепер ви подорослішали і можете рятувати не лише себе, а й інших. Та до цього треба добре під­готуватися: знати, як поводитись у конкретних НС, як рятувати себе та інших людей і надавати невідкладну допомогу потерпілим».

  1.   Мозковий штурм: «Ознаки НС».

Підсумуйте загальні ознаки НС: наявність або загроза загибелі лю­дей чи значне погіршення умов їх життєдіяльності;

заподіяння економічних збитків;

       істотна шкода довкіллю.

Стартові завдання

  1.   Міні-лекція «Види і рівні НС» (ма­теріал підручника, с. 13—14).

 

 

 

 

 

ПОЖЕЖА У ГРОМАДСЬКОМУ МІСЦІ. ТЕРМІЧНІ ОПІКИ

Пожежа у громадському місці, наприклад у школі це надзвичайна ситуація? Визначте її вид та рівень. ( техногенного походження, об’єктового рівня)

Як правильно діяти у разі пожежі у громадських місцях допоможуть нам розібратися експерти Поліна та Яна.

Дякуємо експертам тож підсумуємо

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОРОЛИКА.

 Під час необережного поводження з вогнем, окропом трапляються термічні опіки Що це і що потрібно знати для надання адекватної допомоги продовжать експерти.

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОРОЛИКА


 

ХАРЧОВІ ОТРУЄННЯ

 

 Фізичне здоров’я неможливе без повноцінного харчування. Але не завжди люди схиляються до вибору продуктів , що є більш корисними. Часто на вибір впливають ціна, реклама, смак продуктів. Недотримання гігієни харчування, правил зберігання продуктів можуть спричинити харчові отруєння. Давайте послухаємо поради Назара та Даші  - наших експертів з безпеки харчування. Та звіримо їх рекомендації використовуючи матеріал підручника на сторінках 56, 57,59.

Подякуємо експертам. Перегляньмо відео.

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОРОЛИКА

 

 


АБЕТККА НЕВІДКЛАДНОЇ ДОПОМОГИ

Актуалізація теми

  1.   Міні-лекція (підручник, с. 26): статистика нещасних випадків; значення невідкладної допомоги.

Практична робота «Надання не­відкладної допомоги у надзвичайних ситуаціях»

Наші експерти з надання невідкладної допомоги Тарас та Вадим розкажуть і продемонструють:

1: як визначити стан потер­пілого (підручник, с. 28);

2: як робити штучне дихан­ня (підручник, с. 29);

3: як робити непрямий ма­саж серця (підручник, с. 30);

4: Які бувають кровотечі та як правильно їх спинити.

ПЕРЕГЛЯНЬМО ВІДЕО ЩОБ ПІДСУМУВАТИ ІНФОРМАЦІЮ

 

Завдання парам:

• розподілити ролі й потренуватися виконувати ці дії помінятися ролями і ще раз потре­нуватися це робити. З НАМАЛЬОВАНИМИ МАНЕКЕНАМИ.

 

Підсумкові завдання

  1.   Підведіть підсумки тренінгу.
  2.   Запитайте учнів, що їм найбільше запам’яталося з нього.

 

Підсумкове завдання

Читання притчі «Як здолати велет­ня».

 

Підсумкові завдання, завершення тре­нінгу

  1.   По черзі продовжити фразу: «Я не розгублюся і зможу рятувати людей під час пожежі, тих що отруїлися продуктами харчування, зумію надати невідкладну допомогу, зупинити кровотечу, тому що...».
  2.   Підведіть підсумки уроку або запи­тайте учнів, що їм найбільше сподо­балося на тренінгу.

 


 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку