Розробка веб-квесту з екології на тему: «Біорізноманіття – єдина умова існування життя»

Про матеріал

Мета: показати на прикладах глобальну роль біорізноманіття – як фактора збереження життя на Землі, підвищити мотивацію для вирішення екологічних проблем шляхом використання пошукових та творчих методів, застосування ігрових прийомів, розвивати навички роботи з Інтернет-сервісами.

Обладнання: комп'ютер, можливість підключення до Інтернету.

Перегляд файлу

Розробка веб-квесту

«Біорізноманіття – єдина умова існування життя»

 

Автор Божко Неля Анатоліївна,

вчитель біології, хімії та екології

Запорізької гімназії № 6

 

  1. Для учнів 8-9 класів
  2. Час виконання – 90 хвилин

 

Мета: показати на прикладах глобальну роль біорізноманіття – як фактора збереження життя на Землі, підвищити мотивацію для вирішення екологічних проблем шляхом використання пошукових та творчих методів, застосування ігрових прийомів, розвивати навички роботи з Інтернет-сервісами.

 

Обладнання: комп’ютер, можливість підключення до Інтернету.

Зав’язка:

Над планетою Сонячної системи Земля повисла загроза зруйнування величезними метеоритами. Планетарна рада прийняла рішення почати всесвітню евакуацію живих організмів на планету Х, яка більше всього підходила Земним умовам. Були складені плани евакуації. Але виникли питання по деяким видам про необхідність їх збереження, адже серед них багато шкідників і паразитів. Для вирішення цих питань визвали екологів Всесвітньої екологічної ліги. Відчути свою роль у збереженні життя на Землі, краще зрозуміти природу, зможеш, пройшовши цей веб-квест. Але спочатку ознайомся з правилами безпечного Інтернету.

 

Основні правила безпечного Інтернету:

 

Любий друже!

На сьогодні Інтернет відіграє важливу роль в житті сучасної людини. Глобальна мережа Інтернет – це необмежений ресурс, який може бути використаний як для навчання, так і для відпочинку та спілкування з друзями. Але вміщаючи в себе великий інформаційний, навчальний та розважальний потенціал, Інтернет може бути небезпечним та становити певний ризик, особливо для тебе.

Тому:

не надавай незнайомим особам свої дані та інформацію про близьких та родичів по електронній пошті, в чатах, за допомогою систем миттєвого обміну повідомленнями;

 

не відправляй повідомлення непристойного змісту, чи ті, які мають інформацію, що може образити іншу людину;

 

не відправляй свою фотокартку чи фотокартки родичів;

 

не здійснюй фінансові операції через мережу Інтернет без нагляду дорослих;

 

не погоджуйся на зустрічі з незнайомими людьми, чи здійснюй це лише в громадських місцях та в присутності батьків чи когось з дорослих;

 

повідомляй батьків, старших друзів у разі отримання інформації, що змусить почуватись некомфортно чи має характер залякування. [ 1 ]

 

Квестові завдання:

  1. Горобці – зерноїдні, і в 1958 році в Китаї їх визнали шкідливими і вирішили винищити. Після системного знищення цих птахів, дійсно, в 1959 році китайці зібрали значно більший урожай в порівнянні з минулими роками. Але у наступному році сталася продовольча катастрофа – від голоду померло від 10 до 30 мільйонів китайців.  Як пов’язане знищення горобців з голодом у Китаї? [ 2 ]

https://otvet.imgsmail.ru/download/f293b32224ae20d476942070aad41972_i-5983.jpg

Використовуючи сервіси для створення мотиваторів, створи мотиватор або демотиватор, який би відобразив значення горобців в екосистемі.

  1. У Німеччині наприкінці 18 сторіччя вчені та лісничі вирішили трансформувати «хаотичний» природний ліс у ліс нового типу, який повинен був складатися з геометричних точних рядів і забезпечувати постійну прибутковість. Майже все 19 сторіччя німці пунктуально вичищали свій ліс. Перші покоління дерев демонстрували найбільшу міцність  і  давали великі прибутки.  А через покоління ріст лісу і відповідно й прибутки різко пішли на спад. Поміркуйте, чому знизилась продуктивність лісу? [ 3 ] Використовуючи сервіси створення карти знань, (дивись бібліотечку сервісів), побудуй карту знань, в якій познач екосистемні зв’язки у широколистяному лісі.
  2. На острові Малайзії ведеться боротьба з малярійними комарами, переносниками різноманітних небезпечних хвороб. Околиці одного з сіл були оброблені спеціальним порошком проти комарів.  Комарі були знищені, в ящірках, які харчувалися цими комахами, накопичилася отрута, що призвела до знищення котів, які їли ящірок. У результаті в цій місцевості розвелась велика кількість пацюків. Місцевим жителям прийшлось завозити їх природних хижаків – котів. [ 3 ] Використовуючи пошукові програми, знайди інформацію, до яких ще наслідків може привести знищення комарів?
  3. Прочитай статтю в Вікіпедії про вимерлих тварин [ 4 ] та зроби хмаринку тегів тих тварин, які найбільше вразили тебе.

Висновки:

Отже, мій друже, ти впевнився, що в природі все взаємопов’язане. Навіть ті види, яких ми хочемо позбутися, займають певну роль в екосистемі, котру можна легко зруйнувати, видаливши ланку, що нам не сподобалася. Біорізноманіття – це єдина умова існування життя, так як:

  1. Високе біорізноманіття забезпечує стабільність та продуктивність екосистем.
  2. Різні види, займаючи відповідні екологічні ніші, забезпечуючи повніше використання ресурсів.
  3. Повніше використання ресурсів протидіє біологічному вторгненню.
  4. Конкуренція за ресурси між видами сприяє ефективнішому природному добору. [ 5 ]

 

Завдання на літо: Відпочиваючи влітку на природі, фотографуй рідкісні види рослин та тварин. Використовуючи фотосервіси,  ти зможеш зробити мітки та опис, де ці фотографії були зроблені, таким чином у тебе буде віртуальна карта! Це буде не тільки цікаво, але ще й вагомим вкладом для збереження цих видів.

 

Список посилань:

  1. Основні правила безпечного Інтернету. [Сайт Інтерпол Укрбюро]. - Режим доступу:  http://42827.ncbint00.web.hosting-test.net/?p=237.
  2. Великая воробьиная война (Китай, 1958-59г.). [Сайт TERRA-Z.] - Режим доступу: http://www.terra-z.ru/archives/11122 
  3. Экологические задачи. [Социальная сеть работников образования nsportal.ru/] - Режим доступу: http://nsportal.ru/shkola/ekologiya/library/2014/03/25/sbornik-zadach-po-ekologii
  4. Животные, вымершие после 1500 года. [Википедия]. - Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%8B%D0%B5,_%D0%B2%D1%8B%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%B8%D0%B5_%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5_1500_%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0.
  5. Біорізноманіття. [Вікіпедія.] - Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%96%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82%D1%82%D1%8F 

 

Бібліотечка сервісів:

Cервіси для створення мотиваторів (демотиваторів):

 Відеосервіси:

 Сервіси створення хмарини тегів:

 Найбільш відомі фотосервіси:

 Сервіс для побудови карти знань  http://bubbl.us/

 Пошукові системи Гугл, Яндекс.

Квест розміщений на платформі jimdo за посиланням http://noevkovcheg.jimdo.com/

Запрошую до перегляду вже реалізований мною веб-квест - проект «Моє  довкілля – моє майбутнє». Його ви можете знайти за посиланням    http://ecocrajina76.jimdo.com/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Болотіна Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Туінов Іван Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1564
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку