Прищеплювати учням елементарні навички гігієни. Виховувати турботливе ставлення про своє здоров′я та здоров′я навколишніх. Розвивати бажання бути охайним, чистим.
Підготувала й провела
Ященко І. В.
Харків
Мета: прищеплювати учням елементарні навички гігієни. Виховувати турботливе ставлення про своє здоров′я та здоров′я навколишніх. Розвивати бажання бути охайним, чистим, акуратним.
Хід заняття
- Діти! Тема нашої виховної години "Буду чистим і охайним - то й здоровим буду я." Наша виховна година трохи незвичайна, навіть, казкова. Ми отримали телеграму від лікаря Айболита. Ось вона. (Зачитування телеграми).
"Дорогі мої друзі! Вітаю вас зі святом здоров′я, яке ви проводитиме в своєму класі. Дуже радий за вас, що ви прагнете бути здоровими. Нажаль, сам не зможу приїхати, але присилаю до вас своїх помічників. Бажаю всім міцного здоров′я. Лікар Айболить".
- Поки помічників лікаря Айболита немає, ми почнемо нашу виховну годину. У народі кажуть: "Здоров′я - всьому голова", або "Здоров′я - найбільше багатство". Чому так кажуть? Як ви розумієте ці прислів′я?
- А які ще прислів′я про здоров′я ви знаєте? Поясніть їх значення.
1 В здоровому тілі - здоровий дух.
2 Не поспішай гарно вдягатись, а поспішай умиватись.
3 Чиста вода - для хвороби біда.
4 Бережи одяг доки новий, а здоров′я поки молодий.
5 Як про здоров′я дбаєш, так і маєш.
6 Наше здоров′я - в наших руках.
7 Без здоров′я нема щастя.
8 Охайність - запорука здоров′я.
(Стук в двері.)
- А ось, мабуть, і помічники лікаря Айболита.
(Входять Мило, Зубна Щітка, Носова Хустинка, Гребінець.)
- Добрий день, друзі! Ми помічники лікаря Айболита. Ми приїхали до вас на свято здоров′я, щоб розповісти вам багато ціка-
вого і навчити вас берегти своє здоров′я. Але спочатку, ви
повинні відгадати, хто ми?
Мило: Коли пінюсь - на бруд злюсь, Людям я допомагаю,
Всі мікроби з них змиваю.
Саме ж худну й пропадаю.
Діти: Мило!
Мило: Правильно! Я - Мило. Мило - це річ, без якої ніколи не миються. Мило - найбільший ворог бруду. Ще 300 років тому навіть королі не вважали за потрібне часто митися. Та ми знаємо, що бруд можна змити тільки за допомогою води і мила. Але скажіть мені, яке мило миє краще: те, що мало піниться, чи те, що дає багато піни?
(Відповіді дітей)
- Добре миє те мило, яке дає велику піну. Якщо ви уважно роздивитесь піну, то побачите, що вона складається з малесеньких мильних бульбашок. Саме ці бульбашечки і збирають бруд з ваших рук.
- Чому обов'язково треба митися з милом?
(Відповіді)
Зубна Щітка:А тепер, любі діти, відгадайте - хто я?
Костяна спинка,
На черевці - щетинка.
По зубам стрибала,
Всі кришки виганяла.
(Відповіді)
- Ви вгадали! Я - зубна щітка, та якою ви кожного дня чистите зуби. Ви мене впізнали. А чи знаєте ви, коли я з′явилася на світ. Не знаєте! Ну тоді я вам розповім. Зубну щітку придумали дуже давно. Довгий час нею могли користуватися лише багаті люди. Замість зубної пасти використовували попіл із горілих оленячих рогів. Прості люди протирали зуби крейдою, або настоєм м′яти. У різних народів - різні щітки. Наприклад, французи придумали зубну щітку з музикою, щоб дітям було приємно чистити зуби.
- Діти, а хто мені скаже, навіщо взагалі чистити зуби?
(Відповіді дітей.)
Гребінець: А ось загадка про мене!
Зубате, а не кусається,
По голові тиняється.
Як воно називається.
- Я - гребінець. Дуже важлива і потрібна річ. Чи знаєте ви,
Що коли люди не будуть користуватися гребінцем, то їх волосся стане кошлатим, почне швидко сіктися, а людина з нерозчесаним волоссям виглядає дуже негарно.
Гребінець люди знають дуже-дуже давно. Перші гребінці первісні люди робили з кісток тварин. Зараз існує дуже багато найрізноманітніших за формою, розміром та кольором гребінців. Розчісуючи волосся, ми робимо масаж голови і від цього наше волосся краще росте, стає густішим і красивішим.
- Чому волосся стає густішим і блискучим, якщо ретельно розчісуватися? (Відповіді.)
Носова хустинка: - А тепер відгадайте загадку про мене.
Я в пригоді стану всім –
І дорослим, і малим.
Витру сльози і носи.
При собі мене носи.
- В старі часи на Сході хустинка була зубною, нею витирали зуби. І зараз в деяких східних країнах її використовують замість зубної щітки. А у Європі хустинка була спочатку прикрасою. Багаті люди вихвалялись хустинками з дорогої тканини, прикрашеними вишивками і навіть дорогоцінним камінням. Поступово люди зрозуміли, що хустинка може принести більшу користь. При чханні та кашлі хвора людина розповсюджує навколо себе до 40 тис. дуже мілких крапельок, в яких можуть міститись різні віруси та мікроби. Ці крапельки можуть розлітатись на 3-5 м. Інші люди, що стоять поруч, вдихають ці крапельки і можуть захворіти.
Якщо ти при чханні, або кашлі затулити рота складеною вчетверо хустинкою, то перекриєш шлях мікробам і не заразиш оточуючих людей.
-Діти! А ще для чого нам потрібна носова хустинка?
(Відповіді дітей)
(Стук у двері. Заходить принцеса Бруднуля.)
Бруднуля: А ось і я! Не чекали? А що тут у вас відбувається?
(Відповіді дітей)
- Свято чистоти і здоров′я?! Фе! Як це нудно бути чистим і охайним! Щодня чистити зуби, мити руки, обличчя, навіть шию. Ні! Це не для мене. Я - принцеса Бруднуля! Я живу у королівстві
Бруду і Сміття. Як би ви знали, діти, як у вас там весело. Ми
ніколи не вмиваємось, не чистимо зуби, не розчісуємось, не чис-
тимо черевиків, не прибираємо в кімнатах. Не життя, а рай.
-Діти! Хто хоче поселитися у нашій прекрасній країні.
(Відповіді дітей.)
- Чому ви не хочете?! Це ж так просто! Тільки перестаньте вмиватись і чистити зуби, і зразу ж потрапите в країну грязнуль.
(Відповіді.)
- Не хочете?! Ну тоді дозвольте, я залишуся з вами. Мені дуже хочеться послухати, про що ви тут говоритимете.
/Відповіді дітей./
Вчитель: Ну що ж залишайся, послухай, що тобі скажуть наші учні.
- Діти! Давайте розкажемо принцесі Грязнулі, що треба робити, щоб бути здоровими.
Учні:
1 Всім відомо, і всім ясно -
Буть здоровим - це прекрасно!
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
2 Якшо хочеш здоровим бути,
Правило запам′ятай:
Щогодини, щохвилини
Про своє здоров′я дбай.
3 Глянь, без мила і водиці
Умивається дві киці.
Язичком вмиваються
Лапками втираються.
Я до крана сам дістану,
Умиваюсь біля крана.
Милю милом щоки, шию
І водою добре мию.
4 Хлюпоче водиченька,
Чиста із криниченьки.
Вмиє Аня рученьки,
Вмиє Аня личенько.
Хлюпочеться водиченька,
Розцвітає личенько.
Зросте Аня здоровою,
Гарною, бадьорою.
5 Кроленята - глянуть любо:
Об морквинки чистять зуби
І тому в них зубки цілі
Гострі - гострі, білі - білі.
В мене щіточка зубна
Подивіться - ось вона!
Зверху вниз і навпаки
Чищу зубки залюбки.
6 Носить півник - співунець
На голівці гребінець.
Гребінцем тим знає кожний
Причесатися не можна.
А у мене, а у мене
Є гребіночка зелена.
Я нікого не прошу,
Сам голівку причешу.
7 Ведмежатко косолапе,
У барлозі смокче лапу
Ой яка принадна,
Наче шоколадна.
Не ведмідь же я, малята,
Щоб до рота пальці брати.
Це мені не звично,
Не гігієнічно.
8 Крем узяв я із полички,
Сам почистив черевички,
Ще й помив колошки
Для сестри Явдошки.
9 Поросяткам у корито
Їжі свіжої налито.
Нечепури лізуть прямо
У корито із ногами.
Я коли кінчаю їсти
На столі у мене чисто.
Скатертину не заллю,
Бо порядок я люблю.
Вчитель: Молодці діти! Ви все правильно зрозуміли і тепер знаєте, що робити, щоб бути завжди охайними і здоровими. Але ми з вами забули про одну важливу річ. Про ранкову зарядку.
10 Ти привчайся до порядку, Кожен день роби зарядку. Загартовуйсь сміливіш - Будеш здоровіш.
Вчитель: І ми зараз зробимо зарядку. (Фізкультхвилинка.)
Вчитель: - А тепер я хочу познайомити вас з сестричками –близнючками: Хворійкою і Нехворійкою.
Нехворійка закаляється,
І зарядкою займається.
У Хворійки - Сто хвороб:
Все болить: живіт і лоб.
Вона з кицею муркоче,
Навіть слухати не хоче,
Що здоров′я починається
Там де наша лінь кінчаться.
Лінь Хворійці умиваться,
Встать раніше, причесаться,
Скласти речі до порядку,
День почати із зарядки,
Зуби чистить, вуха мити Ні!
Не хоче це робити
Бо вона не розуміє,
Що від цього і хворіє.
Бруднуля: Діти! Тепер я все зрозуміла. Не хочу більше бути
Принцесою Бруднулею. Хочу бути, як ви - чистою, охайною і здоровою. Дякую вам, діти, що допомогли мені це зрозуміти.
Вчитель: - Зараз ми всі разом виконаємо пісеньку про чистоту.
В нашім класі чистота
На першому місці.