Розробка виховного заходу "Дівчата чи хлопці"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу для старшокласників "Дівчата чи хлопці" . Це інтелектуально-розважальна гра спрямована на повторення , узагальнення знань з математики.
Перегляд файлу

Інтелектуально – розважальна гра

«Дівчата чи хлопці»

Мета:

навчальна: повторити та систематизувати зна­ння навчального матеріалу з математики за курс основної школи;

розвивальна: розвивати творчий потенціал, ло­гічне мислення, кмітливість учнів; формувати вмін­ня працювати в команді, вести дискусію, приймати рішення в нестандартних ситуаціях;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, толерантність, повагу до суперника.

ХІД ЗАХОДУ

1-й ведучий

Ми раді сердечно всіх привітати,

Змагаються нині хлопці й дівчата.

Тобі, математико, наші вітання,

Це ж ти запросила нас на змагання.

 Сучасну і давню науку чудову

 Сьогодні у дії побачимо знову.

Чекають тут різні на нас запитання,

І конкурси хитрі, й цікаві завдання,

Задачі серйозні, та є й жартівливі.

Змагаються учні розумні й кмітливі.

2-й ведучий. Добрий день, шановні учасники гри і гості! Розпочинаємо математич­ну інтелектуально-розважальну гру. Геніаль­ний французький учений Блез Паскаль писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати момент зробити його трохи цікавішим».

1-й ведучий. У нашому світі існує од­вічна проблема — чоловіки й жінки завжди намагаються з’ясувати, хто є кращим в пев­ній сфері життя. Не є винятком і математи­ка. Наші хлопці вважають, що дівчина і мате­матика — несумісні, а дівчата, у свою чергу, доводять, що хлопці глибоко помиляються. Отже, сьогодні нас очікує завзята боротьба, тому не гаятимемо часу, а розпочнемо нашу інтелектуально-розважальну гру.

1-й ведучий  Правила гри

  1.  У грі беруть участь дві команди: команда дівчат і команда хлопців.
  2.  Перемога в кожному з конкурсів додасть команді два бали.
  3.  У випадку нічийного результату для ви­значення переможця в конкурсі команди беруть участь у додатковому змаганні

  2 ведучий   Команди після кожного конкурсу можуть отримати ще один бал. Для цього потрібно якомога точніше відповісти на бонусне за­питання. (допускається похибка у 10%)

Примітка. Бонусні запитання були складені за результатами опитування старшокласників, проведеного напередодні.

1 ведучий Рахувати бали і слідкувати за грою буде наше вельмишановне журі:

 

2 ведучий   І конкурс  Один із двох

Кожній команді буде задано по одному запитанню. Після короткого обговорення один із членів команди дає відповідь.

1 ведучий  Запитання хлопцям. Як ви думаєте, яку з тем (за результатом опитування) дівчата вва­жають складнішою: теорема Піфагора чи ква­дратні рівняння?

2 ведучий Запитання дівчатам. Як ви думаєте, який зі способів розв’язання квадратних рівнянь (за результатом опитування) хлопці вважають простішим: із використанням теореми Вієта чи формули дискримінанта?

1 ведучий  Бонусні запитання

Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вва­жають, що вони знають математику краще за дівчат?

     Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вва­жають, що геометрія складніша за алгебру?

  1. ведучий  2 конкурс ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ

1 ведучий. Пропонуємо учасникам гри повторити теоретичний курс математики осно­вної школи.

2 ведучий. Гравцям потрібно відпові­сти на 12 запитань у режимі бліц. Відповідати потрібно швидко. Кожна правильна відповідь 1 бал.

1 ведучий  Запитання для команди дівчат

  1.  Як називають числа, які використовують для лічби предметів. (Натуральні)
  2.  Назвіть одиницю площі, яка дорівнює 100 ар. (Гектар)
  3.  Що є геометричним місцем точок, рівновіддалених від деякої точки? (Коло)
  4.  Як перекласти з грецької «та, що іде від кута і до кута»? (Діагональ)
  5.  Як називають прилад для вимірювання і побудови кутів? (Транспортир)
  6.  Як називають відрізок, що сполучає вер­шину трикутника з серединою протилежної сторони цього трикутника? (Медіана)
  7.  Що є центром кола, вписаного в трикут­ник? (Точка перетину бісектрис трикут­ника)
  8.  Як називають трикутник, дві сторони якого рівні? (Рівнобедрений)
  9.  Як називають криву, що є графіком функ­ції у = х2 ? (Парабола)
  10.  Як називають паралелограм, усі сторони якого рівні? (Ромб)
  11.  Скажіть одним словом: «Найбільша хорда кола». (Діаметр)
  12.     Що більше: cos40° чи sin50°? (Рівні)

2 ведучий Запитання для команди хлопців

  1.  Як називають одиницю площі, що дорівнює 100 м2? (Ар)
  2.  Як називають суму довжин усіх сторін мно­гокутника? (Периметр)
  3.  Як називають прямокутний паралелепіпед, усі ребра якого рівні? (Куб)
  4.  Як називають натуральне число, більше за 1, яке ділиться тільки на 1 і саме на себе? (Просте)
  5.  Скажіть одним словом: «Мільйон мільйо­нів». (Трильйон)
  6.  У якому трикутнику висота лежить поза трикутником? (У тупокутному)
  7.  Чому дорівнює градусна міра розгорнутого кута? (180 градусів)
  8.  Як називають прямі, що перетинаються під прямим кутом? (Перпендикулярні)

 9. Як називають чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні? (Трапеція)

  1.  Що є центром кола, описаного навколо трикутника? (Точка перетину серединних перпендикулярів)
  2.  Як називають криву, яка є графіком функ­ції у = х2 ? (парабола)
  3.  Що більше: соs 90° чи sin90°?   (sіп90°)

1 ведучий  Бонусні запитання

Для хлопців . Скільки відсотків старшокласників  нашої школи вважають математику своїм улюбленим предметом?

2 ведучий Для дівчат  Скільки відсотків старшокласників нашої школи вважають  математику найскладнішим предметом шкільної програми?

1 ведучий Шановні присутні Ви відчуваєте насолоду, розв’язуючи задачі, доводячи теореми? Тоді ви — наша лю­дина. Пропонуємо вам пройти тест «Справжній математик».

 Ви справжній математик, якщо вва­жаєте, що ...

 ...комп’ютер і планшет? Вони ніщо по­рівняно з правильним і красивим доведенням!

 ...якщо для того, щоб відмовити хлоп­цю в побаченні, ви говорите: «Пробач, але наші різносторонні кути, утворені за перетину двох прямих січною, рівні».

…чи на запитання набридливого за­лицяльника: «Може, перетнемося ввечері?» відповідаєте: «Не в цій геометрії!».

 ...якщо ви вважаєте, що в крокодила є крила ... Просто їхня кількість дорівнює нулю.

 ...якщо ви переконані в тому, що ма­тематика — це вам не фізика, де можна схімічити.

 ...якщо, виходячи з дому, ви відчува­єте тривогу через те, що забули рівняння Мак­свелла в інтегральній формі.

 ...якщо ви згодні з першим правилом математики: «Якщо розв’язується легко, то ви розв’язуєте неправильно».

    2 ведучий Надаємо слово нашому журі

1 ведучий  3 конкурс СКЛАДИ СЛОВО

На одяг гравців прикріплені аркуші, на яких написані літери. Гравцям потрібно з цих літер скласти слова, що є відповідями на по­ставлені запитання. Відповідь зараховують, якщо гравці вишикувалися в ряд, і слово чи­тається правильно, також враховується швидкість виконання завдання. За правильність виконання 2 бали і за швидкість плюс ще один бал.

2 ведучий Завдання  для команди хлопців

Літери: К, Д, Р, Т, У, А, Г, И.                        Відлік часу почався.

  1.  Частина площини, обмежена колом. (Круг)
  2.  Вони бувають суміжними, вертикальними, відповідними. (Кути)
  3.  Частина кола. (Дуга)
  4.  Він допоможе, якщо не розв’язується за­дача. (Друг)
  5.  Буває, що коли виконують домашнє за­вдання, то до математики вони не дохо­дять. (Руки)

Завдання для команди дівчат.

Літери: Т, О, І, К, Л, Р, О, Д.     Відлік часу почався.

 1. Воно є у людини, у фізиці його занурю­ють у воду, а в математиці воно є фігурою у просторі. (Тіло)

 2.  Фігура, що складається з усіх точок пло­щини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)

3.  Пора року, коли можна відпочити від ма­тематики. (Літо)

 4. Про виконання домашнього завдання з ма­тематики говорять приказкою: «Зробив ... — гуляй сміливо». (Діло)

 5. Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв’язують задачі біля дошки? (Тріо)

1 ведучий А тепер бонусні запитання.

Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вва­жають, що математика потрібна їм у майбут­ньому?

Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вва­жають, що математика — це наука для чоло­віків?

Пропонуємо Вашій увазі пісню «Задача»

  1. ведучий Наступний конкурс ПРИСЛІВ'Я, ПРИКАЗКИ І ТЕОРЕМИ

1 ведучий. Ви знаєте, що існують прислів’я і приказки, де зустрічаються числа. Також ви знаєте, що числа зустрічаються і у формулюваннях математич­них тверджень — аксіом, теорем, ознак. Для участі в цьому конкурсі я запрошую по одному учаснику від кожної команди.

Я повідомлю їм теореми, у формулюванні яких є числа, а вони за допомогою жестів і мі­міки мають показати ці теореми своїм коман­дам. Переможе команда, якій на відгадування теореми знадобиться менше часу. Підказка: у формулюванні теорем є число 3. Розпочинаємо разом.

Теорема для команди дівчат

Якщо три сторони одного трикутника пропорційні  трьом сторонам другого трикутника, то такі трикутники подібні.

Теорема для команди хлопців

На 3 діляться ті і тільки ті числа, сума цифр яких ділиться на 3.

1 ведучий  Бонусні запитання

Для дівчат. Скільки відсотків хлопців поми­лилися, обчислюючи значення виразу: 2 + 2•2?

Для хлопців. Скільки відсотків дівчат пра­вильно обчислили значення виразу: 62?

2 ведучий А чи знаєте Ви , чим на думку математика, є Новий рік?

Це середнє арифметичне  між католицьким і православним Різдвом.

1 ведучий  Дехто говорить , що стакан води наполовину порожній, а дехто, що він наполовину повний. А як Ви думаєте?

Стакан удвічі більший ніж потрібно.

2 ведучий просимо журі оголосити результати чотирьох конкурсів.

1 ведучий Наступний конкурс  ЧОЛОВІК ЧИ ЖІНКА

 Усім учасникам команди по черзі ставлять запитання. Гравцям потрібно визначити, якого роду відповідь на запитання: чоловічого чи жі­ночого. Саму відповідь називати не потрібно. Відповідає учасник , якому задали запитання.  Часу на роздуми немає, відповідати потрібно відразу. За правильну відповідь 1 бал.

  1. ведучий 1.  Чотирикутник, сторони якого попарно па­ралельні. (Чоловічий)

2.  Півдобуток діагоналей ромба. (Жіночий)

3. Твердження, яке не потребує доведення. (Жіночий)

4. Розділ математики, що вивчає рівняння. (Жіночий)

5. Добуток, що складається з однакових множників. (Чоловічий)

6. Число, що перетворює рівняння на пра­вильну рівність. (Чоловічий)

7. Числовий множник, що стоїть перед бук веним виразом. (Чоловічий)

8. Графік квадратичної функції. (Жіночий)

9. Відрізок, що сполучає вершини трикут­ника. (Жіночий)

10. Незалежна змінна у функції. (Чоловічий)

11. Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. (Жіночий)

12. Те, що відрізок перетворює на вектор. (Чо­ловічий)

1 ведучий  І знову бонусні запитання

Для дівчат. Скільки відсотків хлопців у магазині перевіряють, чи правильно їм дали решту?

Для хлопців. Скільки відсотків дівчат не ко­ристуються калькуляторами?

2 ведучий  А тепер на бонусні запитання відповідають вболівальники

Приймаються перші три відповіді. За правильну відповідь 1бал команді

Запитання для вболівальників хлопців.

Як ви вважаєте, скільки відсотків дівчат правильно розв’язали задачу.

5 картоплин зварили в каструлі за 30хв. За скільки хвилин можна зварити 1 картоплину?

Запитання для вболівальників дівчат.

Як Ви вважаєте, скільки відсотків хлопців правильно дали відповідь на запитання.

Що знаходиться між берегом і річкою?

1 ведучий Поки наше вельмишановне журі готується до оголошення проміжних результатів послухаємо новини математики.

1 ведучий  Наступний конкурс  Обмін ролями

Хлопцям потрібно розв’язати задачу зі сфе­ри діяльності жінок, а дівчатам — зі сфери ді­яльності чоловіків.

Задача хлопцям. Оксана Іванівна мала за певний час надрукувати 180 сторінок. Проте вона виконала цю роботу на 3 години рані­ше строку, оскільки друкувала щогодини на З сторінки більше, ніж планувала. Скільки сторінок вона друкувала щогодини? (12 сто­рінок)

Задача дівчатам. Трактористи Петро і Назар, працюючи разом, зорали поле за 12 год. За скільки годин може зорати це поле Петро, пра­цюючи самостійно, якщо він може це зробити на 7 Год швидше, ніж Назар? (21 год)

2 ведучий Поки учасники працюють над задачами  Конкурс уболівальників

Бал отримає та команда, уболівальники якої дадуть більше правильних відповідей на запитання.

1. Український педагог і математик, що пра­цював над темою «Квадратні рівняння», на одне прізвище з видатним російським композитором. (М. А. Чайковський)

2. Французький математик, за фахом — юрист. Установив залежність між коре­нями і коефіцієнтами квадратних рівнянь. (Ф. Вієт)

  1.  Іменем цього французького математика на­звана система координат. (Р. Декарт)
  2.  Відомий український математик, на поста­менті пам’ятника якому викарбувані слова «Моя любов — Україна і математика»,  на одне прізвище з українським президентом. (М. П. Кравчук)
  3.  Російський учений, що створив свою геометрію. (М. Лобачевський)
  4.  Давньорецький філософ і математик, який зі своїми учнями досліджував властивості чисел, геометричних фігур і небесних сві­тил. Його теорема має близько ста доведень. (Піфагор)
  5. У цього давньогрецького вченого цар запи­тав, чи немає в геометрії коротшого шляху, ніж той, що він пропонує у своїх книжках. На це вчений відповів: «Ні, у математиці навіть для царів немає інших шляхів!..» (Евклід)
  6.  Цей давньогрецький учений був одним із перших творців геометрії. Він довів те­ореми про рівність вертикальних кутів, про рівність кутів при основі рівнобедре- ного трикутника, про вписаний кут, який спирається на діаметр кола. Користуючись астролябією, передбачив сонячне затем­нення у 585 р. до н. е. (Фалес)

1 ведучий Отже , бал від уболівальників отримує команда …

2 ведучий Повертаємось до наших учасників.

 Скільки Оксана Іванівна сторінок друкувала щогодини?

За скільки  годин Петро може зорати поле?

1 ведучий  Цифри, із яких складаєть­ся число, здобуте у відповіді, потрібно додати. Число, що отримали, показує кількість дій, які треба буде  виконати хлопцям і дівчатам. Причому хлопці виконуватимуть жіночу робо­ту, а дівчата — чоловічу.  Дівчатам потрібно заби­ти три цвяхи, а хлопцям пришити три ґудзи­ки. Час виконання  практичної частини — 3 хвилини.

2 ведучий Бонусні запитання

Для дівчат. Скільки відсотків хлопців, оби­раючи дівчину, не зважатимуть на її оцінки у школі?

Для хлопців. Скільки відсотків дівчат, оби­раючи хлопця, зважатимуть на його оцінки у школі?

1 ведучий   І останній конкурс  Середнє арифметичне

2 ведучий Чи добре  команди знають своїх суперників.

1  ведучий Кожній команді потрібно розставити в один ряд своїх суперників залежно від їхнього середнього балу  успішності  з математики за І семестр у порядку спадання.

Виграє у цьому конкурсі команда, яка правильно поставила найбільшу кількість учасників.

2 ведучий . Поки команди розставляють учасників ми хочемо привітати і нагородити учасників міжнародних конкурсів «Кенгуру « і «Олімпус»  ,

Запрошуємо вручити дипломи голову журі.

 

1 ведучий  Прошу журі до слова , чи правильно розставлені учасники команд.

Просимо оголосити  підсумки гри.

2 ведучий Закінчився конкурс, визначені переможці. Щиро вітаємо переможців нашої гри і хочемо зазначити, що для якісного розвитку науки ми повинні зажди все робити разом, не поділяючись на дівчат і хлопців, не визначаючи, хто сьогодні є кращим або кому сьогодні більше пощастило.

1 ведучий

      Любіть Україну і матема­тику!

Математика потрібна для людей, вона — засіб і творителька ідей.

Аби корисним і мудрим був наш чин, слід властивості пізнати величин.

Щоб опанувати часу кожну мить, треба добре їх закони зрозуміть.

Щоб нові прокласти траси у світи, треба разом з математикою йти...

       Щоб розумно жив і діяв людський рід, добре знати математику нам слід

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Заграй Оксана
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку