Інтелектуально – розважальна гра
«Дівчата чи хлопці»
Мета:
навчальна: повторити та систематизувати знання навчального матеріалу з математики за курс основної школи;
розвивальна: розвивати творчий потенціал, логічне мислення, кмітливість учнів; формувати вміння працювати в команді, вести дискусію, приймати рішення в нестандартних ситуаціях;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, толерантність, повагу до суперника.
ХІД ЗАХОДУ
1-й ведучий
Ми раді сердечно всіх привітати,
Змагаються нині хлопці й дівчата.
Тобі, математико, наші вітання,
Це ж ти запросила нас на змагання.
Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
Чекають тут різні на нас запитання,
І конкурси хитрі, й цікаві завдання,
Задачі серйозні, та є й жартівливі.
Змагаються учні розумні й кмітливі.
2-й ведучий. Добрий день, шановні учасники гри і гості! Розпочинаємо математичну інтелектуально-розважальну гру. Геніальний французький учений Блез Паскаль писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати момент зробити його трохи цікавішим».
1-й ведучий. У нашому світі існує одвічна проблема — чоловіки й жінки завжди намагаються з’ясувати, хто є кращим в певній сфері життя. Не є винятком і математика. Наші хлопці вважають, що дівчина і математика — несумісні, а дівчата, у свою чергу, доводять, що хлопці глибоко помиляються. Отже, сьогодні нас очікує завзята боротьба, тому не гаятимемо часу, а розпочнемо нашу інтелектуально-розважальну гру.
1-й ведучий Правила гри
2 ведучий Команди після кожного конкурсу можуть отримати ще один бал. Для цього потрібно якомога точніше відповісти на бонусне запитання. (допускається похибка у 10%)
Примітка. Бонусні запитання були складені за результатами опитування старшокласників, проведеного напередодні.
1 ведучий Рахувати бали і слідкувати за грою буде наше вельмишановне журі:
2 ведучий І конкурс Один із двох
Кожній команді буде задано по одному запитанню. Після короткого обговорення один із членів команди дає відповідь.
1 ведучий Запитання хлопцям. Як ви думаєте, яку з тем (за результатом опитування) дівчата вважають складнішою: теорема Піфагора чи квадратні рівняння?
2 ведучий Запитання дівчатам. Як ви думаєте, який зі способів розв’язання квадратних рівнянь (за результатом опитування) хлопці вважають простішим: із використанням теореми Вієта чи формули дискримінанта?
1 ведучий Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вважають, що вони знають математику краще за дівчат?
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вважають, що геометрія складніша за алгебру?
1 ведучий. Пропонуємо учасникам гри повторити теоретичний курс математики основної школи.
2 ведучий. Гравцям потрібно відповісти на 12 запитань у режимі бліц. Відповідати потрібно швидко. Кожна правильна відповідь 1 бал.
1 ведучий Запитання для команди дівчат
2 ведучий Запитання для команди хлопців
9. Як називають чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні? (Трапеція)
1 ведучий Бонусні запитання
Для хлопців . Скільки відсотків старшокласників нашої школи вважають математику своїм улюбленим предметом?
2 ведучий Для дівчат Скільки відсотків старшокласників нашої школи вважають математику найскладнішим предметом шкільної програми?
1 ведучий Шановні присутні Ви відчуваєте насолоду, розв’язуючи задачі, доводячи теореми? Тоді ви — наша людина. Пропонуємо вам пройти тест «Справжній математик».
Ви справжній математик, якщо вважаєте, що ...
...комп’ютер і планшет? Вони ніщо порівняно з правильним і красивим доведенням!
...якщо для того, щоб відмовити хлопцю в побаченні, ви говорите: «Пробач, але наші різносторонні кути, утворені за перетину двох прямих січною, рівні».
…чи на запитання набридливого залицяльника: «Може, перетнемося ввечері?» відповідаєте: «Не в цій геометрії!».
...якщо ви вважаєте, що в крокодила є крила ... Просто їхня кількість дорівнює нулю.
...якщо ви переконані в тому, що математика — це вам не фізика, де можна схімічити.
...якщо, виходячи з дому, ви відчуваєте тривогу через те, що забули рівняння Максвелла в інтегральній формі.
...якщо ви згодні з першим правилом математики: «Якщо розв’язується легко, то ви розв’язуєте неправильно».
2 ведучий Надаємо слово нашому журі
1 ведучий 3 конкурс СКЛАДИ СЛОВО
На одяг гравців прикріплені аркуші, на яких написані літери. Гравцям потрібно з цих літер скласти слова, що є відповідями на поставлені запитання. Відповідь зараховують, якщо гравці вишикувалися в ряд, і слово читається правильно, також враховується швидкість виконання завдання. За правильність виконання 2 бали і за швидкість плюс ще один бал.
2 ведучий Завдання для команди хлопців
Літери: К, Д, Р, Т, У, А, Г, И. Відлік часу почався.
Завдання для команди дівчат.
Літери: Т, О, І, К, Л, Р, О, Д. Відлік часу почався.
1. Воно є у людини, у фізиці його занурюють у воду, а в математиці воно є фігурою у просторі. (Тіло)
2. Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)
3. Пора року, коли можна відпочити від математики. (Літо)
4. Про виконання домашнього завдання з математики говорять приказкою: «Зробив ... — гуляй сміливо». (Діло)
5. Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв’язують задачі біля дошки? (Тріо)
1 ведучий А тепер бонусні запитання.
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців вважають, що математика потрібна їм у майбутньому?
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат вважають, що математика — це наука для чоловіків?
Пропонуємо Вашій увазі пісню «Задача»
1 ведучий. Ви знаєте, що існують прислів’я і приказки, де зустрічаються числа. Також ви знаєте, що числа зустрічаються і у формулюваннях математичних тверджень — аксіом, теорем, ознак. Для участі в цьому конкурсі я запрошую по одному учаснику від кожної команди.
Я повідомлю їм теореми, у формулюванні яких є числа, а вони за допомогою жестів і міміки мають показати ці теореми своїм командам. Переможе команда, якій на відгадування теореми знадобиться менше часу. Підказка: у формулюванні теорем є число 3. Розпочинаємо разом.
Теорема для команди дівчат
Якщо три сторони одного трикутника пропорційні трьом сторонам другого трикутника, то такі трикутники подібні.
Теорема для команди хлопців
На 3 діляться ті і тільки ті числа, сума цифр яких ділиться на 3.
1 ведучий Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців помилилися, обчислюючи значення виразу: 2 + 2•2?
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат правильно обчислили значення виразу: 62?
2 ведучий А чи знаєте Ви , чим на думку математика, є Новий рік?
Це середнє арифметичне між католицьким і православним Різдвом.
1 ведучий Дехто говорить , що стакан води наполовину порожній, а дехто, що він наполовину повний. А як Ви думаєте?
Стакан удвічі більший ніж потрібно.
2 ведучий просимо журі оголосити результати чотирьох конкурсів.
1 ведучий Наступний конкурс ЧОЛОВІК ЧИ ЖІНКА
Усім учасникам команди по черзі ставлять запитання. Гравцям потрібно визначити, якого роду відповідь на запитання: чоловічого чи жіночого. Саму відповідь називати не потрібно. Відповідає учасник , якому задали запитання. Часу на роздуми немає, відповідати потрібно відразу. За правильну відповідь 1 бал.
2. Півдобуток діагоналей ромба. (Жіночий)
3. Твердження, яке не потребує доведення. (Жіночий)
4. Розділ математики, що вивчає рівняння. (Жіночий)
5. Добуток, що складається з однакових множників. (Чоловічий)
6. Число, що перетворює рівняння на правильну рівність. (Чоловічий)
7. Числовий множник, що стоїть перед бук веним виразом. (Чоловічий)
8. Графік квадратичної функції. (Жіночий)
9. Відрізок, що сполучає вершини трикутника. (Жіночий)
10. Незалежна змінна у функції. (Чоловічий)
11. Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні. (Жіночий)
12. Те, що відрізок перетворює на вектор. (Чоловічий)
1 ведучий І знову бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців у магазині перевіряють, чи правильно їм дали решту?
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат не користуються калькуляторами?
2 ведучий А тепер на бонусні запитання відповідають вболівальники
Приймаються перші три відповіді. За правильну відповідь 1бал команді
Запитання для вболівальників хлопців.
Як ви вважаєте, скільки відсотків дівчат правильно розв’язали задачу.
5 картоплин зварили в каструлі за 30хв. За скільки хвилин можна зварити 1 картоплину?
Запитання для вболівальників дівчат.
Як Ви вважаєте, скільки відсотків хлопців правильно дали відповідь на запитання.
Що знаходиться між берегом і річкою?
1 ведучий Поки наше вельмишановне журі готується до оголошення проміжних результатів послухаємо новини математики.
1 ведучий Наступний конкурс Обмін ролями
Хлопцям потрібно розв’язати задачу зі сфери діяльності жінок, а дівчатам — зі сфери діяльності чоловіків.
Задача хлопцям. Оксана Іванівна мала за певний час надрукувати 180 сторінок. Проте вона виконала цю роботу на 3 години раніше строку, оскільки друкувала щогодини на З сторінки більше, ніж планувала. Скільки сторінок вона друкувала щогодини? (12 сторінок)
Задача дівчатам. Трактористи Петро і Назар, працюючи разом, зорали поле за 12 год. За скільки годин може зорати це поле Петро, працюючи самостійно, якщо він може це зробити на 7 Год швидше, ніж Назар? (21 год)
2 ведучий Поки учасники працюють над задачами Конкурс уболівальників
Бал отримає та команда, уболівальники якої дадуть більше правильних відповідей на запитання.
1. Український педагог і математик, що працював над темою «Квадратні рівняння», на одне прізвище з видатним російським композитором. (М. А. Чайковський)
2. Французький математик, за фахом — юрист. Установив залежність між коренями і коефіцієнтами квадратних рівнянь. (Ф. Вієт)
1 ведучий Отже , бал від уболівальників отримує команда …
2 ведучий Повертаємось до наших учасників.
Скільки Оксана Іванівна сторінок друкувала щогодини?
За скільки годин Петро може зорати поле?
1 ведучий Цифри, із яких складається число, здобуте у відповіді, потрібно додати. Число, що отримали, показує кількість дій, які треба буде виконати хлопцям і дівчатам. Причому хлопці виконуватимуть жіночу роботу, а дівчата — чоловічу. Дівчатам потрібно забити три цвяхи, а хлопцям пришити три ґудзики. Час виконання практичної частини — 3 хвилини.
2 ведучий Бонусні запитання
Для дівчат. Скільки відсотків хлопців, обираючи дівчину, не зважатимуть на її оцінки у школі?
Для хлопців. Скільки відсотків дівчат, обираючи хлопця, зважатимуть на його оцінки у школі?
1 ведучий І останній конкурс Середнє арифметичне
2 ведучий Чи добре команди знають своїх суперників.
1 ведучий Кожній команді потрібно розставити в один ряд своїх суперників залежно від їхнього середнього балу успішності з математики за І семестр у порядку спадання.
Виграє у цьому конкурсі команда, яка правильно поставила найбільшу кількість учасників.
2 ведучий . Поки команди розставляють учасників ми хочемо привітати і нагородити учасників міжнародних конкурсів «Кенгуру « і «Олімпус» ,
Запрошуємо вручити дипломи голову журі.
1 ведучий Прошу журі до слова , чи правильно розставлені учасники команд.
Просимо оголосити підсумки гри.
2 ведучий Закінчився конкурс, визначені переможці. Щиро вітаємо переможців нашої гри і хочемо зазначити, що для якісного розвитку науки ми повинні зажди все робити разом, не поділяючись на дівчат і хлопців, не визначаючи, хто сьогодні є кращим або кому сьогодні більше пощастило.
1 ведучий
Любіть Україну і математику!
Математика потрібна для людей, вона — засіб і творителька ідей.
Аби корисним і мудрим був наш чин, слід властивості пізнати величин.
Щоб опанувати часу кожну мить, треба добре їх закони зрозуміть.
Щоб нові прокласти траси у світи, треба разом з математикою йти...
Щоб розумно жив і діяв людський рід, добре знати математику нам слід