Розробка виховного заходу "Добро і зло в нашій душі."

Про матеріал

Розробка виховної години для початкової школи, на тему "Добро і зло в нашій душі"

Мета: визначити і окреслити суть категорій "добро" і "зло"; допомогти усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному становленні особистості.Формувати вміння сприймати оцінку своїх учинків іншими і наводити приклади такої оцінки.Виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, уміння самооцінювати їх.


Перегляд файлу

Тема: Добро і зло в нашій душі.

Мета:  визначити і окреслити суть категорій "добро" і "зло"; допомогти усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному становленні особистості.Формувати вміння сприймати оцінку своїх учинків іншими і наводити приклади такої оцінки.Виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, уміння самооцінювати їх.

                                                      Хід роботи

Вступ.

Діти ви прочитали багато книжок та оповідань, знаєте різні приклади, в яких живуть такі протилежні категорії як «добро» і «зло».

Кожен учинок, думка є вибором того або іншого. Але, здійснюючи шляхетні й гарні вчинки, людина інколи може керуватися негативними мотивами. При цьому людина не переймається високою ідеєю, щирим бажанням допомогти; внутрішньо вона залишається байдужою до проблем того, кому допомагає. Через це в християнстві найвищу цінність має та доброчинність, яка робиться від щирого серця.

Основна частина.

Діти, а зарез я прочитатаю вам дві історії і хочу, щоб ви проаналізували їх. (чит.)Який висновок ви зробили прослухавши ці історії?

Сердечна вдячність панночки

Це було у невеличкому місті, біля одного з магазинів. П'ятеро обірваних хлопчаків грались біля вхідних дверей у надії зустріти багатого покупця і попросити милостині. Один з жебраючих побачив красиву машину, що наближалась і виблискувала. З машини вийшла красуня у голубому капелюшку і зупинилась біля входу у магазин. Один з хлопчаків відкрив двері і відійшов, пропускаючи жінку вперед. „Сердечно дякую," - промовила пані і погладила його по голові. Було важко уявити, що така людина подякувала маленькому обірванцю. Її голос вразив і збентежив його.

Того дня хлопчик не міг забути. І вирішив раз і назавжди, що більше не буде обірванцем і прохачем. Спочатку він продавав неподалік пиріжки, а коли підріс

  • викупив той самий магазин і став його власником. Минули роки, і в прекрасний день відчинились двері й увійшла уже старша, але та ж пані „Ви мене пізнаєте?"
  •   запитав власник магазину „А хіба ми з Вами зустрічались? Щось я не пригадую."

„Зате я пам'ятатиму Вас завжди, у свій час лише два Ваші слова змінили все моє життя."                                                                                          1

Намагайтесь і ви дарувати слова мудрості і подяки кожен день для тих, хто вас оточує. Може, чиєсь життя від цього стане світлішим і щасливішим.

 

 

 

                              Лицар жорстокої душі

 

Кожного літа Андрій приїздив до бабусі в село. Серед однолітків він вирізнявся своєю особистістю. Ходив завжди в чистих напрасованих сорочках. Мав при собі носові хусточки у кожній кишені: білосніжні, гаптовані мереживом. Взуття начищене до блиску.

Андрій, іншими словами, був авторитет. Він мав диски сучасніших груп, безсумнівно знав всіх акторів, які знімалися в бойовиках, непогано грав на гітарі. Але найбільшим його захопленням залишався футбол. Сільським хлопцям було цікаво знати про особисте життя футболістів, тренерів, тому, вони проводили багато часу, слухаючи його.

Андрій вмів сподобатись. То з магазину якійсь жінці допоможе піднести сумку, то витягне з криниці води стареньким, то забере із дитсадка сусідського хлопчика. На міського лицаря дивились із захопленням і ставили за приклад у кожній сім'ї.

Закінчувалось літо. Міський герой повертався додому, прощався з усіма, аж до осінніх канікул.

У вересні екскурсію в Андрійкове місто вирішили організувати для сільських учнів, які добре вчаться. Замовили автобуса, продумали, які цікаві місця відвідати. О пів на десяту автобус зупинився біля величного замку. Потрібно було почекати ще тридцять хвилин. І саме тут за вікнами автобуса учні побачили таку картину. До школи ішов хлопчик з важким ранцем за спиною. Назустріч малому наближались три здоровані: „Привіт, малий, гроші приніс?". Хлопченя простягнуло паперову купюру. „Оце все? Ми сказали тобі принести більше. Провчити цю нікчему!" - наказав один з них і першим штовхнув хлопчика. Потім всі троє кинулись бити ногами беззахисного школяра. Шофер і вчитель вибігли з автобуса, щоб припинити це неподобство, діти обурено дивились на нападників. Один з розбишак кивнув чорнявим чубом, і всі завмерли. Здоровань, який керував процесом побиття... Андрій... той самий лицар акуратний, чемний, привітний і ... жорстокий. Не можна було повірити, але це справді — Андрій.Ніхто не міг промовити ні слова. Один вчинок хлопця, якого вважали героєм, перекреслив все те добре, що звикли бачити раніше.

„Ось як у житті буває, — промовив вчител-ь фізкультури, — у людини іноді є два обличчя - добра і зла. Одне справжнє, а інше заховане під маскою.

2

 

 

 

1 історія: Андрійко здійснюючи шляхетні й гарні вчинки керувався негативними мотивами (бажанням виставити себе у гарному світлі, змусити гарно говорити про себе, отримати схвалення, подяку, нагороду, підвищити свій рейтинг).

2 історія: в другій історії панночка сама того не усвідомлюючи по своїй доброті подякувала хлопчику і цим самим докорінно змінила його життя. Отже, будьте щедрими на добрі слова.

Діти коли ви були маленькими і не вміли читати матуся вам читала казочки. Як відомо майже у всіх казках йдеться про боротьбу добра і зла. Які ви знаєте казки про добро і зло?

(«Попелюшка», «Білосніжка і семеро гномів», «Змій-горинич», «Спляча красуня», «12 місяців» та ін.)

А зарез діти я пропоную вам паписати які складові входять до визначення добра і зла, ви мені казатимете, а я буду записувати.             

Зло: 

  1. Грубість
  2. Вбивство
  3. Насильство
  4. Ненависть
  5. Грубість
  6. Байдужість
  7. Зрада
  8. Розбійництво
  9. Злодійство

 

Добро:

  1. Щедрість
  2. Любов
  3. Чесність
  4. Співпереживання
  5. Ніжність
  6. Дружба
  7. Щирість
  8. Безкорисливість
  9. Толерантність
  10. Ввічливість
  11. Справедливість
  12. Чуйність                                                                                                     
  13. Уважність
  14. Вірність    

                                                                                                                                                3      

 

Я хочу запропонувати вам розглянути 2 ситуації і ви послухавши повинні дібрати  із довідки прислів'я, які можна використати в наведених ситуаціях.

І ситуація


Бабуся Ганна сиділа на лавочці. Вона чула, як неподалік сперечалися Дмитрик і Толя. Кожен із хлопчиків переконував іншого, що має право першим прочитати книжку, яка сьогодні надійшла до шкільної бібліотеки. Дмитрик говорив про свого батька-льотчика, а Толя про свою маму-лікаря. Головні герої книжки – пілот і лікар. Бабуся Ганна, вислухавши їхню суперечку, усміхнулася і сказала: ...
                                                           ІІ ситуація
Маринка давно мріяла про таку ляльку, як у Зої. У крамниці ще залишалася одна така ж. На день народження мама обіцяла її купити. Та коли дівчинка з мамою прийшла в магазин, на вітрині ляльки вже не було. Побачивши сльози на очах Маринки, продавець загадково посміхнулася і, ніби чарівниця, винесла ляльки, які щойно привезли для продажу. Серед них дівчинка побачила таку ляльку, таку – аж подих перехопило! "Ось цю ми й візьмемо, – сказала мама, – Бачиш..."
 

Довідка. Справжнє щастя завжди попереду;
Батьком-матір'ю не хвались, а хвалися честю.

 Підбиття підсумків
Отже, Добро – це життя людини заради інших, щире бажання допомогти, любов до батьків, близьких, Батьківщини, здатність до самопожертви. Зло – бажання отримати від життя все можливе, не рахуючись ні з ким і ні з чим, замкненість і зосередженість на власних проблемах, інтересах, амбіціях. Хотілося б , щоб після цього уроку кожен з вас осмислив свою життєву позицію, став добрішим, кращим, досконалішим і жив по цим правилам:

Золоті правила:


1. Ставитися до інших так, як ви б хотіли, щоб ставилися до вас.
2. Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.
3. Не знущатися, не сміятися над каліками.
4. Не проходити байдуже мимо людської біди, горя, розпачу.
 5. Вміти не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужому щастю

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку