Тема: "Господарі природи - МИ!" Мета: Виховувати в учнів почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та шанобливе ставлення до неї. Обладнання: Презентація з відеоматеріалами, вислови відомих людей про природу, фото природи, музичні твори відомих композиторів, фото картин відомих художників про природу.
Арбузинський професійний аграрний ліцей
Тема:
|
Підготували учні групи 36, професія Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних; продавець продовольчих товарів, класний керівник: Димова Т.В. майстер в/н: Шніт Ю.П. |
ГОСПОДАРІ ПРИРОДИ - МИ
Арбузинка, 2017 р.
Тематична лінійка
Тема: Господарі природи - МИ!
Мета: Виховувати в учнів почуття прекрасного, любов до природи рідного краю та шанобливе ставлення до неї.
Обладнання: Презентація з відеоматеріалами, вислови відомих людей про природу, фото природи, музичні твори відомих композиторів, фото картин відомих художників про природу.
Учитель: Вікіпедія: Приро́да (термін є частковою калькою латинського слова natūra — від лат. nat — народжувати, породжувати) — багатозначний термін, що залежно від контексту може означати:
-У широкому розумінні природа — органічний і неорганічний матеріальний світ, Всесвіт, у всій сукупності і зв'язках його форм, що є об'єктом людської діяльності і пізнання, основний об'єкт вивчення науки, включно з тим, що створене діяльністю людини. Саме в такому, найширшому розумінні, природу вивчає природознавство — сукупність наук про світ, що ставлять перед собою мету відкриття законів природи.
- У вужчому розуміння природа — це те, що не створене людською діяльністю. В цьому розумінні природне протиставляється штучному, як, наприклад, природний інтелект протиставляється штучному інтелекту, або природний шовк — штучному шовку.
- Природа в буденному розумінні — сукупність щоденних умов існування людства, тобто земне оточення, в якому живе людина (за винятком створеного нею): ліси, поля, гори й степи, флора й фауна. Саме в такому розумінні слово природа входить у словосполучення "дика природа", "незаймана природа", "первісна природа".
- Виходячи з ідеї природної цілісності світу, український вчений О. М. Костенко запропонував таке визначення поняття «природа»: Природа -це сутність, яка породжує усе суще і дає йому закони.
Ми сьогодні поговоримо про природу і ставлення людей до неї.
Учень1: Природа – це краса! Це могутні ліси, горді гори, безмежні степи, це сонце чи місяць в небі, міріади зірок, біле сяйво Чумацького шляху.
Учень 2: Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає в нас природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів – усе це дороге серцю і ні з чим його не можливо зрівняти, забути. Рідний край – наш дім, вишенька біля хати, хрущі над вишнями, вулиця, по якій ми ходимо, річечка, біля якої відпочиваємо, у якій так любимо плескатися.
Учень 3. «Люби природу не як символ
Душі своєї,
Люби природу не для себе –
Люби для неї»
Учитель. Писав у одному із своїх віршів Максим Рильський. Відомі письменники, поети, художники, філософи зверталися до теми «Природа».
Н.Г. Гарін-Михайлівський
Т. Готьє
Леонардо да Вінчі
Ш. Монтеск 'є
Х. Огума
Цицерон
Учень 3. Картини зміни пори року, шелест листя, пташині голоси, плескіт хвиль, дзюрчання струмка, грозовий гуркіт – все це можна передати в музиці.
(звучить музика П.І.Чайковського «Пори року», «Травень», «Спів жайворонка».
Учень 4. Багато знаменитих композиторів вміли робити це блискуче: їх музичні твори про природу стали класикою музичного пейзажу.
Композитори: А. Вівальді, Йозеф Гайді відобразили в музиці пори року. Зараз звучить твір П.І. Чайковького «Спів жайворонка».
Тему «Природи» розкривають композитори такі, як А.Вівальді «Пори року», Йозеф Гайді – «Пори року», П.І.Чайковський «Пори року».
Звучить мелодія із твору П.І.Чайковського «Березень», «Пісня жаворонка».
Учень. Не можемо оминути тему живопису. Перед вами «Пейзаж зі снігом» Вінсента Ван Гога (Нідерландський художник 30.03.1853р.- 29.07.1890р)
Учень. Сучасна американська художниця Джудді Гібсон зображала на своїх полотнах природу і як особливий елемент – будиночок. У її картинах безпосередність і теплота.
Учень. Перед вами «Український пейзаж» - полотно українського художника С.І. Васильківського.
Учитель. З одного боку люди обожнюють природу, милуються нею, оспівують в своїх творах, а з іншого – створюють глобальні екологічні проблеми.
Учень. Людська діяльність нині різко суперечить з довкіллям – середовищем власного життя. А це загрожує існуванню самої цивілізації.
(відеоролик 2)
Інформація до відома:
Щоденно на нашій планеті:
Щохвилини:
Учитель. Незважаючи ні на що, людина почуває себе не часткою природи, а її володарем, царем...
(відоролик «Послухай музику землі»)
Використані джерела:
Інтернет – ресурси