Сценарій виховного заходу, у якому учасникам потрібно буде продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості,щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
.
МЕТА: розширити кругозір учнів про козацтво; популяризувати фізичну культуру та спорт; виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
ОБЛАДНАННЯ: святково прибраний зал; українські національні костюми для учнів; спортивні знаряддя.
ВЧИТЕЛЬ.
- Дорогі діти, шановні дорослі! Сьогодні ми проведемо змагання для учнів, у якому учасникам потрібно буде продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості.
- Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
- Оцінюватиме змагання журі у складі ( називає членів журі).
ГЕТЬМАН (читає).
«Сини мої, козаки! Я, гетьман козацького війська, наказую провести змагання двох куренів, щоб підняти бойовий дух і мудрість нашого козацтва» Отамани, шикуйте курені!
1.ПРИВІТАННЯ КУРЕНІВ ОДИН ОДНОМУ.
Отаман першого куреня (командує).
Курінь «Дзвіночок»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
«Дзвонять весело дзвіночки –
України сини й дочки».
ПРИВІТАННЯ СУПЕРНИКАМ:
«Нехай знає рідна мати – вільна Україна:
Козаки ми ще маленькі – зате гідна зміна».
Отаман другого куреня (командує).
Курінь «Берегиня»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
Рідну хату зберігати,
Тата й маму шанувати,
Честю роду дорожити –
Україні служити.
ПРИВІТАННЯ СУПЕРНИКАМ:
Душу й тіло ми положим
за нашу свободу
І покажем, що ми, браття, -
Козацького роду.
ГЕТЬМАН. Вільно.
2. КОНКУРС «ПОЇЗД».
- Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо. За моїм сигналом отамани біжать навколо поворотного прапорця, підбігають до команди, чіпляють одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього. (Конкурс)
3. КОНКУРС «ХТО СИЛЬНІШИЙ»
(Перетягування каната двома куренями).
4. КОНКУРС МАЙСТЕРНИХ ХУДОЖНИКІВ.
-На прикріплених аркушах паперу кожна команда повинна намалювати козака на повний зріст. Один учасник біжить – малює голову, повертається, тоді наступний – тулуб і т.д. Виграє команда, яка швидко, згуртовано, акуратно і точно намалює козака.
5.КОНКУРС «ХТО КОГО ПЕРЕТАНЦЮЄ».
- Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою.
- Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок.
- Отож, спробуйте і ви свої сили в танці. Умови конкурсу: за бажанням вибираються два учасники із різних команд. Хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.
(Конкурс).
ВЕДУЧА.
А зараз ми надаємо слово журі. (Підбиття підсумків за 5 конкурсів).
ВЕДУЧА.
Слово для підведення підсумків змагань надається журі.
ГЕТЬМАН (читає грамоту).
- Я – гетьман усіх вільних земель українських і всієї держави – даною мені владою і своєю волею велю привітати найсміливіших, найдружніших козаків.
(Оголошуються переможці, нагороджуються грамотами і подарунками).
ВЕДУЧИЙ.
Хай не буде суперечок
Серед нас ніколи!
Нехай спорт нас об`єднає
В нашій рідній школі!
ВЕДУЧА.
Здорові діти – нація здорова,
Багата Україна і чудова.
Тож здоровими ростіть,
В майбутнє добрими ідіть.
ВЧИТЕЛЬ.
- Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони - гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.
- Навчайтеся бути здоровими! І навчайте цього інших людей, що оточують вас.
Успіхів вам і здоров`я!