Сценарій "Прощання з початковою школою"

Про матеріал
  • Матеріал дає змогу вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати. Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ  СВЯТА «ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»

 

Мета:  Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.

            Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.

            Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

 

Обладнання: «Чарівна квітка», макети книг, корони з літерами, великий конверт з  листом.

 

Дійові особи:  Циганка, Дівчинка – Плакса, Баба Яга, Помилка, Буквар                            

 

                                                        1.  Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними  й наше свято –

Вшанування букваря!

 

  1. Ми Букварик почали

Восени вивчати.

А тепер вже на 12

Вміємо читати.

 

  1. Літера перша і перше слово,

З книгою перша серйозна розмова.

Перша сторінка, наступна сторінка,

Успіхи перші, і перші сльозинки.

 

4.  Про труднощі пережиті,

Про те, як їх ми долали

Можна стільки говорити,

Та часу замало.

 

5.  Любі гості, мами й тата,

В нас букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас

На гостину в перший клас.

 

6.  Свято гарним вийти зможе,

Якщо кожен допоможе.

Від пісень і жартів, звісно,

Хай сьогодні буде тісно!

 

Вчитель.До вашої уваги пісня про нашу першу книгу «Букварика».

 

 Тоді учні отримують листа.

 

Учитель читає листа:

«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення.

Ваш Букварик.»

 

Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.

(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).

 

Циганка: А ви хто такі?

Вчитель :  Це першокласники.

Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.

Вчитель :  Не треба їм гадати. Вони і без тебе знають, що оцінки у них будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.

Циганка: Яку пелюстку . Краще обчисліть вирази на смужках.

(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).

Циганка: Вгадали.

Вчитель :А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.

(Циганка віддає дітям пелюстку.)

 

 (Знову звучить музика і з’являється Дівчинка - плакса).

 

Плакса: я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.

 

Вчитель. наші дітки вже вміють співати не тільки українські пісні, але пісні українською мовою. Ось одна із них.

 

(Весела пісенька у виконанні дітей).

Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.

 

(З’являється Баба Яга).

Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось.  Ну що згода?  Відгадайте від кого ці телеграми.(Зачитує телеграми від казкових героїв: я по закутку метений, я на яйцях спечений. Я від баби втік, я від діда втік…).

 

 (Виходить Помилка).

Помилка:                                                                                                                                         Я Помилка лукава,

Погана в мене слава.

Букви плутаю, бува,

Перекручую слова.

Якщо батьки пелюсточку бажаєте,

Попрацювати добре маєте.

 

У конверті завдання для батьків.

- Відшукати слова у слові.

 

Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик? Давайте заспіваємо йому веселе пісеньку «Школярка» може він скоріше вернеться до нас.

 

(Заходить Букварик).

 

Букварик:                                                                                                                                          Я мандрую по країнах,

Я з абеткою дружу.

І малечу як зустріну

Грамоті одразу вчу.

Я щасливий дуже,

І тому радію,

Що всі діти в вашім класі

Читати вже вміють.

Всі літери вже вивчені,

Усіх їх тридцять три.

Вони сьогодні зі мною

У гості до вас прийшли.

 

                                                               (Виходять літери).

 

Всі : Ми – літери відомі,

Ми кожному знайомі.

 

Буква А                                                                                                                                                А в алфавіті — найперша,

А в алфавіті — найлегша.

А іще ця буква А

І дзвінка, і голосна.

 

Буква Б                                                                                                                                           Диво-яблуко росте,

Мабуть, справді не просте.

Мов запитує тебе:

- Схоже я на букву Б?

 

Буква В                                                                                                                                 Привітались на шосе

Буква І та буква 3.

Де ж вони? Ну й дива:

З двох з'явилася одна.

Їй дали ім'я нове — буква В.

 

Буква Г                                                                                                                                         Гусак угледів гусінь

Гелгоче до Ганусі.

  • Поглянь! Га-га! Ге-ге!

А й справді – буква Г.

 

Буква Д.

Буква Д — як в лісі дім.

Живуть птахи дружно в нім.

Дядечко дятел І його дітвора,

Дрізд з діточками своїми двома.

 

Буква Е.                                                                                                                                Етажерка, юний друже,

Для книжок потрібна дуже

Етажерка як на те

І сама мов буква Е.

 

Буква Ж.

Як спіймати нам жука?

Адже жук завжди тіка.

Женя каже: - Та невже

Жук такий, як буква Ж ?

 

Буква 3.

Збоку, знизу і згори схожа 3 на цифру «три».

Є три зуби в букви 3, ними все вона гризе.

 

Вчитель. А зараз до вашої уваги пісня про наших гарненьких першокласників.

 

Буква И.

И хороший голос має,

Але слів не починає.

Ти до неї підійди

І скажи їй: «Букво И,

Подивися, як розквітли

Наші ниви і лани».

 

Буква І.

І підслухало розмову,

І з'єднало слово з словом.

І співає всі пісні —

І великі, І малі.

Над собою крапку носить,

І нічого в нас не просить.

 

Буква Й.

Я не хто, а буква Й.

Щоб мене не сплутать з И,

Я купив берет новий,

Не великий, не малий.

Подивіться, ось який!

 

Буква К.

Вранці Півник в курнику:

Будить всіх: «Ку-ку-рі-ку!

Прокидайтеся, курчата,

Будем букву К вивчати».

Оце — Ж, а оце — К.

Цілий жук і пів жука.

 

Буква М.                                                                                                                                        Ми за рученьки взялись

Із гори помчали вниз.

Пронеслися вихорцем

Двоє друзів – буква М.

 

Буква Н.

Он до хати перелаз.

Хоч обходь, хоч перелазь.

Він видніється ген-ген.

Перелаз — як буква Н.

 

Буква П.

Гарні хлопці-молодці

Закопали два стовпці.

Третій їм допомогав –

Поперечину поклав.

І на втіху дітворі

Буква «П» вже у дворі.

 

Вчитель. Наші учні вміють не лише читати, писати, рахувати,вони вміють також і веселитися, тому послухайте жартівливу пісеньку «Засмутилось кошеня».

 

Буква Р.

Тигреня весь день ричить.

Яку букву воно вчить?

Ну, звичайно, всім відомо.

Буква Р для всіх знайома.

 

Буква С.

Сіла мишка у куток,

З'їла бублика шматок.

Мишку налякав наш пес.

Залишилась буква С.

 

Буква Т.

Буква Т дощу боїться.

Хоч вона без цукру й солі,

Та не може обійтися

Без своєї парасолі.

 

Буква У.

Якось ввечері на даху завивала буква У.

Бо невіглас вітер більш не знає літер.

 

Буква Ф.

Всім відомо без підказки

Буква Ф — як ключ від казки.

Нізащо його від нас

Не відніме Карабас.

 

Буква X.

Буква X все ходить, ходить,

Місця собі не знаходить.

Зупинися, букво X,

Не роби з себе сміха.

 

Буква Ц.

Цукор, цап, цукерка, киця,

Цирк, цибуля, озерце,

Сонце, місяць – подивіться:

Всюди є тут буква «це».

 

Буква Ч.

Чуєш чайник біля чашки

Так чомусь зітхає важко?

Чай у ніс йому пече,

Чайник став як буква «че».

 

Букви Ш і Щ.

Букві Щ сказала Ш:

«Ти стрибаєш, як лоша.

Я на тебе дуже схожа,

Хоч стрибати так не можу»

— А відгадка тут проста -—

Я з хвостом, ти — без хвоста.

 

Вчитель.  Пісня «Вчителька».

 

(Виходять п’ятикласники).

 

  1. Ми навчаємось у школі вже п’ять років. Тому шкільні будні нам звичні й приємні, хоча бувало, і ми потрапляли у різні історії.

      А щоб з вами такого не сталося , ми вам дамо кілька порад.

 

2.   Щоб не дивитись похмуро і скоса,

Ніколи не вчіться писати носом!

 

  1. Щоб не гнітили вас горе і біди

До кінця з’їдайте сніданки й обіди.

 

 5.   Зате, хоч і буде в навчанні важко –

Одинадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.

 

(Роздають першокласникам дипломи).

 

Танець учнів.

Першокласники:

 

Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже!

Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!

 

Вчитель: Вже час закінчувати свято

І хочу я всім побажати:

Хай Бог охороняє вас від злого,

Хай світить сонце і колосяться жита,

Щоб всі були здорові і щасливі

На многії  і благії літа.

 

Танець учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку