СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ СВЯТА «ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.
Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.
Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Обладнання: «Чарівна квітка», макети книг, корони з літерами, великий конверт з листом.
Дійові особи: Циганка, Дівчинка – Плакса, Баба Яга, Помилка, Буквар
1. Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
4. Про труднощі пережиті,
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
5. Любі гості, мами й тата,
В нас букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.
6. Свято гарним вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
Вчитель.До вашої уваги пісня про нашу першу книгу «Букварика».
Тоді учні отримують листа.
Учитель читає листа:
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення.
Ваш Букварик.»
Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).
Циганка: А ви хто такі?
Вчитель : Це першокласники.
Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Вчитель : Не треба їм гадати. Вони і без тебе знають, що оцінки у них будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.
Циганка: Яку пелюстку . Краще обчисліть вирази на смужках.
(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).
Циганка: Вгадали.
Вчитель :А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.
(Циганка віддає дітям пелюстку.)
(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка - плакса).
Плакса: я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.
Вчитель. наші дітки вже вміють співати не тільки українські пісні, але пісні українською мовою. Ось одна із них.
(Весела пісенька у виконанні дітей).
Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.
(З’являється Баба Яга).
Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось. Ну що згода? Відгадайте від кого ці телеграми.(Зачитує телеграми від казкових героїв: я по закутку метений, я на яйцях спечений. Я від баби втік, я від діда втік…).
(Виходить Помилка).
Помилка: Я Помилка лукава,
Погана в мене слава.
Букви плутаю, бува,
Перекручую слова.
Якщо батьки пелюсточку бажаєте,
Попрацювати добре маєте.
У конверті завдання для батьків.
- Відшукати слова у слові.
Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик? Давайте заспіваємо йому веселе пісеньку «Школярка» може він скоріше вернеться до нас.
(Заходить Букварик).
Букварик: Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну
Грамоті одразу вчу.
Я щасливий дуже,
І тому радію,
Що всі діти в вашім класі
Читати вже вміють.
Всі літери вже вивчені,
Усіх їх тридцять три.
Вони сьогодні зі мною
У гості до вас прийшли.
(Виходять літери).
Всі : Ми – літери відомі,
Ми кожному знайомі.
Буква А А в алфавіті — найперша,
А в алфавіті — найлегша.
А іще ця буква А
І дзвінка, і голосна.
Буква Б Диво-яблуко росте,
Мабуть, справді не просте.
Мов запитує тебе:
- Схоже я на букву Б?
Буква В Привітались на шосе
Буква І та буква 3.
Де ж вони? Ну й дива:
З двох з'явилася одна.
Їй дали ім'я нове — буква В.
Буква Г Гусак угледів гусінь
Гелгоче до Ганусі.
А й справді – буква Г.
Буква Д.
Буква Д — як в лісі дім.
Живуть птахи дружно в нім.
Дядечко дятел І його дітвора,
Дрізд з діточками своїми двома.
Буква Е. Етажерка, юний друже,
Для книжок потрібна дуже
Етажерка як на те
І сама мов буква Е.
Буква Ж.
Як спіймати нам жука?
Адже жук завжди тіка.
Женя каже: - Та невже
Жук такий, як буква Ж ?
Буква 3.
Збоку, знизу і згори схожа 3 на цифру «три».
Є три зуби в букви 3, ними все вона гризе.
Вчитель. А зараз до вашої уваги пісня про наших гарненьких першокласників.
Буква И.
И хороший голос має,
Але слів не починає.
Ти до неї підійди
І скажи їй: «Букво И,
Подивися, як розквітли
Наші ниви і лани».
Буква І.
І підслухало розмову,
І з'єднало слово з словом.
І співає всі пісні —
І великі, І малі.
Над собою крапку носить,
І нічого в нас не просить.
Буква Й.
Я не хто, а буква Й.
Щоб мене не сплутать з И,
Я купив берет новий,
Не великий, не малий.
Подивіться, ось який!
Буква К.
Вранці Півник в курнику:
Будить всіх: «Ку-ку-рі-ку!
Прокидайтеся, курчата,
Будем букву К вивчати».
Оце — Ж, а оце — К.
Цілий жук і пів жука.
Буква М. Ми за рученьки взялись
Із гори помчали вниз.
Пронеслися вихорцем
Двоє друзів – буква М.
Буква Н.
Он до хати перелаз.
Хоч обходь, хоч перелазь.
Він видніється ген-ген.
Перелаз — як буква Н.
Буква П.
Гарні хлопці-молодці
Закопали два стовпці.
Третій їм допомогав –
Поперечину поклав.
І на втіху дітворі
Буква «П» вже у дворі.
Вчитель. Наші учні вміють не лише читати, писати, рахувати,вони вміють також і веселитися, тому послухайте жартівливу пісеньку «Засмутилось кошеня».
Буква Р.
Тигреня весь день ричить.
Яку букву воно вчить?
Ну, звичайно, всім відомо.
Буква Р для всіх знайома.
Буква С.
Сіла мишка у куток,
З'їла бублика шматок.
Мишку налякав наш пес.
Залишилась буква С.
Буква Т.
Буква Т дощу боїться.
Хоч вона без цукру й солі,
Та не може обійтися
Без своєї парасолі.
Буква У.
Якось ввечері на даху завивала буква У.
Бо невіглас вітер більш не знає літер.
Буква Ф.
Всім відомо без підказки
Буква Ф — як ключ від казки.
Нізащо його від нас
Не відніме Карабас.
Буква X.
Буква X все ходить, ходить,
Місця собі не знаходить.
Зупинися, букво X,
Не роби з себе сміха.
Буква Ц.
Цукор, цап, цукерка, киця,
Цирк, цибуля, озерце,
Сонце, місяць – подивіться:
Всюди є тут буква «це».
Буква Ч.
Чуєш чайник біля чашки
Так чомусь зітхає важко?
Чай у ніс йому пече,
Чайник став як буква «че».
Букви Ш і Щ.
Букві Щ сказала Ш:
«Ти стрибаєш, як лоша.
Я на тебе дуже схожа,
Хоч стрибати так не можу»
— А відгадка тут проста -—
Я з хвостом, ти — без хвоста.
Вчитель. Пісня «Вчителька».
(Виходять п’ятикласники).
А щоб з вами такого не сталося , ми вам дамо кілька порад.
2. Щоб не дивитись похмуро і скоса,
Ніколи не вчіться писати носом!
До кінця з’їдайте сніданки й обіди.
5. Зате, хоч і буде в навчанні важко –
Одинадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.
(Роздають першокласникам дипломи).
Танець учнів.
Першокласники:
Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Вчитель: Вже час закінчувати свято
І хочу я всім побажати:
Хай Бог охороняє вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита,
Щоб всі були здорові і щасливі
На многії і благії літа.
Танець учнів.