Розробка виховного заходу на тему : «Душа поетова святая живе в святих його речах»

Про матеріал
В основу розробки покладено пошуки вдосконалення уроку з української літератури, пов’язані з формами організації навчальної діяльності. Захід, який я пропоную, розроблений відповідно програми і відповідає її вимогам. З метою поглиблення знань учнів про життя видатного сина українського народу - Т.Г.Шевченка, розвитку творчих здібностей учнів, створений цей проект. Участь в заході спонукає учнів до власної творчості. Отже, з'являється можливість на прикладі життя Кобзаря виховувати любов і повагу до рідної землі, мови, культури, традицій нашого народу, патріотизм.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа № 2

Покровської міської ради

 

 

 

 

 

 

Розробка виховного заходу  на тему :

«Душа   поетова  святая  живе  в святих його речах»

 

 

 

 

Підготувала

Боровкова Тетяна Олександрівна,

учитель російської мови

та зарубіжної літератури

 

 

 

 

 

 

Покровськ

2018

Тема:  Душа   поетова  святая  живе  в святих його речах.

 

Мета: Поглибити знання учнів про життя видатного сина українського   народу - Т.Г.Шевченка; розвивати  творчі здібності учнів, спонукати їх до власної творчості; на прикладі життя Кобзаря виховувати любов і повагу до рідної землі,свого народу, мови, культури, традицій нашого народу, патріотизм.

 

Обладнання: в актовій залі школи висять вишиті рушники,на сцені – портрет Т.Шевченка, на свято запрошені учні 8х класів, гості.

 

 Епіграф :   «Народ Шевченка не забуває і ніколи не забуде.

                                     Поет живе в серцях свого народу!»

                                                                                    ( М.Рильський )

 

«Ось чому в сім’ї великій,

                              У цвіту садів прекрасних

                              Буде жити він навіки,

                              Як безсмертний наш сучасник».

 

 

Вед 1:            І на рясті засяє веселка,

                      Повні сил і живої снаги

                      Ми вшановуєм

                      Пам'ять Шевченка!

                      В нашій дружній великій сім’ї

 

Вед 2 :        Великий Кобзарю!

                  Ти живеш і в наші дні,

                  Ти з нами в праці і борні

                  Ти з нами йдеш до сонця сходу,

                  Ти – правди й вольності пророк.

 

 

Показ відео – презентаціі «Думи мої, думи мої»

 

 Вед 1 :  Т.Г.Шевченко – геній України. У цьому році виповнилося 200 років від дня його народження та 153 роки з дня смерті. 2014 рік оголошений роком Шевченка. Талант його охопив різні галузі духовного і соціального життя. Нелегко осягнути багатогранність його таланту, його музи.

 

 

Вед 2 :    Кобзарем його ми звемо,

                Так від роду і до роду:

                Кожен вірш свій і поему

                Він присвячував народу.

                 Чисту матір і дитину

                 Він прославив  серцем чистим,

                 Всю осяяв Україну

                 Поглядом він променистим.

 

Вед 1 :     Ось чому в сім’ї  великій,

                 У цвіту садів прекрасних

                  Буде жити він навіки,

                 Як безсмертний наш сучасник.

                В похилій хаті, край села,

                  Над ставом, чистим і прозорим,

                 Життя Тарасику дала

                 Кріпачка-мати, вбита горем.

 

Читання уривку з повісті С.Васильченка «У бур’янах»

 

          «Невесела у Шевченка зимою та восени хата, стоїть, як примара, найгірша, мабуть, у всьому селі: кривобока, стара, стіни повигинались, солома на покрівлі потемніла, мохом узялася, почорнів од диму вивід, - од вітру порозлазилась. Дірки світять голими латами. А прийде весна, зацвіте садок за хатою, рясна яблуня коло хати, промете Катря під вікнами півники та барвінок, і хата – суму мов не було, того… Сад темний, густий, бур´янами зарослий. За садом ховалось сонце.»

 

Вед 1 : Народився в сім’ї селянина-кріпака в с. Моринцях на Черкащині. Рано лишився сиротою. Грамоти навчився у дяка. У 14 років узятий «козачком» до двору поміщика П. Енгельгардта, з яким переїхав до Вільна, а потім до Петербурга. В 1832 р. відданий у науку до художника В. Ширяєва.

 

 

 

Вед 2 : У 1838 клопотами К. Брюллова, В. Жуковського, О. Венеціанова, М. Вієльгорського, Є. Гребінки, І. Сошенка та інших Тараса Шевченка було викуплено з кріпацтва. Цього ж року його прийнято до Академії мистецтв, яку закінчив у 1844 р.. У 1843 і 1845 роках відвідав Україну, працював художником у київській Тимчасовій комісії для розгляду давніх актів. У лютому 1847 р. затверджений на посаді вчителя малювання в Київському університеті.

 

Вед 1 : 24 березня 1847 р. за участь у Кирило-Мефодіївському товаристві та за антисамодержавні поезії заарештований і засланий солдатом до Орської фортеці Оренбурзького окремого корпусу з царською резолюцією про заборону писати й малювати. На засланні Тараса Шевченка як художника включили до складу експедиції, завданням якої було дослідження Аральського моря.

 

Вед 2 :  У 1857 р. завдяки клопотанням друзів Тараса Шевченка звільнили з заслання. У 1858 р. він прибув до Москви, потім до Петербурга. У 1859 р. приїхав в Україну, де перебував під наглядом поліції. Постійно проживати на батьківщині йому заборонили і зобов’язали виїхати до столиці. Тяжке десятирічне заслання, хвороби спричинилися до передчасної смерті поета. Поховали його спочатку на Смоленському кладовищі Петербурга, а в травні 1861 р. прах перевезли на Чернечу (тепер Тарасову) гору поблизу Канева.

 

Початок вікторини серед знавців біографіі та творчої спадщини великого Кобзаря.

1 тур «Увага,ще раз увага» (учасники команд відповідають на питання про життя поета)

Підводяться підсумки 1го туру.

 

Вед 1 :         Був цей хлопець кмітливий,

                    Чесний і справедливий.

                    Любив дуже читати,

                    А ще більше малювати,

                    А ще любив малий Тарас

                    Вечірні зорі рахувати.

 

2 тур вікторини «Галерея». Учасники визначають, до якого періоду належать автопортрети Шевченка. Показ презентації «Шевченко-художник»

Підводяться підсумки 2го туру

Лексична хвилинка

Вед 2 : А чи знаєте ви, хто такий кобзар?

 

КОБЗАР
український народний мандрівний співець – музикант (часто сліпий), який виконував свої пісні та думи в супроводі кобзи (бандури). Мистецтво К. набуло розквіту в XVI - XVII ст., коли український народ вів боротьбу за незалежність. До найвідоміших Кобзарів належали Остап Вересай, Петро Носач, Федір Холодний , Андрій Шут, Іван Крюковський та інші.

 

 

3 тур вікторини «Літературознавчий»

Згадати, з яких творів поета наступні рядки.

 

     Чи знаєте ви твори Кобзаря? Закінчи рядочок.

Вед 1 :    Неначе сонце засіяло,

Неначе все на світі стало

Моє… лани, гаї, сади!..

І ми, жартуючи, погнали

Чужі ягнята до … (води).

Вед 2 :    Дивлюсь, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце … (зустрічає).

     Вед 1 : Не називаю її раєм

Тії хатиночки у … (гаї).

  Вед 2 :   Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона … (калина).

Вед 1 :    На панщині пшеницю жала,

Втомилася; не спочивать

Пішла в снопи, пошкандибала

Івана сина … (годувать).

Вед 2 :    Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають, ідучи, …(дівчата).

Вед 1 :    В лиху годину

Якось недавно довелось

Мені заїхати в … (Україну).

 

Виразне читання вірша Т.Г Шевченка «Заповіт»

Підсумки 3го туру та цілком усієї вікторини.

Оголошення результатів вікторини

 

Фінал

 

Вед 1 :     Тарасе, наш Кобзарю, всюди

                   Приходиш нині ти, як свій,

                   Тебе вітають щиро люди

                   На всій Україні моїй.

 

Вед 2 : Тож памятаймо нашого Тараса, його заповіти : один із них – берегти  й плекати рідну мову.

 

Фросина Мороз «Тарасова мова»

Мова моя рідна,мова калинова,

Наче хвиля срібна, Тарасова мова.

Мова мого діда, мова мого тата,

Мов окраєць хліба,щедрістю багата.

Скупана в любистку, скупана й у мяті

Із лози колиска зроблена дитяті.

Багата – не  бідна,Тарасова мова,

Мова моя рідна, мова колискова.

 

Фросина Мороз «У нас на Вкраїні»

У нас на Вкраїні пісні соловїні,

Садочки вишневі цвітуть.

Яскраві зірниці, вода у криниці,

Й дівчата по воду ідуть.

У нас на Вкраїні шляхи тополині,

Шумлять колосками поля,

Червонії грона висять на калині,

І небо – в  журбі журавля.

У нас на Вкраїні ,святій та єдиній,

Гніздечко лелека звива.

Рушник простеляють любові й хлібині

Й шанують вірші Кобзаря!

 

 

Фросина Мороз «Тарасова мова»

Мова моя рідна,мова калинова,

Наче хвиля срібна, Тарасова мова.

Мова мого діда, мова мого тата,

Мов окраєць хліба,щедрістю багата.

Скупана в любистку, скупана й у мяті

Із лози колиска зроблена дитяті.

Багата – не  бідна,Тарасова мова,

Мова моя рідна, мова колискова.

 

 

 

Фросина Мороз «У нас на Вкраїні»

У нас на Вкраїні пісні соловїні,

Садочки вишневі цвітуть.

Яскраві зірниці, вода у криниці,

Й дівчата по воду ідуть.

У нас на Вкраїні шляхи тополині,

Шумлять колосками поля,

Червонії грона висять на калині,

І небо – в  журбі журавля.

У нас на Вкраїні ,святій та єдиній,

Гніздечко лелека звива.

Рушник простеляють любові й хлібині

Й шанують вірші Кобзаря!

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку