Урок Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів

Про матеріал
Урок з української літератури у 8 класі на тему: "Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів"
Перегляд файлу

Тема: Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено).

Очікувані результати:  Предметні компетентності  Учень / учениця:  розуміє багатозначність художнього образу; називає і вміє відрізняти різні типи образів; за допомогою слова створює елементарні образи.  Ключові компетентності  Учень / учениця:  

висловлює судження, оперуючи різними виражальними засобами мови; використовує досвід взаємодії літературних творів із творами інших видів мистецтва. 

НЛ–2,3  

Емоційно-ціннісне ставлення  

Усвідомлення ролі краси й сили художнього слова в житті людини.  

Тип уроку: урок засвоєння нових знань 

ІКТ: мультимедійна презентація в форматі Prezi (https://prezi.com/d2iuslgyqr8/i/), смартфони учнів з мобільним Інтернетом. Інтернет-сторінки, використані на уроці: Академічний тлумачний словник:

http://sum.in.ua/

В. Сосюра "Васильки":

https://www.youtube.com/watch?v=UpD1wK_W1Yw    

П.Тичина "Гаї шумлять": https://www.youtube.com/watch?v=tz6MHoMvmGU

А. Малишко "Пісня про рушник": https://www.youtube.com/watch?v=7j0-vOsrqkI

Андрій Демиденко "Пахне рідне село":

https://www.youtube.com/watch?v=Ise0rC_gaw8

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Привітання, підписування зошитів, загальний інструктаж з правил поведінки і техніки безпеки

ІІ. Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.

1). Загальне ознайомлення з курсом української літератури за 8-й клас, знайомство з підручником Українська література : підруч. для 8 класу загальноосвітн.навч. закл. / О. І. Борзенко, О. В. Лобусова. — Харків : Видво

«Ранок», 2016. — 304 с.

2). Бесіда за запитаннями:

Ø Що таке література? (мистецтво слова)

Ø Що таке мистецтво? (вид людської діяльності, що відображає дійсність у конкретно-чуттєвих образах) Ø Які види мистецтва ви знаєте?

Ø Для чого, на вашу думку, існує мистецтво?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Італійський поет Франческо Петрарка сказав:

Книги мають особливу чарівність; книги дають нам насолоду: вони розмовляють із нами, дають нам добрі поради, вони стають живими друзями для нас. (Ф. Петрарка) Підтвердіть чи спростуйте це твердження

Учитель узагальнює відповіді учнів і за допомогою додаткових питань  виводить тему уроку  (слайд2)

ІV. Оголошення теми, очікуваних результатів уроку

Отже, тема нашого уроку: Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.

На сьогоднішньому уроці ми:

      зрозуміємо багатозначність художнього образу; 

      називатимемо і навчимося відрізняти різні типи образів;  за допомогою слова створюватимемо елементарні образи. 

      використовуватимемо досвід взаємодії літературних творів із творами інших видів мистецтва. 

      Усвідомимо роль краси й сили художнього слова в житті людини.   

           

 

V. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).

1.   Самостійна робота з підручником 

Завдання: прочитайте в підручнику ст. 6, накресліть в зошитах схеми

"Основні функції словесного мистецтва". 

 

2.   Робота в парах. Коротко охарактеризуйте кожну з них.

 

 

3.   Робота в групах. Робота з мобільним Інтернетом та підручником Що ж таке художній образ? 

Завдання: За академічним тлумачним словником на порталі http://sum.in.ua/ знайдіть визначення слова "образ", випишіть у зошити, прочитайте підручники на ст. 7, випишіть у зошити літературний термін "художній образ", порівняйте, зробіть висновки.

4.   Слово вчителя

Отже, 

Образ це конкретна й водночас узагальнена картина людського життя, що створена за допомогою вимислу й має естетичне значення.

Художні образи мають такі різновиди: зоровий, слуховий, нюховий, смаковий, образ-символ, образ-персонаж та ін.

 

VІ. Закріплення, систематизація та узагальнення. 

1. Давайте разом проаналізуємо, які в цьому тексті є види художніх образів, назвемо їх і заишемо в зошити. 

(Учителька повільно читає текст короткими фрагментами, учні піднімають руку, називають образи)  “Вечір  упав кавуном смугастим,  і мати винесла під хату столика,  поставили вечерю на нього,  і ми із сестричкою сіли вечеряти.  Я пах червоною польовою квіткою,  

а сестричка – золотою квіткою току ”  

«Хмаринка в небі голубім пливе, як мрія, одиноко»,  

«Надворі ревла сердита буря, стугоніла в стіни, стрибала по оселі, вила в димарі, гуркотіла у вікна»  

2. Робота в групах. Робота з мобільним Інтернетом

Завдання: Перегляньте відеоролики псень на слова відомих українських поетів (1 група. В. Сосюра "Васильки" https://www.youtube.com/watch?v=UpD1wK_W1Yw    

2 група. П.Тичина "Гаї шумлять"  https://www.youtube.com/watch?v=tz6MHoMvmGU 3 група. А. Малишко "Пісня про рушник" https://www.youtube.com/watch?v=7j0-vOsrqkI 4 група. Андрій Демиденко "Пахне рідне село" https://www.youtube.com/watch?v=Ise0rC_gaw8

 

3.   Представлення результатів роботи груп

 

4.   Творче завдання 

Скласти невеличкий текст  (4-5 речень), можна поетичні рядки, щоб там були присутні

1   група – зорові образи

2   група – слухові

3   група – нюхові

4   група - образи-символи

 

5. Перевірка виконання завдання 

 

VІІ. Рефлексія

-    Скажіть, будь-ласка, що ви відчули на сьогоднішньому уроці, працюючи з художніми образами?

-    Пригадайте роботу з відеороликами і дайте відповідь на запитання. З якими іншими видами мистецтва тісно взаємодіє література?

-    Чи усвідомили ви роль краси й сили художнього слова в житті людини? Поділіться, будь ласка, враженнями. 

 

VІІІ. Підбиття підсумків уроку.

Фронтальне опитування

-    в чому полягає багатозначність художнього образу? які є типи художніх образів, наведіть приклади

-    підбийте підсумок уроку.

Підсумок: 

 На сьогоднішньому уроці ми

      зрозуміли багатозначність художнього образу; 

      називали і навчилися відрізняти різні типи образів; 

      створювали елементарні образи;

      під час аналізу відеороликів використовували досвід взаємодії літературних творів із творами інших видів мистецтва. 

      Усвідомили роль краси й сили художнього слова в житті людини.   

 

ІХ. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Прочитати ст.. 7-13 за підручником, вивчити теоретичний матеріал за конспектом. Скласти невеличкий етюд про природу, використовуючи різні види художніх образів.

 

 

pdf
Додано
3 лютого
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку