З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ
(вебквест для учнів 9 класу)
Метою вебквесту «З Україною в серці» є формування в учнів пізнавального інтересу до своєї держави, її історії, географії, традицій, досягнень, а також виховання патріотизму, любові до України.
Очікувані результати: зміцнювати патріотичні почуття, спрямовувати духовний розвиток учнів.
Обладнання: пазл «Карта України», прапорці з найважливішими датами періоду незалежності, плакати: «Прапор України», «Гімн України», «Герб України», відеоролик «Україна – це ти », відеоролик кліп під пісню Олександра Пономарьова «Заспіваймо пісню за Україну», «ДНК України»: зворушливий перформанс до Дня Незалежності (відео), відео до поезії Ліни Костенко «Буває. Часом сліпну від краси»
жовто-блакитні написи демократичних цінностей та загальнолюдських ідеалів: «гідність», «патріотизм», «верховенство права», « демократичні свободи», «честь», «совість», «повага», «справедливість», «людська гідність» .
ХІД УРОКУ
Епіграф до уроку
(Ліна Костенко)
І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку
Оголошення теми уроку
Учитель: Дорогі учні, сьогодні ви піднімаєтеся на сходинку вище у вирі шкільного життя, яке закружляє вас на 2021-2022 навчальний рік. Він стане пам’ятним, бо український народ святкує 30-ту річницю незалежності України. Наш перший урок ми присвячуємо розмовам про найцінніше, що є у кожної людини, про її серце, про Батьківщину, про неньку - Україну!
Батьківщина – це мати, яку не вибирають. Це доля, яка випадає раз на вік. Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.
Перегляд відео «Буває, часом сліпну від краси» Л. Костенко
Учитель: Сьогодні ми відправимося з вами в захоплюючий світ вебквесту, який називається «З Україною в серці». Ми народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут – корінь роду українського, тут – наша Батьківщина.
Учитель. Ми – українці. В Україні живуть чудові люди – розумні, талановиті, щедрі та гостинні. Для участі у вебквесті пропоную вам за допомогою QRкодів (додаток 1) об’єднатися в команди:
(Учні об’єднуються в команди по 3-4 особи і розміщуються за одним комп’ютером/ноутбуком
Вчитель: Перед початком проходження квесту пропоную переглянути «ДНК України» : зворушливий перформанс до Дня Незалежності (відео). Після перегляду дайте відповіді на питання:
(відповіді учнів)Під час перформансу маленька дівчинка – уособлення України – проходила через різні періоди історії. «Майбутнє кожного народу і кожного із нас, українців, визначає ДНК, код ДНК. Він – в нашій історії, в наших традиціях, в нашій музиці»,
Вчитель: Час розпочиати квест, тому пропоную виконати такі завдання:
Перегляд відеокліпу відеокліпу на пісню Тіни Кароль та «Голос діти» «Україна – це ти »
За кожне виконане завдання ви отримаєте певну кількість балів та QR-код з частиною вислову відомої людини про Україну, який вам треба буде скласти, коли пройдете всі випробування. Бажаю вам успіху!
Завдання вебквесту:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b141a85e876
https://www.fyrebox.com/play/viktorina-ya-znayu-istori_Vr6P8qjO3
https://learningapps.org/watch?v=p45zcyu3321
https://learningapps.org/watch?v=pv59no2e221
https://learningapps.org/watch?v=pd45w7kmt21
https://learningapps.org/watch?v=ppwxwze2k21
(Учні послідовно виконують завдання, звітуючись перед учителем, та отримують QRкоди (додаток 2). Критерії оцінювання завдань – додаток 3. Наприкінці роботи кожна команда складає з отриманих фрагментів вислів відомої людини про Україну, пише його на аркуші паперу, зачитує та розміщує на дошці).
ІІІ. Заключна частина
Учитель. Молодці! Ви гарно впоралися з роботою і показали, що ви дійсно чудові, прекрасні, найкращі, талановиті, найгарніші, найрозумніші і просто фантастичні! Але особливо хочеться відзначити команди, що показали себе лідерами в нашому змаганні.
(Оголошення переможців). Перегляд відео Рефлексія:
Перегляд відео - кліп під пісню Олександра Пономарьова «Заспіваймо пісню за Україну».
Додаток 1.
QR-коди для об’єднання учнів в команди
Додаток 2.
Вислови відомих людей
Додаток №3
Критерії оцінювання
Завдання |
Особливості оцінювання в балах |
1. Пазл «Карта України» |
Найшвидша команда отримує 6 балів, друга – 5 балів, третя – 4 бали, … |
2. Вікторина «Я знаю історію України»
|
Робота команди оцінюється автоматично у відсотках, які пропонується перевести в бали. До 10% - 1 бал 50 – 60% - 6 балів 10-20% - 2 бали 60-70% - 7 балів 20-30% - 3 бали 70-80% - 8 балів 30-40% - 4 бали 80-90% - 9 балів 40-50 % - 5 балів 90 – 100% - 10 балів |
3. Ребуси «Державні та народні символи моєї Батьківщини» |
1 правильна відповідь – 1 бал. Максимум – 9 балів |
4. Гра «Подорожуємо Україною» |
1 правильна відповідь – 1 бал. Максимум – 7 балів |
5. Гра «Що в Україні най-най…»
|
Бали нараховуються автоматично. Пропонується перевести їх у 12-бальну систему. Команда, що має найбільший рахунок у грі – 12 балів, друге місце – 10 б., третє – 8 б., четверте – 6 б., п’яте – 4 б., шосте – 2 бали |
6. Гра «Страви національної кухні» |
Найшвидша команда отримує 6 балів, друга за швидкістю – 5 б., третя – 4 б., … |
7. Гра «Відомі українці» |
Найшвидша команда отримує 6 балів, друга за швидкістю – 5 б., третя – 4 б., … |