Розробка заходу Урок- квест

Про матеріал
Сценарій відкритого уроку з курсу " Пізнаєм природу" для учнів 5,6 класу Дивись додаткові матеріали до сценарію
Перегляд файлу

Урок-квест

Інтегрований курс  «Пізнаємо природу»  5, 6 класи

«Знавці природи»

Мета: формування предметних компетентностей:

перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства у 5-му класі про природу, рослинний і тваринний світ рідного краю ;навчати на практиці застосовувати набуті природничі знання та вміння;виховувати впевненість у своїх можливостях;розвивати кмітливість,швидкість мислення; виховувати любов до природи,бережливе ставлення до навколишнього середовища.

ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:

формувати здатність визначати мету своєї діяльності,проявляти зацікавленість,володіти навичками самоконтролю.

ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизіції знань/урок-квест/.

ХІД  УРОКУ

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організація класу

Вчитель:Наш дивний світ, такий, як казка.

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає, і ясне сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає:»Все в дивосвіт прийшло,щоб жить».

2. Повідомлення теми і мети уроку.Мотивація навчальної діяльності

-Усе,що ми називаємо словом « природа»,-це синє небо,швидкі води,рівнини і гори,родючі грунти,рослини і тварини. Спілкування з природою  дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю,до життя.Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставляться до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу,охороняти її багатства.

Сьогодні ми проведемо урок у формі гри- квесту. Запишіть, які якості ви візьмете на урок:

К…/кмітливість/

В../винахідливість/

Е../ерудицію/

С../справедливість/

Т../товариськість/

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Протягом уроку-гри на станціях ви виконуватимете завдання та отримуватимете ключі за правильні відповіді

/Клас ділиться на дві команди.Кожна придумує свою назву /.

Правила гри

-2-

1.Подолати всі випробування,де будуть перевірені ваші вміння.

2. На станціях уважно прочитати завдання та виконувати їх.

3. Знайти всі ключики та здобути перемогу!.

4. Прозвітувати про виконану роботу.

- А зараз кожна команда отримає маршрутний лист і вирушить у подорож станціями.

МАРШРУТНИЙ  ЛИСТ

  1. Станція «Пізнайко»,-------- ключів.
  2. Станція «Галявина мудрих загадок»,--------------- ключів.
  3. Станція «Закінчи прислів’я»,-----------ключів.
  4. Станція «Закінчи речення»,------------ключів.
  5. Станція « В ріднім краї-най-най-най»,-------ключів.

1 СТАНЦІЯ « ПІЗНАЙКО».Відповісти на запитання.

За виконання всіх завдань-  12 балів.

1.На якій планеті ми живемо?/На планеті Земля/.

2. При нагріванні повітря/розширюється/.

3. Азот, кисень,вуглекислий газ-це / склад повітря/.

4.Усі гірські породи,що використовуються людьми це- / корисні копалини/.

5.Верхній шар землі,на якому ростуть рослини називається / грунтом/.

6. Основна властивість грунту- / родючість/.

7. Джерело світла і тепла на Землі- / сонце/.

8 . Тіла природи, яким властиві живлення, ріст, дихання розмноження і розвиток – це / організми/.

9. Рослини постачають у повітря / кисень/.

10. Організми ,які мають корінь, стебло,листок, квітку, плід і насіння- це

 / рослини/.

11. Організми дуже малих розмірів,які можна побачити лише під мікроскопом./Бактерії/

12.Дихають, ростуть, а ходити не можуть../рослини/.

 

ДРУГА СТАНЦІЯ « ГАЛЯВИНА МУДРИХ ЗАГАДОК»

За виконання всіх завданнь -10 ключів.

 

1.Восени опадають, а весною виростають./Листя/

2.Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має./Річка/

3.Зимою біле, навесні чорне,літом зелене,восени стрижене./Поле/

4. Є шапка,але немає голови. Є нога,але без черевика./Гриб/

 5.Всіх годує,напуває,а про неї не всяк дбає./Земля/

6.Без крил, а літає,ніхто її не б’є,а вона плаче./Хмара/

7. Без рук,без ніг на гору побіг./Вітер/

 8.Вдень у небі гуляє,а ввечері на землю сідає./Сонце/

9.На горішок схожий,а на дубочку росте./Жолудь/

10. Яка це тварина:самої не видно, а пісню чути./Комар/

 

Третя станц «Музична»

 За виконання всіх завдань- 8 балів.

 

Дельфін, Чайка, Жаба, Дощ,

Четверта станція «Закінчи речення»

За виконання всіх завдань- 10 ключів.

Команда « Розумники»

1.Сонце-це величезна розжарена/куля/.

2.Завдяки Сонцю на нашій планеті існує/життя/.

3.Сонячні промені несуть на Землю світло і /тепло/.

4. Листопад завершує/осінь/.

 5.Найчастіше ми споживаємо соняшникову/олію/.

6. Найважливіша на нашій планеті рідина-це/вода/.

7. Зелені легені нашої планети-/ліси/.

 8.Калина,верба,тополя,вишня,мальви,соняшник- це рослинні/символи України/.

9. На деревах набухають/бруньки/.

10.Де ростуть верби,там чисті/джерела/.

П’ята станція- « В ріднім краї-най-най-най…»

За виконання всіх завдань- 5 балів.

Команда «Розумники»

  1. Найбільше море,що омиває Україну-/Чорне/.
  2. Найбільша річка України-/Дніпро/.
  3. Найстаріше дерево України-/дуб/.
  4. Найбільший гриб-/трутовик/.
  5. Найотруйніший гриб-/бліда поганка/.

 

Шоста станція «Космічна»

Розташуй планети правильно починаючи від найближчої до Сонця

Сьома станція

Співіднесіть рослину і її насіння.

 

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Підсумок уроку

Кожна команда з’ясовує кількість ключів, визначається переможець.

  1. Рефлексія

-Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи на уроці?

- За що можна похвалити свою команду?

 

зупинка  - станція « Народна медицина»

Хоч колюча та чорнюча,
Хоч і кисла, та смачнюча.
Зачеплюсь за одежину,
Ти зірви мене, ...

 

Ожину

 

Стоїть, коливається,

Головою величається,

А торкнеш – кусається

 

(кропива)

 

Полюбляє також кіт

Рослину цю духмяну.

А скуштує її – вмить

Стає трішки п`яний

 

( валер`яна)

 

 

Викупана в сонечку.

Стоїть собі донечка,

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

 

( липа)

 

Стоїть дівка серед поля,

В чорні цятки біла льоля.

Довгі коси розпустила,

Їх заплести їй не сила

 

( береза)

 

Квітка ця на сонце схожа,

На олію вона гожа.

Жовті пелюсточки має,

Їх до сонця повертає

 

( соняшник)

 

Цвіту я запашним духмяним цвітом,

У затінку гілок сховаю літом.

Для захисту колючки маю,

Тому мене й не зачіпають.

 

( акація)

 

Листячко довгасте з жилками-нитками
Можеш ти прикласти до своєї рани.
Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.

 

(подорожник)

 

«Любить-не любить», - ворожать дівчата.
Та не для цього мене треба рвати.
Протизапальну маю я дію.
Звуся ... і сонцю радію.

 

(ромашка )

 

Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько.

 

 (суниця )

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку