Розробка заходу Урок- квест

Про матеріал
Сценарій відкритого уроку з курсу " Пізнаєм природу" для учнів 5,6 класу Дивись додаткові матеріали до сценарію
Перегляд файлу

Урок-квест

Інтегрований курс  «Пізнаємо природу»  5, 6 класи

«Знавці природи»

Мета: формування предметних компетентностей:

перевірити знання учнів,набуті на уроках природознавства у 5-му класі про природу, рослинний і тваринний світ рідного краю ;навчати на практиці застосовувати набуті природничі знання та вміння;виховувати впевненість у своїх можливостях;розвивати кмітливість,швидкість мислення; виховувати любов до природи,бережливе ставлення до навколишнього середовища.

ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:

формувати здатність визначати мету своєї діяльності,проявляти зацікавленість,володіти навичками самоконтролю.

ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизіції знань/урок-квест/.

ХІД  УРОКУ

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організація класу

Вчитель:Наш дивний світ, такий, як казка.

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає, і ясне сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає:»Все в дивосвіт прийшло,щоб жить».

2. Повідомлення теми і мети уроку.Мотивація навчальної діяльності

-Усе,що ми називаємо словом « природа»,-це синє небо,швидкі води,рівнини і гори,родючі грунти,рослини і тварини. Спілкування з природою  дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю,до життя.Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставляться до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу,охороняти її багатства.

Сьогодні ми проведемо урок у формі гри- квесту. Запишіть, які якості ви візьмете на урок:

К…/кмітливість/

В../винахідливість/

Е../ерудицію/

С../справедливість/

Т../товариськість/

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Протягом уроку-гри на станціях ви виконуватимете завдання та отримуватимете ключі за правильні відповіді

/Клас ділиться на дві команди.Кожна придумує свою назву /.

Правила гри

-2-

1.Подолати всі випробування,де будуть перевірені ваші вміння.

2. На станціях уважно прочитати завдання та виконувати їх.

3. Знайти всі ключики та здобути перемогу!.

4. Прозвітувати про виконану роботу.

- А зараз кожна команда отримає маршрутний лист і вирушить у подорож станціями.

МАРШРУТНИЙ  ЛИСТ

  1. Станція «Пізнайко»,-------- ключів.
  2. Станція «Галявина мудрих загадок»,--------------- ключів.
  3. Станція «Закінчи прислів’я»,-----------ключів.
  4. Станція «Закінчи речення»,------------ключів.
  5. Станція « В ріднім краї-най-най-най»,-------ключів.

1 СТАНЦІЯ « ПІЗНАЙКО».Відповісти на запитання.

За виконання всіх завдань-  12 балів.

1.На якій планеті ми живемо?/На планеті Земля/.

2. При нагріванні повітря/розширюється/.

3. Азот, кисень,вуглекислий газ-це / склад повітря/.

4.Усі гірські породи,що використовуються людьми це- / корисні копалини/.

5.Верхній шар землі,на якому ростуть рослини називається / грунтом/.

6. Основна властивість грунту- / родючість/.

7. Джерело світла і тепла на Землі- / сонце/.

8 . Тіла природи, яким властиві живлення, ріст, дихання розмноження і розвиток – це / організми/.

9. Рослини постачають у повітря / кисень/.

10. Організми ,які мають корінь, стебло,листок, квітку, плід і насіння- це

 / рослини/.

11. Організми дуже малих розмірів,які можна побачити лише під мікроскопом./Бактерії/

12.Дихають, ростуть, а ходити не можуть../рослини/.

 

ДРУГА СТАНЦІЯ « ГАЛЯВИНА МУДРИХ ЗАГАДОК»

За виконання всіх завданнь -10 ключів.

 

1.Восени опадають, а весною виростають./Листя/

2.Без ніг, а біжить, без рук, а рукави має./Річка/

3.Зимою біле, навесні чорне,літом зелене,восени стрижене./Поле/

4. Є шапка,але немає голови. Є нога,але без черевика./Гриб/

 5.Всіх годує,напуває,а про неї не всяк дбає./Земля/

6.Без крил, а літає,ніхто її не б’є,а вона плаче./Хмара/

7. Без рук,без ніг на гору побіг./Вітер/

 8.Вдень у небі гуляє,а ввечері на землю сідає./Сонце/

9.На горішок схожий,а на дубочку росте./Жолудь/

10. Яка це тварина:самої не видно, а пісню чути./Комар/

 

Третя станц «Музична»

 За виконання всіх завдань- 8 балів.

 

Дельфін, Чайка, Жаба, Дощ,

Четверта станція «Закінчи речення»

За виконання всіх завдань- 10 ключів.

Команда « Розумники»

1.Сонце-це величезна розжарена/куля/.

2.Завдяки Сонцю на нашій планеті існує/життя/.

3.Сонячні промені несуть на Землю світло і /тепло/.

4. Листопад завершує/осінь/.

 5.Найчастіше ми споживаємо соняшникову/олію/.

6. Найважливіша на нашій планеті рідина-це/вода/.

7. Зелені легені нашої планети-/ліси/.

 8.Калина,верба,тополя,вишня,мальви,соняшник- це рослинні/символи України/.

9. На деревах набухають/бруньки/.

10.Де ростуть верби,там чисті/джерела/.

П’ята станція- « В ріднім краї-най-най-най…»

За виконання всіх завдань- 5 балів.

Команда «Розумники»

  1. Найбільше море,що омиває Україну-/Чорне/.
  2. Найбільша річка України-/Дніпро/.
  3. Найстаріше дерево України-/дуб/.
  4. Найбільший гриб-/трутовик/.
  5. Найотруйніший гриб-/бліда поганка/.

 

Шоста станція «Космічна»

Розташуй планети правильно починаючи від найближчої до Сонця

Сьома станція

Співіднесіть рослину і її насіння.

 

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Підсумок уроку

Кожна команда з’ясовує кількість ключів, визначається переможець.

  1. Рефлексія

-Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи на уроці?

- За що можна похвалити свою команду?

 

зупинка  - станція « Народна медицина»

Хоч колюча та чорнюча,
Хоч і кисла, та смачнюча.
Зачеплюсь за одежину,
Ти зірви мене, ...

 

Ожину

 

Стоїть, коливається,

Головою величається,

А торкнеш – кусається

 

(кропива)

 

Полюбляє також кіт

Рослину цю духмяну.

А скуштує її – вмить

Стає трішки п`яний

 

( валер`яна)

 

 

Викупана в сонечку.

Стоїть собі донечка,

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

 

( липа)

 

Стоїть дівка серед поля,

В чорні цятки біла льоля.

Довгі коси розпустила,

Їх заплести їй не сила

 

( береза)

 

Квітка ця на сонце схожа,

На олію вона гожа.

Жовті пелюсточки має,

Їх до сонця повертає

 

( соняшник)

 

Цвіту я запашним духмяним цвітом,

У затінку гілок сховаю літом.

Для захисту колючки маю,

Тому мене й не зачіпають.

 

( акація)

 

Листячко довгасте з жилками-нитками
Можеш ти прикласти до своєї рани.
Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.

 

(подорожник)

 

«Любить-не любить», - ворожать дівчата.
Та не для цього мене треба рвати.
Протизапальну маю я дію.
Звуся ... і сонцю радію.

 

(ромашка )

 

Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько.

 

 (суниця )

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мандзюк Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
663
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку