Заняття №3(Спільно діти з батьками).
Тема: Співпраця батька та дитини.
Інструментарій: Іграшка (символ групи), фломастери, листочки паперу з написаними на них назвами тварин на кожного учасника (назви тварин парні – корова-корова, півень-півень тощо), 2 коробки сірників, картонні перегородки на столи, лялька , клубок.
1. Розминка.
Вправа «Лобове місце» (близько 15 хв.)
Інструкція: кожен із учасників (по черзі), передаючи іграшку (символ групи), ділиться враженнями минулого тижня, розповідає про спільний захід із дитиною.
Вправа «Плутанина» (учасники стоять у колі).
Інструкція: всі учасники стоять у колі та тримаються за руки. Вибирається ведучий, який виходить за двері. Гравці заплутуються, не розтискаючи рук, можна переступати через зчеплені руки. Завдання ведучого - розплутати клубок. Потім ведучим стає хтось інший (15 хв).
Вправа "Знайди собі пару" (Учасники стоять півколом).
Ведучий роздає заздалегідь приготовлені листочки із написаними на них назвами тварин кожному учаснику. Оскільки всі назви парні, кожен зможе знайти собі пару після команди тренера.
Інструкція: «Заплющте очі. За моєю командою кожен із вас починає кричати мовою своєї тварини. Ваше завдання, не розплющуючи очей, по голосу знайти свою пару (10хв).
2.Основна частина.
Вправа «Сліпе слухання» (батько та дитина сидять за столом навпроти один одного, між ними ставиться перегородка).
Мета: навчання навичок співробітництва, взаєморозуміння.
Інструкція: кожний з учасників у парі отримує по сім сірників.
Батько будує за перегородкою зі своїх сірників якусь фігуру, а потім словами намагається пояснити дитині, як їй побудувати таку саму. Ні батько, ні дитина не повинні бачити дії один одного. Після закінчення роботи перегородка забирається, а фігури порівнюються. Потім батько та дитина змінюються ролями. Якщо парі дуже легко дається виконання цього завдання, кількість сірників можна збільшувати. (15-20 хв.)
Обговорення вправи:
1. Чи важко було пояснювати без допомоги рук, як побудувати фігуру? Чому?
2. Чи важко було зрозуміти зі слів партнера, як побудувати фігуру? Чому?
Вправа "Побудова".
Ціль: відпрацювання навичок спілкування, удосконалити спілкування в команді.
Інструкція: «Зараз ми з вами будуватимемося. Перше завдання – побудуватися за зростанням». Тренер засікає час, потім повідомляє групі, скільки пішло часу виконання команди і перевіряє правильність виконання. "Наступна умова - побудуватися за кольором волосся, від світлого до темного (процедура повторюється) і т.д.". (15 хв).
3. Завершення.
Підбиття підсумків заняття. Обмін почуттями, враженнями від заняття. Отримання зворотний зв'язок (що сподобалося, було відкриттям) (10 хв.).