Розробка заняття Комплексне заняття з пріоритетом екологічних завдань води

Про матеріал
Розробка конспекту заняття із дидактичним забезпеченням. Тема. Краплинка води. (Пошуково-дослідницька робота, з елементами нетрадиційного малювання).
Перегляд файлу

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«СЛАТИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»

ДЕРГАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  «Краплинка води»

 

Комплексне заняття з пріоритетом екологічних завдань

 

 

 

                                                                                                    Розробила та провела:

                                                                                              вихователь сер. гр.

                                                                                          Важинська Ю.Г.

 

 

 

 

 

 

Тема.  Краплинка води. (Пошуково-дослідницька робота, з елементами нетрадиційного малювання).

Мета: вчити дітей визначати властивості води, стани води, експериментувати з водою; навчити слідкувати за кругообігом води у природі; добирати слова-синоніми; закріпити уявлення про сезонні зміни у природі пов’язані із водою; викликати інтерес до створення ілюстрацій за допомогою кольорової води та нетрадиційної техніки малювання; розвивати спостережливість, вміти робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води, бережне ставлення природи.

Попередня робота: вивчення промовлянок про водичку, загадок про зиму, вивчення віршів про зиму, спостереження візерунків на вікнах; на прогулянці спостереження за хмарами.

Матеріал: текст оповідання, аудіо запис мелодії дощу, загадка про сніг, альбомні аркуші, склянки з водою, фарби, пензлики, люстерка, цукор, «сніжинки», папір, трубочки, лід у формочках, серветки.               

Хід заняття

Вихователь. Я вас запрошую здійснити неймовірну

Давайте з привітаємося і передамо один одному гарний настрій. 

                                       Ми посміхнемось сонечку:

                                       -Здрастуй, золоте! –

Ми посміхнемось квітоньці –

Хай вона цвіте!

Ми посміхнемось дощику:

-Лийся мов з відра!

Друзям посміхнемось –

Зичим їм добра!

Вихователь:  Послухайте віршик

                                  Джерельце висохло,

Струмочок заслаб.
А крапелька з крана

Кап-кап-кап.

Міліють ріки і моря,

Не втрачайте воду,

Бо буде біда.

Вихователь:  Про що діти цей сумний віршик?

Діти: Про водичку.

Вихователь: Діти, а ви знаєте, що в людині теж є водичка, це наші сльози, наша кров і навіть видихаємо ми водичку. Щоб її побачити, треба взяти люстерко.

Експеримент з люстерком

Діти беруть люстерки і дихають на нього. Потім проводять пальчиком по запітнілому люстерку і з’ясовують, що воно мокре.                                       Вихователь: А ще у води немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Як ви гадаєте, чи можна зробити воду смачною та кольоровою?

Дослідницька робота: на столах стоять склянки з водою.

Запитання:

1. Вода в склянці має колір?

2. Понюхайте, вода має запах?

3. Спробуйте воду на смак.

Вихователь: -А чи знаєте ви, що вода може розчиняти деякі речовини? Покладіть цукор. Змінила вода колір чи ні? (Ні) - Спробуйте: Вода змінила смак.

- Додайте фарбу.  Якого кольору у вас водичка? (Відповіді дітей).

-Ще вода може перебувати в різних станах, рідкому, твердому, газоподібному.

Вихователь: Який віршик ми знаємо про водичку?

-   Всі разом:                             Водичко, водичко,

Вмий моє личко,

Щоб очі блистіли,

Щоб щічки рожевіли.

Щоб ручки були чистенькі

А ми були гарненькі.

Малорухлива гра «Дощ».

Діти стають в круг один за одним і кладуть руки на плечі одне одному, постукують по плечам пальцями пришвидчуючись.

Скоромовка:                             Крапа дощик – накрапайчик,

                                                    Барабанить в барабанчик.

Вихователь: А де ще є вода окрім крана? Вам допоможуть підказки. (Відповіді дітей.)

Вихователь: Діти, якщо залишити воду у відкритій посудині, то щодня її ставатиме все менше й менше. Куди ж вона дівається?

Діти: Випаровується.

Вихователь: Дійсно, вода випаровується, вона  мандрує.

Звучить мелодія дощу

Вихователь:  Щоб відповісти на запитання краплинок, прочитаю вам оповідання.

Читання оповідання  В.Сухомлинського “Крапля роси».

                                                            Крапля роси

Рано-вранці на квітці троянди прокинулась Крапля роси.

«Як я тут опинилась? – думає крапля. – Увечері ж була високо в небі. Як я потрапила на землю?»

І захотілось їй знову у небо. Пригріло Сонечко. Випарувалась Крапля, піднялася високо в блакитне небо, до самого Сонечка. Там тисячі інших крапель. Зібралися вони в темну хмару й заступили Сонечко.

Чого ви мене заступили від людей? – розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалась темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Крапля на землю.

  • Дякую тобі, Крапле, - сказала Земля. – Так я сумувала за тобою.

Вихователь: Ось так, краплинка мандрує із неба на землю, із землі на небо.

Вихователь: відгадайте загадку:    Я білий, білий, волохатий

                              Я падаю на ваші хати.

                              Я прилипаю вам до ніг

                               І називаюсь просто ... (сніг).

Вихователь розсипає сніжинки. Діти беруть їх та розглядають.

Вихователь: Діти, сніг та лід – це твердий стан  води.

Вихователь: Назвіть мені слова, якими можна описати сніг (холодний, білий, пухнастий, блискучий...)   

Дихальна гімнастика:  Сніжинки у дітей на долоньках, дмухнути. 

Дослідницька робота

Вихователь достає лід із формочки і показує дітям, але він швидко тане.

Опис льоду: Прозорий, холодний, твердий, але почав танути і перетворюватись на водичку.

Вихователь: Коли пригріє сонечко, водичка стане випарувуватись і знов потрапить на небо, на свою хмаринку і повернеться до нас вже дощиком.

Вихователь: Вам сподобалась подорож? Давайте спробуємо намалювати за допомогою водички та фарб чарівні малюнки (кляксографія).

Вихователь: Сьогодні ми дізналися багато цікавого про воду.  Будемо берегти водичку?

Діти: Так!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичне забезпечення до заняття

 

Фото 1. Демонстраційні картки «Де є вода»

 

Фото 2. Демонстраційні картки «Стани води»

Фото 3. Демонстраційний плакат «Кругообіг води»

 

 

 

 

Фото 4. Сніжинки для опису та дихальної гімнастики

Фото 5.  Люстерко для експерименту

 

 

 

 

 

Фото 6. Соломинки для нетрадиційного малювання

 

 

 

Фото 7. Матеріали для дослідів

(склянка з водою, фарба, ложки, пензлі, цукор)

 

 

 

 

 

Фото 8. Лід для опису

 

 

 

 

Фото 9. Досліди зі снігом

 

 

 

 

 Фото 10. Досліди з водою

1

 

doc
Додано
14 березня 2021
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку