КЗ «Слатинський ліцей»
Дергачівської районної ради
Харківської області
Конспект заняття
Тема: «ЗНАВЦІ ТРАНСПОРТУ»
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Розробила та провела
вихователь сер.гр.
Важинська Ю.Г.
Грудень-2020
Тема: Знавці транспорту
Мета: закріплювати знання дітей про види транспорту: наземний, водний, повітряний; ввести поняття пасажирський та вантажний транспорт; учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальні слова (транспорт); практично ознайомлювати зі звуками мовлення, пов’язуючи з конкретним образом.
Матеріал: іграшки — машини; предметні малюнки із зображенням різних видів транспорту; кермо для кожної дитини.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Вихователь пропонує дітям уявити себе вагончиками потяга, паровозом якого стає сам.
— Діти, сьогодні ми вирушимо потягом у подорож. Ви будете вагончиками, а я — вашим паровозом. Поїхали!
Діти шикуються у колону по одному, кладуть одне одному руки на плечі, утворюючи «потяг». Попереду — «паровоз», а за ним — «вагони». «Паровоз» подає гудки: «Ту-у-у-у!» і починає рухатися «Чух- Чух -Чух!»
ІІ. Основна частина
— Діти, що ми зараз робили? Чим ми їхали? (Потягом)
Діти, а хто керує транспортом?........(Дорослі)
- Чи знаєте ви, що дорослі, щоб керувати автомобілем, вчать правила дорожнього руху і навчаються водити автомобіль у спеціальній школі – автошколі. А потім здають іспит і отримують посвідчення водія.
- А ви хочете отримати посвідчення водія?
- Ми вирушаємо в школу Веселого світлофора. Він вже зустрічає нас і приготував свої завдання. Давайте пригадаємо, які кольори у світлофора? Що вони означають?
- Перше завдання світлофора відгадати загадки.
*У місті він по рейках ходить,
Він народ з роботи возить!
На дорозі не зівай,
Їде часто тут… (Трамвай).
*Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах (Потяг)
* Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином. (Автобус)
Бесіда
— Як усе це назвати одним словом? Що робить цей транспорт? Як називають людей, які їдуть у транспорті? А транспорт, який перевозить людей називається-Пасажирським.
- Який ще транспорт перевозить пасажирів? (Є різні види транспорту – назвіть транспорт який їздить по дорозі…, літає у небі…, плаває по морям та океанам…
(Робота за столами з предметними картками)
Дидактична гра на липучках « Їде, пливе, літає »
Вправа «Четвертий зайвий»
- Щоб виконати наступне завдання світлофора, ми маємо утворити коло.
Фізкультхвилинка «Ми їхали-їхали»
Діти рухаються по колу, промовляючи: «Ми їхали-їхали, їхали-їхали… і нарешті приїхали!» Хоровод зупиняється і ведучий запитує: «Машо, на якому транспорті ти їхала ?» Дитина має назвати будь-який транспорт.
— А ще є інший вид транспорту. Послухайте віршик.
Вантажівка кількатонна
Возить вантажі невтомно.
Величезний кузов має
В нього вантажі складає.
— Що робить вантажівка? (Вона перевозить вантаж.) Як ви вважаєте, до якого транспорту належить вантажівка? (До вантажного транспорту)
Опис вантажівки дітьми за запитаннями вихователя.
-Наступне завдання Світлофора повторити логопедичну чистомовку «Транспорт»
Зі-зі-зі — їдемо на потязі.
Ку-ку-ку — летимо на літаку.
Ні-ні-ні — поїдемо на машині.
Сі-сі-сі — їдемо в автобусі.
Лі-лі-лі — пливемо на кораблі.
- Останнє завдання світлофора: Продовж речення «Хто чим керує?»
(відмінювання іменників в О.в. однини)
Водій керує (чим?)… ( автомобілем) машиніст керує… (поїздом)
пілот керує… (літаком) мотоцикліст керує… (мотоциклом)
капітан керує… (кораблем) тракторист керує…( трактором)
велосипедист керує…..(велосипедом).
III. Підсумок
-Ви справилися з завданнями Світлофора, він вам дякує і передає посвідчення водія.
(кожній дитині вручається посвідчення водія).