Конспект заняття Тема: «ЗНАВЦІ ТРАНСПОРТУ»

Про матеріал
Розробка заняття з розвитоку мовлення і культури мовленнєвого спілкування для середньої групи Тема: Знавці транспорту
Перегляд файлу

 

КЗ «Слатинський ліцей»

Дергачівської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

Конспект  заняття

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  «ЗНАВЦІ ТРАНСПОРТУ»

 

 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування    

 

загружено

 

 

 

 

 

                  Розробила та провела

                  вихователь сер.гр.

                   Важинська Ю.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 Грудень-2020

 

 

Тема: Знавці транспорту

 

Мета: закріплювати знання дітей про види транспорту: наземний, водний, повітряний; ввести поняття пасажирський та  вантажний транспорт; учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальні слова (транспорт); практично ознайомлювати зі звуками мовлення, пов’язуючи з конкретним образом.

Матеріал: іграшки — машини; предметні малюнки із зображенням різних видів транспорту; кермо для кожної дитини.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям уявити себе вагончиками потяга, паровозом якого стає сам.

— Діти, сьогодні ми вирушимо потягом у подорож. Ви будете вагончиками, а я — вашим паровозом. Поїхали!

Діти шикуються у колону по одному, кладуть одне одному руки на плечі, утворюючи «потяг». Попереду — «паровоз», а за ним — «вагони». «Паровоз» подає гудки: «Ту-у-у-у!» і починає рухатися «Чух- Чух -Чух!»

ІІ. Основна частина

— Діти, що ми зараз робили? Чим ми їхали? (Потягом)

Діти, а хто керує транспортом?........(Дорослі)

- Чи знаєте ви, що дорослі, щоб керувати автомобілем, вчать правила дорожнього руху і навчаються водити  автомобіль у спеціальній школі – автошколі. А потім здають іспит і отримують посвідчення водія.

- А ви хочете отримати посвідчення водія?

- Ми вирушаємо в школу Веселого світлофора. Він вже зустрічає нас і приготував свої завдання. Давайте пригадаємо, які кольори у світлофора? Що вони означають?

- Перше завдання світлофора відгадати загадки.

*У місті він по рейках ходить,             

Він народ з роботи возить!                   

На дорозі не зівай,                                  

Їде часто тут… (Трамвай).                 

 

*Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах   (Потяг)

 

* Що за чудо – довгий дім,

Пасажири є у нім.

Все взуття його з резини,

А харчується бензином. (Автобус)

 

Бесіда

 — Як усе це назвати одним словом?  Що робить цей транспорт? Як називають людей, які їдуть у транспорті? А транспорт, який перевозить людей називається-Пасажирським.

- Який ще транспорт перевозить пасажирів? (Є різні види транспорту – назвіть транспорт який їздить по дорозі…, літає у небі…, плаває по морям та океанам…

(Робота за столами з предметними картками)

Дидактична гра на липучках  « Їде, пливе, літає »

Вправа  «Четвертий зайвий»

- Щоб виконати наступне завдання світлофора, ми маємо утворити коло.

Фізкультхвилинка  «Ми їхали-їхали»

Діти рухаються по колу, промовляючи: «Ми їхали-їхали, їхали-їхали… і нарешті приїхали!» Хоровод зупиняється і ведучий запитує: «Машо, на якому транспорті ти  їхала ?» Дитина має назвати будь-який транспорт.

— А ще є інший вид транспорту. Послухайте віршик.

Вантажівка кількатонна

Возить вантажі невтомно.

Величезний кузов має

В нього вантажі складає.

— Що робить вантажівка? (Вона перевозить вантаж.) Як ви вважаєте, до якого транспорту належить вантажівка? (До вантажного транспорту)

Опис вантажівки дітьми за запитаннями вихователя.

-Наступне завдання Світлофора повторити логопедичну чистомовку «Транспорт»

Зі-зі-зі — їдемо на потязі.

Ку-ку-ку — летимо на літаку.

Ні-ні-ні — поїдемо на машині.

Сі-сі-сі — їдемо в автобусі.

Лі-лі-лі — пливемо на кораблі.

- Останнє завдання світлофора: Продовж речення «Хто чим керує?»

(відмінювання іменників в О.в. однини)

Водій керує (чим?)… ( автомобілем)                     машиніст керує… (поїздом) 
пілот керує… (літаком)                                           мотоцикліст керує… (мотоциклом) 
капітан керує… (кораблем)                                    тракторист керує…( трактором)

велосипедист керує…..(велосипедом).

III. Підсумок

-Ви справилися з завданнями Світлофора, він вам дякує і  передає  посвідчення водія.

(кожній дитині вручається посвідчення водія).

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
11323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку