Розробка заняття "Лічба предметів в межах 5"

Про матеріал
Розробка заняття з логіко-математичного розвитку для дітей дошкільного віку середня група
Перегляд файлу

Логіко-математичний розвиток

Заняття №                                                                                       Дата____

Тема: Лічба в межах 5.

Мета: закріплювати навички прямої лічби в межах 5, уміння порівнювати числа в межах 5, знання про геометричні фігури та дні тижня; учити порівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну); продовжувати вчити визначати  і називати суміжні числа; розвивати вміння рахувати за допомогою тактильних відчуттів, асоціативне та логічне мислення, пам'ять, творчу уяву; коригувати пізнавальні процеси, мовлення; виховувати уважність, активність на занятті.

Обладнання: білочка, шишки, горішки,скринька, картки з ґудзиками, картка із зображенням геометричних фігур.

Роздавальний матеріал: кружечки з числами для гри, геометричні фігури з паперу.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Вчитель:

Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться веселенько.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Нервово-психологічна підготовка.

Інтелектуальна гра «Якщо хочете…»

  •         Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
  •         Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
  •         Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.
  •         Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплескайте в долоньки.

ІІ. Основна частина.

Артикуляційна гімнастика.

Дихальна вправа.

Вчитель: Діти, сьогодні нас запросили в гості. А хто запросив, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Що за дивна непосида

На стежину шишки кида?

З гілки скік та скік на гілку.

Ви впізнали? Та це ж… (білка)

Вчитель: Отже, ходімо в гості до білочки. Скільки шишок накидала Білочка, але порахувати їх не вміє. Допоможемо їй?

  •         Скільки шишок накидала Білочка? (4)
  •         Пригостимо і ми Білочку шишкою. Скільки тепер шишок у Білочки? (5)
  •         Як ми утворили число 5? (відповіді дітей)
  •         Білочка - добра господиня. У неї є горішки, повна скриня шишок. Вона хоче пригостити нас горішками. Але горішки незвичайні, із завданням.

Перший горішок – ігрова вправа «Умій рахувати»

Діти утворюють коло, руки заводять за спину. До рук кожної дитини вкладають картку з нашитими ґудзиками. На слова вчителя: «Покажіть 1, 2, 3, 4, 5 гудзиків!» діти, попередньо порахувавши на дотик, показують картку з відповідною кількістю ґудзиків.

Фізкультхвилинка

Діти шикуються парами.

Я – твій друг,ти – мій друг, (Долоньку тулять до себе, а потім до друга)

Всі навколо друзі. (Розводять руки в сторони)

В мене ніс і в тебе ніс, (Показують пальчиком на носи)

В нас носики чудові. (плескають у долоньки)

В мене щічки й в тебе щічки

Ніжні та гладенькі. (гладять щічки руками)

Я – твій друг, ти – мій друг (Тулять долоньки до себе, а потім до друга)

Ми – друзі рідненькі. (Обнімаються)

 

Другий горішок – дидактична гра «Які фігури сховав у тваринах художник»

(Їжачок, зайчик, собака, черепаха)

Вчитель: Коли художник малював цих тваринок, то помітив, що в їхніх зображеннях можна знайти різні геометричні фігури. Уважно подивіться і подумайте, які фігури сховалися в цих картинках?

Третій горішок – дидактична гра «Цифри-сусіди»

Вчитель: Цей горішок приніс нам цифри, що зовсім не знають своїх сусідів. (Діти утворюють коло. Одній дитині надягають кружечок з цифрою. Решта дітей ідуть по колу зі словами: «Ходить цифра між рядами, подружитись хоче з нами. До кого цифра підійде, той сусідів хай назве». Та дитина, до якої підійшли з цифрою, повинна назвати сусідів цієї цифри).

Четвертий горішок «Тижневий»

Вчитель: На скільки добре ми знаємо дні тижня?

Вранці ми із добрим ділом

День вітали…(понеділок).

Ніченька минула скоро

Трудовий іде…(вівторок)

За ним спритна, молода

Поспішає…(середа)

А четвертий день тепер

Називається…(четвер)

Діло добре ладиться

Як настане…п’ятниця

Дома скрізь кипить робота

Як почнеться день…(субота)

А субота з хлібом-сіллю

Привела сестру…(неділю)

  •         Назвіть дні тижня по порядку?
  •         Який день сьогодні?
  •         Який був учора?
  •         Який буде завтра?

П’ятий горішок – гра «Порівняй»

Вчитель: Білочка назбирала шишок та горішків та не може визначити чого більше.

  •         Скільки шишок вона назбирала? (5)
  •         Скільки горішків вона назбирала? (4)
  •         Чого більше?
  •         На скільки шишок більше?
  •         Що потрібно зробити аби горішків і шишок було порівну?

ІІІ. Підсумок.

Вчитель: Що робили на заняття? Що найбільше сподобалося?

doc
Додано
8 жовтня 2021
Переглядів
4094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку