Логіко-математичний розвиток
Заняття № Дата____
Тема: Лічба в межах 5.
Мета: закріплювати навички прямої лічби в межах 5, уміння порівнювати числа в межах 5, знання про геометричні фігури та дні тижня; учити порівнювати множини, визначати кількісне відношення (більше, менше, порівну); продовжувати вчити визначати і називати суміжні числа; розвивати вміння рахувати за допомогою тактильних відчуттів, асоціативне та логічне мислення, пам'ять, творчу уяву; коригувати пізнавальні процеси, мовлення; виховувати уважність, активність на занятті.
Обладнання: білочка, шишки, горішки,скринька, картки з ґудзиками, картка із зображенням геометричних фігур.
Роздавальний матеріал: кружечки з числами для гри, геометричні фігури з паперу.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Вчитель:
Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Нервово-психологічна підготовка.
Інтелектуальна гра «Якщо хочете…»
ІІ. Основна частина.
Артикуляційна гімнастика.
Дихальна вправа.
Вчитель: Діти, сьогодні нас запросили в гості. А хто запросив, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
Що за дивна непосида
На стежину шишки кида?
З гілки скік та скік на гілку.
Ви впізнали? Та це ж… (білка)
Вчитель: Отже, ходімо в гості до білочки. Скільки шишок накидала Білочка, але порахувати їх не вміє. Допоможемо їй?
Перший горішок – ігрова вправа «Умій рахувати»
Діти утворюють коло, руки заводять за спину. До рук кожної дитини вкладають картку з нашитими ґудзиками. На слова вчителя: «Покажіть 1, 2, 3, 4, 5 гудзиків!» діти, попередньо порахувавши на дотик, показують картку з відповідною кількістю ґудзиків.
Фізкультхвилинка
Діти шикуються парами.
Я – твій друг,ти – мій друг, (Долоньку тулять до себе, а потім до друга)
Всі навколо друзі. (Розводять руки в сторони)
В мене ніс і в тебе ніс, (Показують пальчиком на носи)
В нас носики чудові. (плескають у долоньки)
В мене щічки й в тебе щічки
Ніжні та гладенькі. (гладять щічки руками)
Я – твій друг, ти – мій друг (Тулять долоньки до себе, а потім до друга)
Ми – друзі рідненькі. (Обнімаються)
Другий горішок – дидактична гра «Які фігури сховав у тваринах художник»
(Їжачок, зайчик, собака, черепаха)
Вчитель: Коли художник малював цих тваринок, то помітив, що в їхніх зображеннях можна знайти різні геометричні фігури. Уважно подивіться і подумайте, які фігури сховалися в цих картинках?
Третій горішок – дидактична гра «Цифри-сусіди»
Вчитель: Цей горішок приніс нам цифри, що зовсім не знають своїх сусідів. (Діти утворюють коло. Одній дитині надягають кружечок з цифрою. Решта дітей ідуть по колу зі словами: «Ходить цифра між рядами, подружитись хоче з нами. До кого цифра підійде, той сусідів хай назве». Та дитина, до якої підійшли з цифрою, повинна назвати сусідів цієї цифри).
Четвертий горішок «Тижневий»
Вчитель: На скільки добре ми знаємо дні тижня?
Вранці ми із добрим ділом
День вітали…(понеділок).
Ніченька минула скоро
Трудовий іде…(вівторок)
За ним спритна, молода
Поспішає…(середа)
А четвертий день тепер
Називається…(четвер)
Діло добре ладиться
Як настане…п’ятниця
Дома скрізь кипить робота
Як почнеться день…(субота)
А субота з хлібом-сіллю
Привела сестру…(неділю)
П’ятий горішок – гра «Порівняй»
Вчитель: Білочка назбирала шишок та горішків та не може визначити чого більше.
ІІІ. Підсумок.
Вчитель: Що робили на заняття? Що найбільше сподобалося?