Розробка заняття-мандрівка «Подорож до лісу»

Про матеріал
) Програмові завдання: Соціально-комунікативний розвиток: збереження соціального здоров'я дітей через розвиток навичок вільного спілкування з оточуючими; створювати умови для накопичення позитивних емоцій і почуттів у дітей; розвивати у дітей навички конструктивного спілкування і взаємодії в процесі спільної діяльності з дорослим і однолітками, емпатії, слухового сприйняття, комунікативних здібностей; сприяти формуванню дружніх взаємовідносин дошкільників. Мовленнєвий розвиток: розвивати у дітей вміння вільно висловлювати свою думку в процесі спільної діяльності; активізувати словниковий запас; виховувати у дітей навички уважного слухання співрозмовника, не перебиваючи його. Пізнавальний розвиток: розвивати у дітей допитливість і пізнавальну мотивацію, творчу уяву та активність, довільну увагу і пам'ять, слухове сприйняття; збагачувати життєвий досвід дітей за допомогою подорожі; закріплювати знання з надання першої допомоги. формувати у дітей уявлення про причини і наслідки неправильного поводження в природному довкіллі.
Перегляд файлу

Тематичне заняття-мандрівка «Подорож до лісу» (з використанням соціально орієнтованих ігор) Програмові завдання: Соціально-комунікативний розвиток: збереження соціального здоров'я дітей через розвиток навичок вільного спілкування з оточуючими; створювати умови для накопичення позитивних емоцій і почуттів у дітей; розвивати у дітей навички конструктивного спілкування і взаємодії в процесі спільної діяльності з дорослим і однолітками, емпатії, слухового сприйняття, комунікативних здібностей; сприяти формуванню дружніх взаємовідносин дошкільників. Мовленнєвий розвиток: розвивати у дітей вміння вільно висловлювати свою думку в процесі спільної діяльності; активізувати словниковий запас; виховувати у дітей навички уважного слухання співрозмовника, не перебиваючи його. Пізнавальний розвиток: розвивати у дітей допитливість і пізнавальну мотивацію, творчу уяву та активність, довільну увагу і пам'ять, слухове сприйняття; збагачувати життєвий досвід дітей за допомогою подорожі; закріплювати знання з надання першої допомоги. формувати у дітей уявлення про причини і наслідки неправильного поводження в природному довкіллі. Фізичний розвиток: розвивати у дітей координацію рухів, дрібну моторику рук; зняти м'язову напругу. Художньо-естетичний розвиток: розширювати образні уявлення дітей; розвивати вміння складати композицію (колаж) з готових малюнків варіативним способом; продовжити формувати у дітей навички колективної творчості; викликати почуття радості від створеного зображення; виховувати бажання радіти за оточуючих. Підготовча робота: виготовити роздавальний ма­теріал для  ігор, картотеку соціально-комунікативних ігор, декорації; підготувати музичний супровід та презентацію; в повсякденному житті та на заняттях використовувати ігри на комунікацію та соціалізацію; читання казки «Про квітку». Обладнання: мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, слайди: «Дитячий садок», «Автобус», «Лісова галявина», «Річка», «Ліс», «Паровоз» «Хмара», «Лісова лікарня», «Лісничий», «Лісова майстерня»; аудіо записи: «Вальс квітів», «Звуки природи» (річка, дощ, ліс), картинка (іграшка) «Сонце»;  малюнки квітів на кожну дитину; рулі 2 шт; картки «Емоції», фотографії дітей, ширма, аркуші паперу з зображеннями (річки, галявини, лісу); готові зображення метеликів, птахів, земноводних, диких тварин; пензлі, банки з клеєм, клейонки, серветки (для кожної дитини); обруч, стіл для окулярів, по 3 бруски будівельного матеріалу для пари дітей; декорації: ялинки, дерева, дуги, пеньочки, обруч. Хід заняття         Вступна частина  -  3 хв.    Слайд 1 «Дитячий садок»    Вправа  для робочого настрою «Сонечко» Вихователь. - Давайте привітаємося з гостями і зігріємо їх своїми посмішками.   - А що нас ще зігріває і покращує наш настрій?  - Правильно сонечко. Давайте ми уявимо, що наші руки - це сонячні промінчики,  торкнемося ними один одного і подаруємо тепло своїм друзям.   (Діти стають у хоровод, витягуючи руки вгору, стикаючи один одного). Діти. - Сонечко, сонечко! Ми - твої промінці! Бути добрими людьми,         сонечко, нас навчи! Картинки «Мій настрій» Вихователь. - Я вам пропоную взяти картку із зображенням настрою і викласти її під своєю фотографією.        - Ви, любите подорожувати? Сьогодні ми з вами відправимося  подорожувати   в цікаву «лісову  країну», де на нас чекають різні сюрпризи! Для цього треба знати, що з собою  взяти. Основна частина -  25 хв. Соціально-орієнтована гра «Збери валізу» Дітям пропонується вирушити у подорож. Що для цього треба?       Укласти речі у валізу: «Подумайте, що потрібно взяти з собою в дорогу?». Перший   мандрівник називає один предмет, другий повторює і називає свій предмет. Третій  повторює, що назвав другий мандрівник, і називає свій і т. д. Умова: повторюватися не можна.       - Подумайте і скажіть, що потрібно взяти з собою в дорогу з продуктів?       - Подумайте, що потрібно взяти з собою в дорогу, крім продуктів?      - Отже, наша подорож починається! Перша зупинка «Ліс». Вихователь. - Щоб дізнатися, на якому  транспорті будемо подорожувати, відгадайте загадку.                                          Швидко мчить, бо поспішає,                                           Пасажирів підбирає.                                           І хвилинка у хвилинку                                           Їх доставить на зупинку. (Автобус) Слайд 2«Автобус»  (звучить аудіо запис «Шум міста») Гра «Веселий автобус»       Гравці розбігаються по різних кутках кімнати і вибирають собі місце. Один з   учасників - «водій автобуса». Його завдання - запросити  дітей до салону чемно і ввічливо, ласкаво назваючи ім'я  кожної дитини. Слайд 3 « Ліс» (звучить аудіо запис «Звуки  лісу») Вихователь. - Ми з вами потрапили  в «ліс». Мовленнєва гра «Закінчи речення» Вихователь говорить початок речення та вказує на дитину, яка повинна його закінчити.  У ялинки голки ялинкові, а у сосни...  Стоїть Антошка на одній...  Ноги у хлопчика, а у вовка...  Руда лисиця з рудим, довгим...  Білка живе в...  Взимку ведмідь впадає в... У лісі не можна...  Шишка впала на...  Гладити рукою можна...  Коли я прийшов у ліс, я побачив...  Взимку в лісі більше снігу, тому що...  Якщо на снігу чиїсь сліди, значить...  Не можна кричати, тому що...  Настав ранок...    - Чудово і  ми вирушаємо до лісу по стежці. Рухлива гра «Вперед по стежці»     Діти виконують інструкцію.  Йдемо по широкій доріжці парами.   Тепер один за одним по вузькій стежці.  Піднімаємося вгору.  Біжимо з гори.  Стрибаємо по камінцях через струмочок.  Йдемо під низькими гілочками (нахиляючись).  Йдемо босоніж по траві. Слайд «Лісова галявина» (звучить аудіо запис «Вальс квітів» Чайковського) Друга зупинка  «Лісова галявина» Вправа «Квітка»    (На підлозі лежить обруч. Навколо нього - малюнки «Квіти». Діти сідають на підлогу навколо обруча, беруть малюнки квітів, називаючи  їх).    - Яка чудова різнобарвна галявина у нас вийшла.    - А тепер уявіть, що ви перетворилися на квітку, яка прокидається під теплими променями   ласкавого сонечка. (Звучить спокійна музика). Діти, сидячи у колі, зображують «квітку». По мірі «пробудження» Сонечка (імітація появи Сонечка із-за горизонту) квітка «струшує» останні крапельки роси і поступово «розправляє свої листки і розкриває свої пелюстки».     (Діти поступово встають, розводять руки в сторони, тягнуть їх до Сонечка.) Емпатія (діти стоять півколом) Вихователь.  - Я - злий хлопчисько, а ти - красива квітка. Я хочу тебе зірвати. Вмов мене цього не робити. (Діти придумують  варіанти) Гімнастика для очей Очима обертаємо,     Головою не хитаємо.     Вліво - раз, два, три, чотири,      Вправо - стільки ж повторили.     По колу очима обертаємо,    Все навколо розглядаємо.     Раз - коло, два, три, чотири,     Міцніше очі ми закрили.     На п'ять і шість їх потримали -     І потім знову закружляли. Вихователь. - Все роздивилися. Час далі рушати. Наш шлях лежить через болото. Соціально орієнтовна  гра «Через болото»   Діти стають парами. Вихователь пропонує парами перебратися з одного берега на інший за допомогою трьох листочків картону.  Вихователь. - Молодці! Подолали найтяжкі випробування. А ви знаєте, що на прогулянці, в походах бувають незвичайні випадки, коли потрібна  допомога.  - Що може трапитися в дорозі? Хто нам допоможе в такому випадку?    (відповіді дітей)   - Ви вмієте надавати першу допомогу? А ось зі третя зупинка - «Лісова лікарня» Слайд  «Лісова лікарня» Гра «Перша допомога» У дітей на столах зображення з нещасними випадками, які  можуть трапитись з людьми,  та маленькі картки з алгоритмом першої медичної допомоги). Вихователь пропонує дітям викласти малюнки в певній послідовності та розповісти про свої дії. Вихователь. - Давайте подякуємо галявині за цікавинки. Щоб дізнатися,  куди ми з вами відправимося далі, треба знову відгадати загадку.       Ми говоримо: вона тече;       Ми говоримо: вона грає;       Вона біжить завжди вперед,       Але нікуди не тікає.  (Ріка) Вправа «Вперед до річки»     Діти долають перешкоди, не відпускаючи рук: оминають озеро, перестрибують через струмочок, продираються крізь ліс (ходьба «змійкою»), переступають через каміння, проповзають через тунель. Слайд  «Річка» (звучить аудіо запис «Шум річки»)  Вихователь. - Ось і прийшли ми до річки. Дидактично-рухлива гра «Хмарка та краплинки»       Звучить музика, яка нагадує дощ. Вихователь промовляє чарівні слова: я -   мама Хмара, а  ви - мої  діти-крапельки, та вам час відправлятися в    подорож. Полилися крапельки на землю. (Стрибають, граються).    - Сумно їм стало одним стрибати. Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками. («Крапельки» роблять струмок,  тримаючись за руки).    - Зустрілися струмочки і стали однією великою рікою. («Струмочки» збираються в ланцюжок).    - Пливуть крапельки в великій річці, мандрують. Текла - текла річка і попала в океан (Діти перешиковуються в хоровод та рухаються по колу).    - Плавали-плавали крапельки в океані, а потім згадали, що мама-Хмара наказувала їм  повертатися додому. (Діти присіли).    - Раптом, виглянуло сонечко, пригріло. Стали крапельки, легкими, потягнулися угору (з положення сидячи діти піднімають руки вгору і поступово піднімаються).     - І повернулися до мами-Хмари.     - Молодці,  крапельки. Добре себе поводили, перехожим за комір не лилися, не  бризкалися.  Тепер з мамою побудьте, бо я без вас засумувала. Слайд  «Лісник»   (Звучить вальс  Й.Штрауса «Весняні голоси») Сюжетно-рольова гра «Лісник»      До зали заходить  Лісник. Лісник. - Це хто в лісі гуляє? Голоси чути? Сміх? Та це ж дітлахи: дівчатка та хлопчики. Привіт, діти! Діти, ви знаєте, хто я? (Відповіді дітей) Лісник. - Я - Лісник. Що робить лісник  в лісі? (Відповіді дітей)         - Лісник - господар лісу. Я піклуюся про ліс, про його мешканців.     Щоб стати лісником, треба багато  вчитися, багато знати, і багато вміти.         - Як ви поводили себе в лісі? (Відповіді дітей)         -  Хто губить природу, з тим я буду дуже суворий. А хто  ліс поважає, допомагає  звірям, природу не кривдить, той бажаним гостем буде.         - А ви природу любите? Мабуть ви допитливі діти, якщо знаходитеся тут. Мені треба знати, чи знаєте ви правила поведінки в лісі? Що можна, а що не можна робити в лісі та чому? (Відповіді дітей) Гра роздум «Що буде, якщо...?» (ТРВЗ)      - Що буде, якщо зникнуть всі комахи ? Що буде з іншими мешканцями?      -  Що буде, якщо не стане птахів? Лісник. - Молодці! Ось вам мій подарунок «Правила поводження в лісі». Читайте самі, та друзів навчайте! Слайд «Лісова майстерня» Лісник. - Довго ви, діти, гуляли по лісу. Пропоную вам пройти в « Лісову майстерню». Вихователь. - Вам ваше робоче місце фотографія  підкаже. В тарілочках є різні  картинки , серед них є  зайві. Будьте уважні! Вам потрібно розташувати картинки  на папері, а потім приклеїти. Самостійна робота дітей Діти виконують аплікацію «Наша подорож». По закінченню роботи дитина виставляє її на ширму та розповідає про неї. Лісник.  - Молодці. Мені дуже сподобалися ваші роботи. А тепер час прощатися, у мене в лісі ще є справи. До побачення, діти! Заключна частина - 3 хв. Слайд «Потяг» Діти займають місця в потязі та повертаються до дитячого садка  під музику  «Паровоз Букашка». Вихователь. - Куди ми сьогодні подорожували?      - Що вас здивувало?      - Про що нове дізналися?      - Про що будете розповідати вдома?     - А тепер я вам пропоную взяти картку «Мій настрій»  і покласти під своєю  фотографією. Чи змінився ваш настрій після заняття?  

- Копіювання дозволяється з цитуванням джерела (Квасилівський ЗДО): http://leleka.rv.ua/tematychne-zanyattya-mandrivka-podorozh-do-lisu.html

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку