Розробка заняття. Підготовка руки до письма: "Мої улюблені іграшки"

Про матеріал
Заняття гуртка. Підготовка руки до письма: формування навичок учбової діяльності: формування активного мовлення дитини, поповнення словарного запасу; розвиток та вдосконалення дрібної мускулатури, уміння правильно тримати олівець.
Перегляд файлу

Заняття гуртка. Підготовка руки до письма.


Рік навчання: перший.

Вік дітей: п’ятий рік

 

Тема: Мої улюблені іграшки. Намалюй і розфарбуй іграшку
 

Цілі: формування навичок учбової діяльності:

навчальна:

    – уміння слухати, розуміти та виконувати словесні вказівки педагога;

    – уміння діяти, повторюючи показаний зразок;

    – формування активного мовлення дитини, поповнення словарного запасу;

    – орієнтування на папері;

розвиваюча:

  • розвиток та вдосконалення дрібної мускулатури, уміння правильно тримати олівець;
  • розвиток мислення, пам’яті, уваги здорового та слухового сприйняття.

виховна:

  • виховувати інтерес до навчання, охайність, збереження відношення до іграшок та шкільних речей.

 

Хід заняття:

І. Організаційна частина.

Привітання гостей
  У нас сьогодні в гостях ваші улюблені іграшки.
 

ІІ. Основна частина.

Мотивація навчальної діяльності

Педагог
Так святково сонечку сьогодні.
Всюди квіти… Квіти й сміх.
Білі голуби на підвіконні
Туркотять до іграшок моїх,
Щоб вони сьогодні не сумували –
з нами гралися, і не дрімали…
 

Вступне слово педагога (на дошці малюнки до вірша)

(читає вірші і демонструє малюнки)

 

І в десять років, і в сім, і в п'ять 
Всі діти люблять малювати. 
І кожен сміливо намалює 
Все, що його цікавить. 
Все викликає інтерес: 
Далекий космос, ближній ліс, 
Квіти, машини, казки, танці... 
Всі намалюємо! 
Були б фарби, 
Нехай аркуш паперу на столі, 
Та мир в сім'ї і на Землі (Олівці і зошити у нас є, але щоб добре попрацювати треба пальчики підготувати)

«Є у мене олівець
Він у мене молодець:
Дім, дерева й літаки
Намалює залюбки».

                          Ганна Світлична
 

Люблю я маму й тата,

І люблю все малювати.

Я вишню намалюю,

Квасолю у саду,

Любисток і тюльпани
І маки, й резеду.
                            Олексій Катріч

3. Актуалізація опорних знань.

Пальчикова гімнастика:

  • 1.  “Пальчики вітаються”:
  • а). Однією рукою: кінчиком великого пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця цієї ж руки (те ж саме – лівою рукою);
  • б). Двома руками: тримаючи долоні вертикально одну навпроти одної, почергово (починаючи з мізинців і закінчуючи великими пальцями) з’єднувати й розводити пальці, промовляючи слова: “Добридень, пальчику!”
  • 2.  “Стиснемо – розтиснемо”:
  • ритмічно стискати пальці в кулак і розтискати.
  • 3.  “Молоточок”:
  • вказівним пальцем однієї руки стукати по долоні другої.
  • 4.  “Молоточки”:
  • одним стиснутим кулачком стукати по іншому кулачкові.
  • 5.  “Бігунець”:
  • “Бігти” по столу, по нозі, пересуваючи вказівний та середній пальці.
  • 6.  “Млинок”:
  • поставивши один кулачок над другим, робити ними обома колооберти.
  • 7.  “Потрусимо долонями”:
  • потрусити обома долонями – спершу сильніше, потім слабше.
  • 8.   “Хвилі”: робити хвилеподібні рухи руками перед грудьми – з одного боку в інший.
  • 9.  “Січемо капусту”:
  • ребром однієї долоні бити по розгорнутій другій долоні.
  • 10.      “Перемо білизну”:
  • терти пальцями одного кулачка по іншому.
  • 11.“Падає сніг”: робити плавні синхронні рухи обома руками згори донизу.
  • 12.“Кінь біжить”: почергово стукати по столу чотирма пальцями руки (крім великого).
  • 13.“Гра на фортепіано”: довільно імітувати пальцями обох рук гру на цьому музичному інструменті.
  • 14.“Слон іде”: виставивши вперед вказівний палець (хобот), переступати чотирма пальцями по столу.
  • 15.“Дзеркало”: притиснувши пальці один до одного, вертикально тримати долоню (або обидві) внутрішнім боком перед очима.
  • 16.“Барабанщик”: двома пальцями обох рук (вказівними або середніми) “барабанити” в повітрі або по столу.
  • 17.“Пташки дзьобають зернята”: зігнутим вказівним пальцем однієї руки стукати по столу (або по підлозі).


2. Вправи на розвиток лівої і правої руки.

  • Гра з застібкою:

Відкривати лівою рукою, тримати правою, і навпаки.

 

3.Вправи з олівцем

   – Масаж долонею, координація рухів, уміння тримати олівець двома пальчиками;

 

Педагог

  • Діти, чи вмієте ви відгадувати загадки?
    Спробуйте відгадати наступні:


Дерев’яний
Та довгенький,
Маю носик я
Гостренький.
На білому
Слід лишаю
І всіх діток
Потішаю.  (Олівець)
 

Настрибаюсь вволю
По чистому полю.
Правда, трішки ніс стешу,
Як малюю чи пишу.     (Олівець)
 

Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці Кольорові …(Олівці)


педагог

  • Молодці! Всі загадки відгадали.
  • Розігріємо долоні (діти перекатують олівець між двома долонями).
  • Взяти олівець трьома пальцями лівої і трьома пальцями правої, лікті на столі.
    Прокрутити олівець: вліво-вправо.

Висновок: олівцем можна не тільки малювати, але й тренувати пальчики.
 

2. Вивчення нового матеріалу.

– Бесіда про іграшки та гуртки раннього пізнавального розвитку «Малятко»:

педагог.

  • Вам до школи ще зарано,

Прокидайтесь спозаранок.

І крокуйте всі в «Малятко»
Хутко, весело й завзято.
Особливий є в нас клас:

Разом з вами ваши ляльки
Вчать тут цифри і букварик –

Вмить в «Малятко» сплине час
І для іграшок, й для вас.

Діти розповідають про свої улюблені іграшки.

Висновок: Треба любити іграшки і зберігати їх відповідним чином.

Робота у зошитах. Письмо. Розмальовки

 Діти олівцем розмальовують  малюнків з іграшками.

  1. Підсумок:

Іграшки допомагають грати, вчитися, танцювати.

  • Чи сподобалося вам заняття?

Вправа «Як живеш?»:

  • Як живеш?
  • Ось так! (Показати великі пальці)
  • Як пливеш?
  •  Ось так! (імітація рухів плавання)
  • А біжиш?
  • Ось так! (вказівний і безіменні пальці біжать)
  • Вдалину дивись!
  • Ось так!  (бінокль)
  • Ти чекаєш на обід?
  • Ось так!(кулачок підставили під щоку)
  • Помахаєш на прощання?
  •  Ось так! (помахали руками)
  • Вранці спиш?
  • Ось так! (обидві руки під щоки)
  • Бешкетуєш?
  • Ось так!(ляснути по надутим щокам)
  • Як живеш?
  • Ось так! (Показати великі пальці).

 

Заключна частина заняття.

 

docx
Додано
6 червня 2020
Переглядів
4627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку