Заняття гуртка. Підготовка руки до письма.
«Намалюй і розфарбуй будинок»
Цілі:
навчальна:
– формування активного мовлення дитини, поповнення словарного запасу. ––– орієнтування на папері;
розвиваюча:
– розвиток та вдосконалення дрібної мускулатури, уміння правильно тримати олівець;
– розвиток мислення, пам’яті, уваги, зорового та слухового сприйняття
виховна:
– виховувати інтерес до навчання, охайність, бережливе відношення до іграшок, домашніх улюбленців.
Обладнання:
плюстрація до казок; таблиці зі свійськими тваринами; м’які іграшки; кольорові олівці.
Методи та прийоми: вербальні та практичні методи навчання; художньо- практичні види діяльності.
Структура заняття:
Хід заняття:
Основна частина.
Актуалізація опорних знань.
– Пальчикова гімнастика «Топ-топ».
– Вправи з олівцем.
2. Повідомлення теми і завдань заняття.
– Вступна бесіда:
Педгог:
– Сьогодні до нас завітали наши улюблені (іграшки) свійські та лісові тварини. А хто саме, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки, прислів’я, пісеньки.
В лісі молодиця гуляє -
На всі боки поглядає,
На ній шубка дорога,
Вся горить, мов золота.
Хвіст пухнастий і м’який
Що за звір такий? (Лисиця)
Б'ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?... (Їжачок)
Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок. (Білка)
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну. (Ведмідь)
Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст! (Слон)
Він такий смугастий,
Він такий ікластий,
Найстрашніший у тайзі,
Перед ним тремтять усі,
Як роззявить пащу: игрр!
Називають звіра … . (Тигр)
Довгі вуха,
Куций хвіст,
Невеличкий
Сам на зріст.
На городі
Побував -
Нам капусту
Попсував. (Заєць)
Очі гарні. Пишні вії.
Має дуже довгу шию.
Добре це, бо зручно їсти
Із дерев зелене листя. (Жираф)
Наче птиця, крила має,
Все літає і співає:
- Я медок вам ношу,
Не чіпай же, бо вкушу.
Так лякає нас мала,
А зовуть її… (Бджола)
Хоч годинника не має,
Вранці він нас піднімає.
Кожен прокидається –
З сонечком вітається. (Півень)
У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: “Гав-гав-гав!”
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно, …(пес)
«Дзвонить лев, ведмідь, куниця, заєць, вовк, їжак, лисиця
Дуже раді Кіт і слон що зробили телефон»
«Є у мене олівець, він у мене молодець:
Дім, дерева й літаки намалює залюбки!»
Ганна Світлична
«Люблю я маму й тата
І люблю все малювати
Я вишню намалюю,
Красолю у саду,
Любисток і тюльпани
І маки, й резеду.»
Олексій Катріч
Бесіда. Собаки. Догляд, раціон харчування.
Педгог:
– Які бувають породи собак?
Види собак.
Собаки розподіляються на: кімнатно-декоративні, пастуші, стороживі, караульні, службові.
Прізвисько собаки. Місце для собаки
Демонстрація будинків, де живуть собаки
Повідомлення теми.
Педгог:
– Сьогодні ми будемо будувати будинок для собаки
Розгляд малюнка
Педгог:
– Зверніть увагу на будку для собаки.
Як виховують собак?
Речі, які потрібні за доглядом за собакою:
Дресерування - це не гра, а робота.
Які команди виконують собаки (російською)?
«Сидеть!», «Лежать!», «Рядом!» «Апорт!» (взять игрушку); «Дай!»
Практична робота (поетапне виконання вихованцями роботи)
Педгог:
– Нагадайте, як правильно сидіти за партою?
Правильно.
–Як правильно тримати олівець» (педагог перевіряє правильність тримання дітьми олівця).
Педгог:
– Діти! Подивіться уважно на малюнок.
Якою лінією будемо обводити будиночки?
Так, вертикальними і горизонтальними.
Педагог показує на дошці послідовність малювання.
й намалюйте такі лінії в повітрі (малюки виконують завдання).
Педгог:
– А зараз пригадайте, як правильно слід сидіти та розташувати зошит перед собою.
Які саме?
Вірно, жовтий, зелений, червоний …
(діти малюють будинки, педагог допомагає виконати завдання, а також стежить за тим, щоб діти правильно тримали олівці, рівно сиділи).
Педгог:
– Які геометричні фігури нам треба накреслити, щоб «збудувати» будиночок для собаки?
– дах – трикутник;
– коло – віконечко;
– стіни – квадрат.
(При виконанні завдання педагог стежить за правильним використанням різних видів ліній: прямі, похилі, дугоподібні, ламані лінії).
Підсумок заняття:
Розгляд робіт, виконаних гуртківцями, їх аналіз.