Формувати знання дітей про навколишній світ і речі, створені людьми у процесі праці. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати їх життя приємними враженнями. сприяти становленню мовленнєвої комунікації , розширити, поглибити та уточнити знання дітей про звичаї і обряди, народні ігри. Збагачувати словник дітей новими словами, словами-іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками; Познайомити дітей з новою технікою Декупаж. Узагальнити знання дітей про технології розпису великодніх яєць. Ознайомити з матеріалами та інструментами, які потрібні для роботи. Вправляти у вирізуванні в різних напрямках, користуванні пензликом та клеєм.
Конспект заняття з художньо – естетичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку з проблеми: «Великодня писанка»
Програмовий зміст:
Формувати знання дітей про навколишній світ і речі, створені людьми у процесі праці. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати їх життя приємними враженнями. сприяти становленню мовленнєвої комунікації , розширити, поглибити та уточнити знання дітей про звичаї і обряди, народні ігри. Збагачувати словник дітей новими словами, словами-іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками; Познайомити дітей з новою технікою Декупаж. Узагальнити знання дітей про технології розпису великодніх яєць. Ознайомити з матеріалами та інструментами, які потрібні для роботи. Вправляти у вирізуванні в різних напрямках, користуванні пензликом та клеєм. Підбирати колір, величину, форму. Формувати вміння передавати словами свої враження, гармонійно взаємодіяти з однолітками. Вчити дітей працювати у техніці Декупаж.
Розвивати вміння зв’язно, логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; закріплювати в активному мовленні різновиди орнаментів писанки, весняних свят. Розвивати дрібні м'язи рук, вчити тримати поставу під час роботи.
Виховувати інтерес до традицій українського народу.
Матеріал: портрети художників: Матісс, Пікассо, ілюстрації їхніх картин; ілюстрації з зображенням Великодніх яєць, виставка предметів виконаних у техніці Декупаж; тришарові серветки, ножиці, пензлики, клей ПВА, картонні заготівки у формі яйця.
Хід заняття
(місце проведення – кімната – музей Світлиця)
(рослинний, тваринний, геометричний, побутовий).
Беручи в руки розмаїто-барвисте яйце ми милуємось його орнаментом. Орнаменти, що найчастіше зустрічаються на писанках, тісно пов’язані з нашим життям. Кожен знак, кожна лінія мають своє значення.
Стали діти у кільце. В кожного в руках яйце.
Марті випало на славу розпочати цю забаву,
Дуже милу, престару великодню гру.
Ходить дівчина кільцем і постукує яйцем…
Що не стукне – трісь і трісь, - яйця тріскають чиїсь…
Мартине – ціле, тверде, - Марта рада далі йде…
Стук-стук-стук… і раптом – хрусь!
Гру продовжує Петрусь. Стукнув лише разів три
І так само вийшов з гри.
За Петриком пішов Максим, декілька дівчат за ним…
В Олі писанка ціла, Оля в грі перемогла!
А тепер, відомо всім, всі за стіл до Олі в дім.
Їсти яйця, все, що є… Просить той, хто виграє.
Серед відомих людей, які захоплювалися декупажем художники : Матісс і Пікассо ( розгляд ілюстрацій ) .
Ще в 12- му столітті , китайські селяни створювали яскравий кольоровий папір, щоб прикрасити вікна , ліхтарі , подарункові коробки та інші речі.
Німецькі та Польські ремісники також використовували паперові вирізки для художнього оформлення меблів протягом кілька століть.
Однак , це не кінець історії розвитку Декупаж .
Ремісники наймали учнів , щоб вони кольоровими фарбами переносили на папір сюжети картин і гравюр найзнаменитіших художників. Потім , приклеювали ці малюнки до деталей меблів , музичних інструментів і т.д. і покривали кількома шарами лаку. У результаті виходили гарні меблі і предмети мистецтва , які були дуже схожі на справжні популярні речі , привезені купцями з Китаю і Японії.
Найпопулярніший матеріал у наш час для декупажу - це тришарові серветки. Звідси й інша назва - серветкова техніка (показ серветок з малюнками ).
- Давайте згадаємо , за допомогою чого декорують предмети?
- Правильно , за допомогою тришарових серветок. А чому їх так назвали ?
( відшаровуються серветки) .
- Давайте , спробуємо вирізати вподобаний елемент малюнка ( діти вирізають ) .
Далі вихователь пропонує розташувати елемент малюнка на картоні , розглянути його , звертає увагу , щоб малюнок був розташований по центру. Вихователь вчить наносити клей на елемент малюнка однією рукою притримувати малюнок , а інший наносити клей. У процесі роботи допомагає впоратися із завданням , звертаючи увагу на кожну дитину.
(Звучать спокійні народні мелодії).
Самостійна робота дітей.
Аналіз виконаних дітьми робіт. Оформлення виставки «Диво – писанка».