22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

розробка заняття "Великодня писанка"

Про матеріал

Формувати знання дітей про навколишній світ і речі, створені людьми у процесі праці. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати їх життя приємними враженнями. сприяти становленню мовленнєвої комунікації , розширити, поглибити та уточнити знання дітей про звичаї і обряди, народні ігри. Збагачувати словник дітей новими словами, словами-іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками; Познайомити дітей з новою технікою Декупаж. Узагальнити знання дітей про технології розпису великодніх яєць. Ознайомити з матеріалами та інструментами, які потрібні для роботи. Вправляти у вирізуванні в різних напрямках, користуванні пензликом та клеєм.

Перегляд файлу

Конспект заняття з художньо – естетичного розвитку  для дітей старшого дошкільного віку  з проблеми: «Великодня писанка»

 

Програмовий зміст:

Формувати знання дітей про навколишній світ і речі, створені людьми у процесі праці.  Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати їх життя приємними враженнями. сприяти становленню мовленнєвої комунікації , розширити, поглибити та уточнити знання дітей про звичаї і обряди, народні ігри. Збагачувати словник дітей новими словами, словами-іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками; Познайомити дітей з новою технікою  Декупаж. Узагальнити знання дітей про технології розпису великодніх яєць. Ознайомити з матеріалами та інструментами, які потрібні для роботи. Вправляти у вирізуванні в різних напрямках, користуванні пензликом та клеєм. Підбирати колір, величину, форму. Формувати вміння передавати словами свої враження, гармонійно взаємодіяти з однолітками. Вчити дітей працювати у  техніці Декупаж.

Розвивати вміння зв’язно, логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; закріплювати в активному мовленні різновиди орнаментів писанки, весняних свят. Розвивати дрібні м'язи рук, вчити тримати поставу під           час роботи.

Виховувати інтерес до традицій українського народу.

Матеріал: портрети художників: Матісс, Пікассо, ілюстрації їхніх картин; ілюстрації з зображенням Великодніх яєць, виставка предметів виконаних у техніці Декупаж; тришарові серветки, ножиці, пензлики, клей ПВА, картонні заготівки у формі яйця.

Хід заняття

(місце проведення – кімната – музей Світлиця)

  • Малята, ми з вами потрапили у майстерню писанкарства. Подивіться, як тут гарно і затишно.
  • Пригадайте, яке свято приходить до нас разом із весною.
  • Правильно, Великдень або ще по іншому його називають Паска. Великодні свята багаті своїми народними звичаями. Що вдома готують до цього свята? (Відповіді дітей)
  • Правильно.  Але головними є паска і крашені яйця. За допомогою фарби, лушпайок цибулиння фарбують яйця.
  • Давайте розглянемо ілюстрацію і пригадаємо які є види розпису великодніх яєць? (Відповіді дітей).
  • А які бувають орнаменти?

(рослинний, тваринний, геометричний, побутовий).

Беручи в руки розмаїто-барвисте яйце ми милуємось його орнаментом. Орнаменти, що найчастіше зустрічаються на писанках, тісно пов’язані з нашим життям. Кожен знак, кожна лінія мають своє значення.

  • Діти, пригадайте, які великодні ігри ви знаєте? (Відповіді дітей).
  • А зараз ми пограємо українську народну гру «Великодня гра».

Стали діти у кільце. В кожного в руках яйце.

Марті випало на славу розпочати цю забаву,

Дуже милу, престару великодню гру.

Ходить дівчина кільцем і постукує яйцем…

Що не стукне – трісь і трісь, - яйця тріскають чиїсь…

Мартине – ціле, тверде, - Марта рада далі йде…

Стук-стук-стук… і раптом – хрусь!

Гру продовжує Петрусь. Стукнув лише разів три

І так само вийшов з гри.

За Петриком пішов Максим, декілька дівчат за ним…

В Олі писанка ціла, Оля в грі перемогла!

А тепер, відомо всім, всі за стіл до Олі в дім.

Їсти яйця, все, що є… Просить той, хто виграє.

  • Ось сьогодні  ми уявимо себе майстрами і  виготовимо красиві писанки до свята. Але я хочу вас познайомити з новим способом створення крашанки і називається він «Декупаж»
  • Декупаж має довгу і чарівну історію, яка веде нас у минуле через різноманітність стилів і країн. Декупаж (фр. decouper — вирізувати) — декоративна техніка по тканині, посуду, меблям, шторам та ін., що полягає у вирізуванні зображень з різних матеріалів (дерева, шкіри, тканин, паперу і т. п.), які потім наклеюються або прикріплюються іншим способом на різні поверхні для декорування. Ця техніка украй копітка, вимагає великого часу і терпіння.

Серед відомих людей, які захоплювалися декупажем художники : Матісс і Пікассо ( розгляд ілюстрацій ) .

Ще в 12- му столітті , китайські селяни створювали яскравий кольоровий папір, щоб прикрасити вікна , ліхтарі , подарункові коробки та інші речі.

Німецькі та Польські ремісники також використовували паперові вирізки для художнього оформлення меблів протягом кілька століть.

Однак , це не кінець історії розвитку Декупаж .

Ремісники наймали учнів , щоб вони кольоровими фарбами переносили на папір сюжети картин і гравюр найзнаменитіших художників. Потім , приклеювали ці малюнки до деталей меблів , музичних інструментів і т.д. і покривали кількома шарами лаку. У результаті виходили гарні меблі і предмети мистецтва , які були дуже схожі на справжні популярні речі , привезені купцями з Китаю і Японії.

Найпопулярніший матеріал у наш час для декупажу - це тришарові серветки. Звідси й інша назва - серветкова техніка (показ серветок з малюнками ).

  • Малята, що ж таке Декупаж ?

- Давайте згадаємо , за допомогою чого декорують предмети?

- Правильно , за допомогою тришарових серветок. А чому їх так назвали ?

( відшаровуються серветки) .

- Давайте , спробуємо вирізати вподобаний елемент малюнка ( діти вирізають ) .

Далі вихователь пропонує розташувати елемент малюнка на картоні , розглянути його , звертає увагу , щоб малюнок був розташований по центру. Вихователь вчить наносити клей на елемент малюнка однією рукою притримувати малюнок , а інший наносити клей. У процесі роботи допомагає впоратися із завданням , звертаючи увагу на кожну дитину.

  • Хай музика допоможе вам творити красу і добро.

(Звучать спокійні народні мелодії).

Самостійна робота дітей.

Аналіз виконаних дітьми робіт. Оформлення виставки «Диво – писанка».

 

 

docx
Додав(-ла)
Швець ольга
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку